لزوم نشر فرهنگ قرآن کریم در جامعه

لزوم نشر فرهنگ قرآن کریم در جامعه

گروه خبر: فرماندهی انتظامی آذربایجان_غربی بر لزوم نشر فرهنگ قرآن کریم در جامعه تاکید کرد و گفت: قرآن کریم مایه هدایت و رحمت است.
به گزارش آراز آذربایجان سردار یحیی شرفی در جمع کارکنان انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: قرآن کریم مایه هدایت و رحمت بوده و این کتاب الهی راهنماى انسان در رسیدن به کمال نهایی است و انسان را به‌سوى خیر و سعادت سوق مى‌دهد.
وی انسان‌سازى و تربیت بشر را از فواید انس با قرآن کریم عنوان کرد ادامه داد: آن چیزی که باید به آن تکیه کرد نشر فرهنگ قرآن کریم است و این فرهنگ الهی در جامعه اسلامی باید در همه جا حاکم باشد زیرا جامعه ما نیاز دارد که این فرهنگ در محل کار و خانواده‌ها جاری و ساری باشد.
شرفی با بیان اینکه قرآن برای تمام امور دنیوی و اخروی انسان برنامه دارد، تصریح کرد: اگر به کل قرآن کریم عمل کنیم جامعه تبدیل به گلستان می‌شود زیرا حفظ قرآن از سوی هموطنان مقدمه‌ای برای حرکت به سمت خدا است و همانا تمام ابعاد زندگی بشر در کلام خداوند متعال ترسیم شده است.
وی ادامه داد: با وجود پیشرفت‌های بزرگ در صنعت و تکنولوژی هنوز نیز نکات بسیار زیادی در قرآن وجود دارد که کشف نشده است و هر از گاهی دانشمندان به رموز تازه‌ای از آن پی می‌برند و این عظمت کتاب الهی نشان می‌دهد.
شرفی با بیان اینکه پرداخت صحیح به هر فعالیتی منوط به شناخت دقیق آن فعالیت است ،متذکر شد: قرائت قرآن موجب آرامش روحى بوده و زندگى روزمره انسان را به سوى خوش‌بختى سوق مى‌دهد و هدف از خواندن قرآن، هدایت شدن و رسیدن به سعادت دنیوى و اخروى است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 24