ماهانه ۱۰ هزار نسخه‌ الکترونیک در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی صادر می‌شود

ماهانه ۱۰ هزار نسخه‌ الکترونیک در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی صادر می‌شود

آرازآذربایجان- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ماهانه به طور متوسط ۵۰ هزار نسخه‌نویسی کاغذی در استان انجام می‌شد که در حال حاضر ۱۰ هزار فقره از این میزان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.
نادر نانبخش افزود: پزشکان ۲۱۵ موسسه تشخیصی و درمانی استان با حذف دفترچه‌های کاغذی در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی مشارکت دارند و این نسخ الکترونیک را صادر می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک این مراکز شامل تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است، ادامه داد: هدف ما حذف حداقل ۵۰ درصد نسخه‌های کاغذی در آذربایجان‌غربی است.
وی ادامه داد: در این سامانه به محض ورود شماره ملی بیمه‌شده، مشخصات فرد نمایش داده شده و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود.
وی اظهار داشت: اگر دفترچه فرد مراجعه کننده دارای اعتبار باشد حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می‌شود.
«نانبخش» با اشاره به عمده مزیت‌ها و معایب این طرح اظهار داشت: کاهش خطای داروخوانی ناشی از بدخطی پزشک از مزیت‌های این طرح بوده و طولانی شدن فرآیند انتظار مراجعه‌کننده ناشی از نداشتن آموزش و تبحر کافی در داروخانه‌ها و قطعی اینترنت از معایب آن است.
وی با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در موسسه‌های خصوصی طرف قرارداد اجرا می‌شود، اعلام کرد: در این طرح فرآیند رسیدگی به نسخه‌ها به طور همزمان توسط سامانه انجام می‌شود و این عمل فرآیند پرداختی به موسسه‌ها را کوتاه‌تر می‌کند.
وی گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر اجرایی می‌شود.
وی اظهار داشت: تا پایان امسال حدود ۸۶ موسسه طرف قرارداد این بیمه از شهرستان مهاباد به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک متصل می‌شوند تا تعداد کل مراکز خصوصی که دفترچه کاغذی را حذف کردند به ۳۰۰ موسسه برسد.
به گفته وی تا شهریور سال آینده ۱۰۰ درصد موسسه‌های درمانی طرف قرارداد در آذربایجان‌غربی از طرح نسخه‌نویسی الکترونیک استفاده خواهند کرد.
بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.
اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


سه − = 2