مالدیو شدن پرسپولیس برابر تراکتورسازی

مالدیو شدن پرسپولیس برابر تراکتورسازی

گروه ورزشی: تیم تراکتورسازی تبریز هفتمین برد خود را در ۸ بازی آخرش برابر پرسپولیس جشن گرفت.
در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز در یک بازی برتر برابر پرسپولیس به برتری ۳ بر ۱ دست یافت.در این بازی شاگردان رسول خطیبی با وجود شکست در نیمه اول، توانستند روند بازی را در نیمه دوم تغییر داده و سه بار توپ را به تور دروازه پرسپولیس رساندند.
اما در کنار کسب این سه امتیاز شیرین تراکتورسازی هفتمین برد خود را در لیگ برتر برابر پرسپولیس کسب کرد.
نخستین بازی دو تیم در لیگ تخت جمشید در سال ۱۳۵۴ برگزار شد که بازی به سود پرسپولیس خاتمه یافت تراکتورسازان برای نخستین برد خود ۱۸ سال صبر کردند تا سال ۷۲ در ورزشگاه باغشمال با نتیجه دو بر یک پرسپولیس را شکست دهند.در این مدت بازی‌های دو تیم یا مساوی شده و یا به نفع حریف تهرانی به پایان می‌رسید.
دومین برد تراکتورسازی نیز ۱۷ سال بعد از نخستین پیروزی شکل گرفته و تراکتورسازی در سال ۸۹ موفق به برتری یک بر صفر برابر پرسپولیس شد.
تیم تراکتورسازی پیش از پیروزی سال ۸۹ خود در ۳۵ سال تنها یک برد مقابل پرسپولیس به دست آورده بود اما در چهار سال اخیر هفت پیروزی را به دست آورده است.
برد ۳ بر ۱ تراکتورسازی بهترین نتیجه این تیم در تهران برابر پرسپولیس است ضمن اینکه رسول خطیبی بعد از شکست سال گذشته خود با تیم گسترش فولاد برابر پرسپولیس در تهران توانست از این تیم انتقام گرفته و نخستین بردش را برابر علی دایی به دست آورد.
تراکتورسازی به خودباوری لازم برای پیروزی دست یافته استبازیکن سابق تیم تراکتورسازی تبریز گفت: می‌توان به نخستین قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر فوتبال کشور خوشبین بود.
اکبر ذوالمجیدیان اظهار کرد: بازیکنان تیم تراکتورسازی به خودباوری لازم برای شکست دادن هر تیمی رسیدند و با روند فعلی بازی‌های تیم تراکتورسازی می‌توان به قهرمانی این تیم در لیگ برتر خوش‌بین بود.وی افزود: با توجه به پیروزی پرگل تراکتورسازی برابر نفت مسجد سلیمان در هفته گذشته، شاگردان رسول خطیبی با روحیه مضاعفی مقابل پرسپولیس تهران قرار گرفته بودند.
ذوالمجیدیان تصریح کرد: بازی در نیمه اول و تا ۳۰ دقیقه اول چنگی به دل نمی‌زد، چون هر دو در حال ارزیابی یکدیگر بودند، اما ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول برتری با پرسپولیس بود و میزبان مزد برتری خود را با گل بنگر دریافت کرد.
وی تاکید کرد: در نیمه اول هیچ‌یک از بازیکنان تراکتورسازی در حد و اندازه‌های خود بازی نکرده و تحت تاثیر ورزشگاه و بازی بهتر پرسپولیس قرار گرفتند.
بازیکن سابق ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران افزود: در نیمه دوم وضعیت تیم تراکتورسازی دگرگون شده و با صحبت‌هایی که رسول خطیبی بین نیمه با بازیکنانش کرد، این تیم هجومی وارد میدان شده و بازیکنانش توانستند با زدن سه گل از شکست یک پیروزی شیرین به دست آورند.
وی ادامه داد: البته تیم پرسپولیس یکی از بهترین بازی‌های امسال خود را در لیگ برتر برابر تراکتورسازی انجام داد و در نیمه دوم هم موقعیت گل داشت اما انگیزه بیشتر بازیکنان تیم تراکتورسازی و بازی برتر آنان در کنار درخشش ادینهو و سامان نریمان جهان برتری را از آن تراکتورسازی کرد تا این تیم با کسب سه امتیاز همچنان در تعقیب استقلال صدرنشین باشد.
هافبک دهه ۷۰ تیم تراکتورسازی در مورد خاطرات خود مقابل پرسپولیس گفت: من جزو بازیکنان تراکتورسازی در نخستین پیروزی این تیم برابر پرسپولیس در سال ۷۲ بودم دو بار سابقه گلزنی در تهران با پیراهن تراکتورسازی برابر پرسپولیس را داشتم، یکی از گل‌هایم به وحید قلیچ در سال ۷۰ بود و توپ دیگری را وارد دروازه نادر باقری کردم.ادینهو در صدر گلزنان لیگ برتر فوتبال کشور
مهاجم برزیلی تیم تراکتورسازی تبریز در صدر گلزنان لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد.
در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز در تهران با نتیجه ۳ بر ۱ از سد تیم پرسپولیس تهران گذشت.
در این بازی لوسیانو ادینهو زننده گل دوم تیم تراکتورسازی بود و در دقایق آخر سامان نریما‌ن‌جهان گل سوم را به ثمر رساند.
در پایان هفته هفتم ادینهو با ۵ گل در صدر گلزنان لیگ برتر قرار دارد؛ مهاجم فصل گذشته تیم مس کرمان در هفته اول گل پیروزی‌بخش تراکتورسازی برابر فولاد خوزستان را به ثمر رساند.
وی در هفته سوم نیز در تبریز زننده تنها گل تراکتورسازی برابر ملوان بود در هفته پنجم ادینهو در تبریز باز هم گلزنی کرده و این‌بار دو بار توپ را وارد دروازه صبای قم کرد.پنجمین گل ادینهو در فصل جدید برابر پرسپولیس به دست آمد که نخستین گل خارج از خانه وی بود.
از نکات قابل ذکر در مورد ادینهو می‌توان به گلزنی وی در هفته‌های فرد اشاره کرد و باید منتظر بود و دید آیا وی در برابر راه‌آهن هم می‌تواند به صورت دو هفته متوالی توپ را وارد دروازه حریف کند.
در فصل گذشته برای نخستین بار در لیگ برتر عنوان آقای گلی به بازیکن تراکتورسازی رسیده بود و کریم انصاری‌فرد با ۱۵ گل زده بهترین عملکرد را در بین مهاجمان سال گذشته به دست آورد.
در تیم تراکتورسازی محسن دلیر نیز با ۳ گل زده عملکرد خوبی داشته است.
بعد از اینکه سوت پایانی بازی بین تیم‌های تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران زده شد و تراکتورسازی نتیجه را ۳ بر یک به نفع خود تمام کرد مردم آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز به خیابان‌ها رفتند و موفقیت تیمشان را جشن گرفتند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۴:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 27