مجوزی برای شکار در آذربایجان غربی صادر نشده است

مجوزی برای شکار در آذربایجان غربی صادر نشده است

آرازآذربایجان،سرپرست یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری هیچ گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا حیات وحش از سوی این سازمان صادر نشده و در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد می‌شود.
رضا معصومی افزود: بر اساس قانون شکار و صید هر گونه شکار و یا زنده گیری حیات وحش از جمله پرندگان وحشی جرم بوده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.
سرپرست یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: از دوستداران محیط زیست و حیات وحش درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه شکار و صید موارد را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و پاسگاه های محیط بانی گزارش دهند.
وی اظهار کرد: به علت اهمیت ملی، منطقه ای و بین المللی زیستگاه های حیات وحش و به منظور حفظ تعادل اکولوژیکی و اهمیت و نقشی که حیوانات و پرندگان در زنجیره حیات طبیعی ایفا می‌کنند، کانون هایی از استان آذربایجان غربی به عنوان مناطق حفاظت شده شناسایی شده تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل وحوش موجود در آنها به عمل آید.
معصومی ادامه داد: منطقه حفاظت شده پارک ملی ارومیه، منطقه حفاظت شده (مراکان) در شمال آذربایجان غربی و منطقه حفاظت شده دشت سوتا و حمامیان، منطقه میراباد و حریم تالابهای استان از مهم ترین این مناطق هستند.
وی اضافه کرد: به منظور تأمین امنیت جانوران پنج منطقه نیز از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان منطقه شکار ممنوع اعلام شده‌است که شامل دره شهیدان بین ارومیه و اشنویه، زرآباد خوی، آغ گل ماکو، دشت بیان شاهین دژ و نیزارهای کوه قیط میمند شهرستان نقده است.
آذربایجان‌غربی دارای افزون بر۶۸۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده است که ۱۰۲ هزار هکتار آن متعلق به منطقه مراکان خوی می‌باشد؛ حدود ۱۰۰ محیط بان مسوولیت حفاظت از این مناطق را برعهده دارند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 2