- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مجهزترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور امسال افتتاح می شود

Posted By admin On اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ @ ۱:۰۶ ب.ظ In اخبار ویژه,فرهنگ و هنر | No Comments

آراز آذربایجان – رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: مجهزترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در ارومیه امسال آماده بهره برداری می شود.
احد هوشمند قره باغ در خصوص جزئیات احداث این پردیس سینمایی افزود: سینما آزادی شهرستان ارومیه با ایجاد هفت سالن مجزای پخش فیلم و ساخت امکانات رفاهی از قبیل بوفه پذیرایی و کافی شاپ یکی از مجهزترین پردیس‌های سینمایی ایران در منطقه شمال غرب کشور دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: برای احداث این پردیس ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تغییرات نمای خارجی سینما، تغییر کلیه دکوراسیون داخلی، صندلی‌های مدرن، سیستم‌های جدید صوتی و تصویری، پرده‌ای اکران مناسب، سیستم‌های نور و تهویه پیشرفته از شاخصه‌های پردیس سینمایی ارومیه است.
هوشمند با بیان اینکه کلنگ بازسازی سینما آزادی ارومیه و تبدیل آن به پردیس مدرن سینمایی ۱۵ بهمن ماه سال گذشته همزمان با بازسازی و شروع به کار مجدد سینما ایران بر زمین زده شده است اظهارکرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار بود این پردیس سینمایی در شهریور ماه سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد که به علت شیوع بیماری کرونا در کشور ساخت «پردیس سینمایی ارومیه» با تأخیر مواجه شد.
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه سینما آزادی ارومیه یکی از سینماهای فعال این شهرستان با ۷۵۰ نفر ظرفیت است افزود: این سینما در سال ۱۳۳۸ شمسی توسط بخش خصوصی ساخته شده و در سال ۱۳۹۵ شمسی مورد بازسازی قرار گرفته است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد سینماهای حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه از سه سالن فعال کنونی به ۱۲ سالن مجهز سینمایی می‌رسد.
وی با بیان اینکه این پردیس سینمایی با مجهزترین دستگاه‌های دیجیتال روز و با منبع نور لیزری در حال احداث است عنوان کرد: سالن اصلی این پردیس سینمایی به سیستم صوتی «دالبی» مجهز خواهد بود و بقیه سالن‌ها با سیستم صوتی استریو به نمایش فیلم‌های روز دنیا خواهد پرداخت.
هوشمند با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های مهم این پردیس وجود سالن سینمای ویژه کودکان است که برای نخستین بار در سطح استان و شمالغرب کشور در این مکان دایر می‌شود بیان کرد: تمام صندلی سالن‌های این پردیس از نوع وی‌آی‌پی خواهد بود و فضای این پردیس با امکانات رفاهی مختلف تجهیز و به علاقه‌مندان به سینما خدمات ارائه خواهد داد.
رئیس حوزه هنری با بیان اینکه از میان ۱۲ سالن سینما در استان تنها سه سالن فعال است گفت: نسبت صندلی‌های سینما به جمعیت استان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و به همین خاطر و برای افزایش این نسبت در کنار احداث پردیس سینمایی آزادی، دیگر سینمای شهر ارومیه نیز با نام ایران تحت بازسازی است تا با ۲ سالن مجهز و مجموع ظرفیت ۵۵۰ نفر در اختیار دوستداران فیلم باشد.
در حال حاضر پنج سینما در آذربایجان‌غربی با ۲ هزار و ۹۲۰ صندلی فعال است که از این تعداد، سه سینما در ارومیه و یک سینما در هر یک از شهرهای خوی و تکاب فعالیت می‌کند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%ac%d9%87%d8%b2%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%d8%b1%d8%af%db%8c%d8%b3-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%ba%d8%b1%d8%a8-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.