مديرکل امور مالياتي آذربايجان غربي :

مالیات باید به یک منبع درآمد ثابت و پایدار تبدیل شود

مالیات باید به یک منبع درآمد ثابت و پایدار تبدیل شود

گروه خبر:مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در دیدار با مدیرکل دادگستری این استان گفت : مالیات باید به تدریج به یک منبع درآمدی ثابت و پایدار تبدیل شود .
یعقوب مزرعه لی در دیدار با مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی که در محل دادگستری کل استان ترتیب یافت گفت : علت اینکه کشور در تحریم های دشمن دچار مشکل شد نبود و فقدان منابع داخلی پایدار و قابل اتکا بود از این رو است که داخلی شدن درآمد ها یکی از محور های اصلی اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری تعیین شده است .
وی تبدیل درآمدهای مالیاتی به عنوان یک منبع ثابت درآمدی بدون توجه به شرایط تحریم و غیر تحریم را مورد تاکید قرارداد و افزود : با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی، درتحقق درآمد های مالیاتی استان در سال ۹۵ ، وصول از بدهی های معوقه مالیاتی همچنین منابع جدید شناسایی شده مورد توجه و تاکید است .
مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی استان افزود : در ۲ سال اخیر ۱۲هزار منبع جدید مالیاتی در استان شناسایی شده است که امید می رود با ورود همه آنها به چرخه وصول مالیات ، ضمن جلوگیری از فرار مالیاتی فشار از روی منابع موجود هم برداشته شود .
مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی هم در این دیدار با اشاره به رویکرد موجود در کشور نسبت به مالیات بعد از مشکلات ناشی کاهش قیمت نفت در دو سال اخیر گفت : نباید فقط وقتی قیمت نفت سقوط کرد و به مشکل برخوردیم به فکر مالیات بیفتیم بلکه باید سازو کارهایی ایجاد شود تا با ثبات درآمد های مالیاتی بتوان روی این منبع درآمدی حساب کرد.توکل حیدری افزود : در روند نهادینه سازی مالیات به عنوان درآمد ثابت برای کشور باید مدارا وتعامل با مردم و توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی آنها مورد توجه واقع شود .
به گزارش آرازآذربایجان باشگاه خبرنگاران ، در این جلسه همچنین بر گسترش همکاری های فی مابین در راستای تسهیل در امر وصول درآمد_های مالیاتی و مبارزه با پدیده فرار مالیاتی تاکید شد .

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


هفت × = 28