رئيس دانشگاه علوم پزشکي آذربايجان غربي اعلام کرد

لزوم همکاری تمام ارگان‌ها برای برقرای سلامت در جامعه

لزوم همکاری تمام ارگان‌ها برای برقرای سلامت در جامعه

گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: همکاری تمام ارگان‌ها برای برقرای سلامت در جامعه امری ضروری و الزامی است.
به گزارش آراز آذربایجان جواد آقازاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی استان که در سالن جلسات ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار داشت: بحث سلامت یک موضوع همگانی بوده و معطوف به یک ارگان خاصی نیست.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت در جامعه باید تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ایجاد امنیت و سلامت جامعه مسئولیت خطیری را بر عهده دارند.
آقازاده به سیاست‌های کلان سیستم بهداشتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برای تحقق منویات رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان در نظر دارد با تمام ارگان‌ها همکاری لازم را انجام داده و گامی موثر در زمینه عملیاتی کردن سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری انجام دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیروی انتظامی را یکی از ارگان‌های مهم در بحث آموزش، پژوهش و معضلات اجتماعی عنوان کرد و افزود: بنابر اهمیت این ارگان دانشگاه علوم پزشکی استان و نیروی انتظامی اقدام به انعقاد یک تفاهم‌نامه در زمینه سلامت و امنیت کرده‌اند.
آقازاده اعتیاد سنتی و صنعتی را یکی از معضلات اصلی جامعه عنوان کرد و تصریح کرد: در بحث دخانیات موضوع قلیان یکی از عوامل دخانیات است که به در جوامع خصوصا در بین جوانان رواج یافته است.
وی از اینکه مصرف قلیان در بین جوانان خصوصا در بین دختران رواج پیدا کرده و حتی در خوابگاه‌های دانشگاه نیز مصرف می‌شود ابراز تاسف کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری هر دو سازمان و استفاده از مراکز مشاوره نیروی انتظامی و اساتید مجرب دانشگاه بتوانیم معضلات اجتماعی را بهتر از پیش حل نمائیم.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی هم گفت: ارتقای امنیت و سلامت مهم‌ترین هدف مشترک دانشگاه علوم پزشکی استان و نیروی انتظامی است.
سردار یحیی شرفی گفت: یکی از رسالت‌های مهم دولت‌ها در تمام کشورها تامین ارتقای سلامت و امنیت مردم است.
وی ادامه داد: تامین ارتقای بهداشت و سلامت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و تامین سلامت جامعه هم از کارهای بسیار مهمی است بنابراین نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و ارگان‌های جامعه هستیم.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های مهم در نیروی انتظامی استان و علوم پزشکی این ۲ ارگان می‌توانند همکاری‌های خوبی برای ارتقای سلامت و امنیت جامعه ایجاد کنند.
شرفی افزود: رسالت اصلی تامین سلامت مردم جامعه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و در این راستا نیروی انتظامی استان آمادگی لازم در حوزه پیشگیری و درمان برای ارتقای سلامت جامعه را دارد.
وی از ریاست علوم پزشکی استان و کارکنان آن جهت ارتقای سلامت مردم تقدیر کرد و افزود: امید است این دلسوزی‌ها در جهت ارتقای سلامت مردم به عنوان یک موضوع ماندگار در ذهن مردم باقی بماند.
گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری‌‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی و نیروی انتظامی آذربایجان غربی منعقد گردید.
موضوع این تفاهم‌نامه، برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرای مشترک سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات متضمن تامین، حفظ و ارتقای سلامتی آحاد جامعه است.
محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه در خصوص برنامه‌ریزی در راستای ارتقای دانش و مهارت کارکنان ستادی و محیطی دو دستگاه با مشارکت فی‌مابین، مشارکت و همکاری در تهیه تدوین و انتشار منابع آموزش همگانی جهت ساخت رفتار سالم در جامعه در چارچوب موضوع تفاهم‌نامه از جمله فرهنگ ترافیک و پیشگیری از حوادث و سایر مخاطرات رفتاری است.سومین محور این تفاهم‌نامه، همکاری مشترک در اجرای پروژه‌ها، طرح‌های اجرایی و تحقیقاتی ملی و استانی همچون سوء مصرف مواد وحوادث ترافیکی و برگزاری مشترک همایش‌ها نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌ها با رویکرد سلامت همگانی به عنوان چهارمین مفاد تفاهم‌نامه است.
در مفاد این تفاهم‌نامه مشارکت و همکاری بین‌بخشی در واحدهای محیطی با تاکید بر تشکیل کمیته‌های مشترک و مشارکت واحدهای محیطی و عملیاتی نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در قالب کمیته مشترک (نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و دامپزشکی) در مبادی ورودی به کشور و میادین دواب آمده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


+ هفت = 12