فرمانده هنگ مرزي اروميه:

مبارزه با قاچاق در استان یکی از اولویت‌دارترین اقدامات است

مبارزه با قاچاق در استان یکی از اولویت‌دارترین  اقدامات است

گروه خبر:فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: مبارزه با قاچاق یکی از مهم‌ترین و اولویت‌دارترین اقدامات به‌شمار می‌رود.
علی علی‌پور گفت‌وگو با آراز آذربایجان، اظهار داشت: امسال در این مجموعه مبارزه با قاچاق و تلاش برای ریشه‌کن کردن آن در اولویت قرار دارد، چرا که لازمه شکوفایی اقتصادی در گروی کنترل کردن این معضل و ریشه‌کن‌سازی آن است، که در این سمت و سو گام برداشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هنگ مرزی برای مقابله با این معضل نقش کلیدی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: مرزبانان به طور شبانه‌روزی و در شرایط سخت در مناطق مرزی این شهرستان و سایر مناطق مرزی استان و کشورمان مستقر هستند، تا در این زمینه به ایفای نقش بپردازند.
این مسئول با بیان اینکه مرزبانان به رغم سرمای شدید به ماموریت‌ اعزام می‌شوند، همچنین در برجک‌ها و پاسگاه‌ها در حدود بیش از یک ماه مستقر می‌شوند، خاطرنشان کرد: در راستای ایستادن مقابل قاچاق کالا، سوخت و انسان برای انسداد مرزی اهتمام می‌شود.
علی‌پور با اظهار اینکه فراخور امکانات موجود به انجام دادن اقدامات کنترلی در این زمینه و مبارزه با قاچاق به صورت مستمر تلاش می‌شود، بیان داشت: در سایه این سری اقدامات نظم و امنیت در کشورمان حاکم است.
فرمانده هنگ مرزی ارومیه شناسایی خلاء‌های مرزی، احداث برجک و پاسگاه‌ها، تجهیز آنها به امکانات روز، سیم‌خاردار کشی، فنس‌کشی، نصب نیوجرسی و … را مورد اشاره قرار داد، خاطرنشان کرد: همه این اقدامات در راستای کنترل نوار مرزی انجام گرفته است.
علی‌پور با اظهار اینکه مرزبانی یکی از سخت‌ترین و در عین حال مهم‌ترین مشاغل به شمار می‌رود، بیان داشت: باید اقشار مختلف مردم با سختی‌ها و صعوبت نهفته در مرزبانی به معنای واقعی کلمه و از نزدیک آشنایی پیدا کنند، چرا که این موضوع یک امر لازم و ضروری به‌شمار می‌رود.
این مسئول صیانت از مناطق مرزی استان و حراست از امنیت، ثبات و تمامیت ارضی کشورمان را یک مسئولیت خطیر دانست، خاطرنشان کرد: گام برداشتن در این زمینه علاوه بر مسئولیت قانونی یک تکلیف دینی و شرعی به‌شمار می‌رود.وی با ابراز خشنودی از اینکه مرزبانان شهرستان‌های مرزی استان آذربایجان غربی همچنین مرکز استان به بهترین شکل در این زمینه به ایفای نقش اقدام می‌کنند، یادآوری کرد: برای برقراری امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در راستای برقراری ثبات و امنیت تلاش می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


3 − = دو