ماجرای خونین نارداران

ماجرای خونین نارداران

مصطفی قلیزاده علیار
قسمت دوم
گروه اجتماعی : با این وصف، حاکمیت آذربایجان همواره در پی تسخیر دژ نفوذ ناپذیر نارداران بوده و هست اما وقتی میبیند با هیچ ترفند و وعده و وعیدی نمیتوانند این دژ تشیع را تسخیر کنند و برای مسخ هویت نارداران نمی تواند هیچ کاری از پیش ببرد، به زور و سلاح و قتل و زندان و اتهامات واهی متوسل می شود.
حادثه خونین اخیر اولی نیست و بی شک آخری هم نخواهد بود، در طی ۲۰ سال گذشته حکومت علی یف ها بارها با نارداران و اهالی نجیب و بی¬توقع و صبور و متدین آن چنین معامله ظالمانه ای داشته است.
سه – آمریکا، اسرائیل، ترکیه و دیگر کشورهای هم پیمان آذربایجان در ۲۵ سال گذشته، به دلیل ترس از تشیع مخصوصا شیعیانی که با مرجعیت شیعه در ایران ارتباط دینی و معنوی دارند مثل اهالی نارداران؛ همواره با نارداران مخالف بوده و خواستار محو این قصبه شیعی یا محو هویت فعال شیعی آن بوده¬اند.
مهم ترین ترس حکومت آذربایجان از رشد تشیع انقلابی در آن کشور است، اسرائیل و آمریکا و ترکیه و عربستان و … هم از چنین اتفاقی واهمه دارند.
جایگاه نارداران:با قطع نظر از هر شعاری قصبه نارداران به دلیل هویت شیعی اش، خار در چشم همه دشمنان اسلام حقیقی و مکتب تشیع است. لذا در ۲۰ سال اخیر همواره تحت فشارهای مختلف از طرف حکومت غربگرای آذربایجان بوده است.
هر بار به بهانه ای به سرکوب شدید نارداران می پردازد و هیچ توجیه و عذرخواهی هم نمی_کند معلوم است همواره در کمین سرکوب این مرکز شیعی در کشور اسلامی با بیش از ۸۵ در صد اهالی شیعه بوده و هست. در ماجرای قیام مردم نارداران در سال ۲۰۰۲ هم سرکوب کردند و یک نفر بی گناه را کشتند و … با تأسف باید منتظر حوادث خونین دیگری از طرف حکومت آذربایجان در نارداران باشیم، مخصوصا که علاوه بر فتنه هر روز داعش و تکفیریهای وهابی در ترور شیعیان جهان، شیعه-کشی در شرق و غرب عالم به دست حکومتهای قانونی کشورهای اسلامی و با طراحی آمریکا و اسرائیل رواج می یابد!… برای مثال، می بینیم که مردم دنیا دو هفته بعد از واقعه خونین نارداران در دومین کشور شیعی جهان به دست قوای دولتی، شاهد فاجعه خونین قتل عام شیعیان در پر جمعیت ترین کشور اسلامی آفریقا یعنی نیجریه شد باز به دست نیروهای حکومتی!…
عوامل مرموز شیعه کُشی¬های اخیر:
به نظر می¬رسد نکته¬ای که در اتفاقات شیعه¬کُشی اخیر حایز اهمیت است و نمی¬توان از آن غافل بود نفوذ جریانهای تکفیری و ضد شیعی در بدنه نظامها و حکومتهای ممالک اسلامی است و بی شک در بروز فجایع شیعه¬کُشی یکی از عوامل مهم محسوب می¬شود؛ برای نمونه می¬توان به نفوذ نامحسوس اما گسترده پیروان »ملا سعید نورجو«ی عثمانی در میان دولت مردان آذربایجان از اوایل فروپاشی شوروی اشاره کرد که در ۲۵ سال اخیر با انجام فعالیت¬های وسیع و رسمی فرهنگی و رسانه¬ای و دانشگاهی خود، فرزندان دولت مردان و مدیران ارشد و متنفذ کشور شیعی آذربایجان را تحت تعلیم و تأثیر اندیشه¬های خویش قرار داده و تربیت کرده¬اند و الان به یقین اکثریت آنها به نوعی در سرنوشت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشورشان دخیل هستند و گوشه کاری را در بازار اقتصاد و مراکز علمی و وزارتخانه¬ها و ارتش و مجلس و عرصه رسانه گرفته¬اند و خواهی نخواهی در تصمیم¬ گیری¬ها و تصمیم سازی¬های حکومتی نقشی اساسی ایفا می_کنند. امروز فتح الله گولن اهل ترکیه و ساکن آمریکا، از سرمایه¬داران بزرگ ترکیه لیدر این جریان شبه روشنفکرانه اسلامی در جهان است. در آذربایجان یکی از نافذترین گروه¬های مرموز فکری و اعتقادی همین گروه نورجوها (نورچی¬ها) هستند که علیه افکار و اندیشه¬های ضد شیعی دارند.در نیجریه هم نفوذ شدید پیروان جریان تکفیری و تروریستی »بوکو حرام« در میان دولت مردان و نظامیان و اقوام مختلف این کشور ۱۶۰ میلیون نفری آفریقایی است که بیش از ۵۰ درصدش را مسلمانان و بقیه را مسیحی و دیگر ادیان تشکیل می دهد و سه میلیون شیعه دوازده امامی متأثر از ایران و انقلاب اسلامی دارد و رهبرشان شیخ ابراهیم زکزاکی است.
بوکو حرام خطرناک¬ترین گروه تروریستی است که عامل و آلت دست دشمنان شیعه به ویژه اسرائیل در نیجریه شده و در کشتار خونین صدها شیعه این کشور از روز یکشنبه ۲۲ آذر ماه نفوذ این گروه اسرائیلی – آفریقایی عامل مهمی به حساب می آید. در بحرین هم از دو سال پیش نفوذ وهابیت به پشتیبانی آل سعود در مقامات دولتی، مهم-ترین عامل شیعه کشی است
بی گمان اهداف طراحان اسرائیلی در ترور شیعیان جهان بیشتر به دست همین گروهها و جریانهای نفوذی در میان دولت-مردان ممالک اسلامی، تحقق می¬یابد و مسأله¬ای جدی و بسیار خطرناک است.
همواره باید مد نظر داشت که فاجعه شیعه کشی در تمام ممالک دنیا با طراحی اسرائیل رفته رفته شکل دولتی به خود می¬گیرد و اکنون از شیعه¬هراسی به شیعه¬کُشی به دست دولتهای رسمی و قانونی ممالک تبدیل شده است. البته این موضوع جای پژوهش بیشتری دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


یک + = 2