- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مجلس آماده بررسی لایحه‌ای برای بهبود وضعیت خبرنگاران است

Posted By admin On مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ @ ۱:۲۶ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان- نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به مطالبات و دغدغه‌های انباشته شدە خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کشور گفت: در صورت ارائه لایحه ای از سوی دولت، مجلس آماده بررسی آن برای بهبود وضعیت این قشر است.
انورحبیب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه های اجرایی دخیل باید برای امنیت شغلی، بیمه و مسکن خبرنگاران و فعالات رسانه‌ای تدبیری اندیشه کنند و بدون شک مجلس یازدهم از این لایحه استقبال خواهد کرد.
وی با تبریک روز خبرنگار افزود: خبرنگاران واقع‌نگاران بیطرفی هستند که در راستای منافع عمومی و انسانی تلاش کرده و روح آگاهی را در کالبد جامعه دمیده و نقش آفرینی می کنند.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران با نگاه ریز بینانه و اصلاح‌گرایانە خود به توسعه در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی کمک می‌کنند.
وی اضافه کرد: خبرنگاران سال‌هاست که با وجود فعالیت رسانه‌ای از تسهیلات خدماتی و رفاهی برخوردار نبوده و از امنیت شغلی و بیمه محروم هستند.
“حبیب‌زاده” بیان کرد: خبرنگاران در مبارزە با هرگونه فساد از کمترین حمایت‌ها برخوردار بوده و در بحران‌ها سینه سپر می‌کنند و در صف مقدم قرار می‌گیرند اما حریم امنی ندارند.
وی در خصوص خبرنگاران شهرستان بوکان نیز اظهار کرد: باید بسترهایی برای به فعلیت رسیدن پتانسیل رسانه‌های شهرستان در جهت توسعه و آبادانی مهیا شود و احترام گذاشتن به استقلال رسانه‌ها، تعامل به جای تقابل و حمایت از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای در اولویت قرار گیرد.
۱۷ مرداد سالگرد شهادت محمودصارمی خبرنگار جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%ac%d9%84%d8%b3-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%ad%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.