نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي :

مجوز راهپیمایی محدود کارگران در روز کارگر صادر شود

مجوز راهپیمایی محدود کارگران در روز کارگر صادر شود

گروه خبر:نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر تامین امنیت شغلی کارگران، گفت: وزارت کشور مجوز راهپیمایی محدود کارگران در روز کارگر را صادر کند. نادر قاضی پور درخصوص مهم ترین دغدغه کارگران در آستانه روز کارگر، گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته برای راهپیمایی کارگران مجوز قانونی صادر نشده و سال گذشته نیز راهپیمایی از سوی خانه کارگر بدون مجوز انجام شد، بنابراین از وزارت کشور درخواست می شود که درتمامی استان ها مجوز قانونی برای راهپیمایی کارگران محدود با مسئولیت خانه کارگر در روز کارگر صادر کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون کارگری مجلس از وزارت کشور برای برپایی راهپیمایی روز کارگر مجوز درخواست کرده است، افزود: اگر مجوز صادر شود در تمامی استان ها راهپیمایی محدود با مسئولیت خانه کارگر اجرا می شود، البته مسئولان از صدور مجوز برای راهپیمایی ابا دارند؛ متاسفانه دولت برای مجلس دانش آموزی ارزش و اعتبار می‌گذارد اما برای کارگران ارزشی قائل نیستند.
قاضی پور افزود: همچنین باید به موضوع مسکن اجتماعی کارگران نیز توجه اساسی داشت البته در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که دید مثبتی نسبت به مسکن مهر ندارد اما برای کارگران مسکن اجتماعی احداث می کنند ولی پس از گذشت بیش از ۳ سال از فعالیت دولت هیچ اقدامی برای مسکن اجتماعی کارگران صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه دولت باید هرچه سریعتر لایحه اصلاح قانون کار را از مجلس استرداد کند، تصریح کرد: این لایحه درجهت منافع افراد خاصی تنظیم شده و هیچ نفعی به حال کارگران جامعه ندارد، علاوه بر این دولت باید امنیت شغلی کارگران را افزایش داده و بیمه کارگران ساختمانی را محدود نکند؛ همچنین دولت باید برای جلوگیری از قطع بیمه فرش‌بافان درمدت زمان کوتاهی بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند.
نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از اینکه دولت لایحه قانون اصلاح کار را بدون کوچکترین تغییری به مجلس ارسال کرد، گفت: وزیر کار از درون خانه کارگر به وزارت کار راه پیدا کرد اما هیچ اقدامی برای رفع مشکلات کارگران انجام نداد، ضمن اینکه وزیر قرار بود از منابع دولت برای کارگران هزینه کند اما از منافع کارگران برای دولت هزینه کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


× 1 = چهار