- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مجلس جدید باید ‌با تصویب قوانین مناسب‌ تورم را مهار کند

Posted By admin On خرداد ۱۱, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۱۶ ق.ظ In سیاسی | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس یازدهم گفت: مجلس جدید باید از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده و با تصویب قوانین مناسب، تورم را مهار کند تا به بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم کمک شود.
محمد علی‌پور ، با اشاره به اینکه «محمدباقر قالیباف» با ۲۳۰ رای و با موافقیت بیشتر نمایندگان مجلس، به سمت ریاست مجلس یازدهم انتخاب شد اظهار کرد: وی کارنامه و سابقه درخشانی در انجام امورات کشوری داشته و بی‌شک اداره مجلس شورای اسلامی از اداره چند وزارتخانه سخت‌تر و دشوارتر است چون زمانی که در وزارتخانه دستوری صادر می‌شود، تمامی زیرمجموعه آنها موظف به انجام آن بوده اما در مجلس، همه با همه برابر هستند.
وی تصریح کرد: رئیس جدید مجلس، درک و شناخت کاملی از مسائل و مشکلات کشوری داشته و با توجه به اینکه پیش از این شهردار تهران بوده است، همه شهروندان تهرانی از نوع مدیریت وی راضی هستند.
منتخب مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود که در مجلس دهم مورد کم‌توجهی واقع شده بود گفت: متاسفانه برخی پروژه‌های اساسی در طی سالیان گذشته آغاز شده بودند نیمه‌کاره و راکد رها شده و در چهار ساله گذشته هیچ اقدامی برای تکمیل آنها انجام نشده بود.
وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ماکو با کشور همسایه یعنی ترکیه هم مرز بوده و دروازه ورود به اروپا به شمار می‌رود، باید در طی چهار سال گذشته اتوبان دو بانده در این مسیر احداث شده و همچنین با توجه به اینکه راه‌های دسترسی شهرستان پلدشت نامناسب بوده و سالیانه تعدادی از شهروندان در این جاده کشته شده و خانواده‌ها داغدار می‌شوند، باید این راه‌ها نیز ترمیم و بازسازی شوند.
علی‌پور با اشاره به اینکه خروجی سه راهی شوط نیز تا هشت کیلومتر آسفالت و تعریض شده است اظهار کرد: از این جاده، سه تا چهار کیلومترباقی مانده که برای شهرستان شوط بسیار حیاتی است اما متاسفانه در طول چهار تا پنج سال گذشته هیچ اقدام خاصی در این سه راهی انجام نشده است.
وی با انتقاد از افزایش عوارض خروج از کشور گفت: در سالیان گذشته عوارض خروج از کشور ۲۵ هزار تومان بود که هم اکنون براساس مصوبه مجلس دهم به ۵۰۰ هزار تومان رسیده و افزایش چند برابری داشته در حالی که در خود حوزه انتخابیه ماکو، تجارت چمدانی با کشورهای همسایه انجام می‌گرفت و برای پنج تا ۶ هزار نفر زمینه اشتغال‌زایی فراهم کرده بود که با این مصوبه به امرارمعاش آنها لطمه وارد شده بود.
منتخب مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری بوده و از لحاظ تصویب قوانین مختلف، هیچ مشکلی وجود ندارد اظهار کرد: از ۱۲ هزار قانون مصوب، ۶ هزار قانون پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تصویب رسیده در حالی که مشکل از«عدم نظارت» است.
وی تاکید کرد: بی‌شک اگر بهترین قانون نیز تصویب شود اما به مرحله اجرایی نرسد، اثربخشی لازم را ندارد، بنابراین اگر نظارت مجلس بر دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد شاهد اختلاس، فساد اداری و مالی و رانت‌خواری نشده و آن موقع است که شاهد مجلسی«کارآمد» می‌شویم.
علی‌پور تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نه بله قربان‌گوی دولت بوده و نه با آن تقابل دارد و اگر سوال و استیضاح وزیر دولت همانند دولت دهم انجام شده اما در پشت سر آن، بده‌بستان نماینده‌ها وجود داشته باشند، در این میان تنها مردم ایران ضرر و زیان خواهند دید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه به اعتقاد برخی‌ها، مجلس دهم قوی‌ترین و از دیدگاه برخی‌ها ضعیف‌ترین مجلس بوده است گفت: مجلس گذشته در بعد نظارتی عملکرد غیرقابل قبولی داشته که باید این بعد نظارتی توسط مجلس یازدهم تقویت شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم،منتخب مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اولویت مجلس یازدهم توجه به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است افزود: متاسفانه روز به روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی بوده و قدرت خرید مردم کاهش یافته است و بنابراین مجلس جدید باید از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده و با تصویب قوانین مناسب، تورم را مهار کند تا به بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم کمک شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%ac%d9%84%d8%b3-%d8%ac%d8%af%d9%8a%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%af-%e2%80%8c%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%b5%d9%88%d9%8a%d8%a8-%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%8a%d9%86-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.