عضو هيئت‌رئيسه کميسيون بهداشت و درمان مجلس:

مجلس به هیچ عنوان دنبال مچ‌گیری نیست

? گروه خبر: عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به هیچ عنوان دنبال مچ‌گیری نیست. به گزارش خانه ملت? رسول خضری با اشاره به اینکه زیرمیزی بدتر از دزدی و به نوعی دست در جیب مردم کردن است، از افشای تهدید مسئولان وزارت بهداشت توسط پزشکان دانه‌درشت خبر داد.
وی افزود: متأسفانه بیشتر پزشکان دانه‌درشت؛ پزشکان مسئولان بلندپایه کشور هستند و وقتی با آن‌ها می‌خواهیم برخورد کنیم عنوان می‌کنند: ما لابی داریم و هیچ کاری نمی‌توانید با ما بکنید و حتی خانواده‌هایی را که از آن‌ها خدمات درمانی دریافت می‌کنند تهدید کرده: اگر از ما در این رابطه شکایت کنید دیگر ما خدماتی ارائه نخواهیم داد.خضری با اشاره به حضور معاون نظارت بر درمان وزارت بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: این مسئول در کمیسیون عنوان کرد که همین پزشکان دانه‌درشت وی را تهدید کردند که اگر اقدامی در این زمینه انجام دهد در کمتر از ۲ ثانیه وی را از جایگاهش برمی‌دارند، ولی خوشبختانه وزیر بهداشت که در کمیسیون بهداشت و درمان حضور یافته بود قول قاطع داد تا با تشکیل کمیسیون‌های مربوطه، برخورد شدید و فوری با این پزشکان دانه‌درشت انجام دهد.وی در پاسخ به پرسش سوال خبرنگاری درباره ضعف برخوردها با این پزشکان ادامه داد: باید پروانه پزشکی این پزشکان حداقل ۶ ماه لغو شود و مطمئن باشید اگر پزشک معروفی تنها یک ماه بلکه اگر یک روز و حتی یک ساعت پروانه پزشکی‌اش تعلیق شود در جامعه موج خواهد افتاد و دیگر آن پزشک اعتبار گذشته‌اش را نخواهد داشت.وی همچنین درباره عدم ارائه لیست سیاه پزشکان دانه‌درشت زیرمیزی بگیر توسط وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشتی‌ها عنوان می‌کردند که به دلیل دادگاهی نشدن این افراد واهمه داشتند تا با انتشار لیست اسامی آنان علیه وزارتخانه شکایت شود. بر این اساس در کمیسیون بهداشت و درمان نه‌تنها نام ۱۴ پزشک دانه‌درشت مطرح شد بلکه حدود ۲۰ تا ۳۰ پزشک مطرح نامشان برده شد.خضری ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر این اساس وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی کشور را خواست تا در این مورد پاسخ دهد که رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد تاکنون برای ۷ تا ۸ نفر از این پزشکان دانه‌درشت پرونده‌هایی تشکیل داده‌اند و حتی در این جلسه زالی عنوان کرد که مطب یکی از معروف‌ترین پزشکان کشور را تعطیل کرده است ولی مایل به رسانه‌ای کردن آن نیست.
وی گفت: مگر ما تاکنون از ابتدای انقلاب فرار مغزها را نداشته‌ایم شاید به هیچ عنوان راضی به رفتن مغزهای کشور از ایران نیستیم ولی از آن طرف نیز حاضر نیستیم با تهدید و فشاری این پزشکان به کار خود ادامه دهند. ما در بدترین زمان یعنی دفاع مقدس توانستیم تجربیات بسیار خوبی به دست آوریم و در آن مقطع نیز کم نیاوردیم. وی همچنین ادامه داد: الآن نظارت بر این پزشکان به‌عهده متولیان آن یعنی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است و کمیسیون بهداشت و درمان نیز سعی می‌کند این بحث را به صورت جدی پیگیری و سریع‌تر نتایج آن را اعلام و رسانه‌ای کند تا این نتایج به صدور رأی منتهی شود. خضری با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این رابطه به آقای زالی رئیس سازمان نظام پزشکی گلایه کرده است، عنوان کرد: مجلس به هیچ عنوان دنبال مچ‌گیری نیست ولی باید این معضل برطرف شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۹:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


یک × 4 =