لزوم فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در آذربایجان غربی

لزوم فعال‌سازی واحدهای  صنعتی راکد  در آذربایجان غربی

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی بر لزوم فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در این استان تأکید کرد.
به گزارش آراز آذربایجان قربانعلی سعادت ضمن بازدید از واحد تولیدی صنعتی ایران‌پاش اظهار داشت: باید تمام اهتمام خود را برای فعال‌سازی واحدهای غیر فعال تولیدی و صنعتی استان به کار گیریم تا از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی آذربایجان غربی بیش از پیش بهره‌برداری کنیم.
وی در این بازدید ضمن اطلاع از آخرین وضعیت واحد تولیدی صنعتی ایران‌پاش، آن را یکی از واحدهای تولیدی صنعتی موفق و فعال در استان خواند و افزود: باید حمایت‌های لازم برای توسعه و تسهیل فعالیت‌های این واحد انجام گیرد.
سعادت در همین راستا ضمن تأکید بر ضرورت فعال‌سازی واحدهای تولیدی صنعتی نیمه‌فعال و راکد در استان، گفت: فعال‌سازی این واحدها می‌تواند در راستای اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی منطقه نقش موثری داشته باشد.وی جذب سرمایه‌گذاری خارجی را از راه‌های موثر برای اشتغال‌زایی و رونق فضای کسب و کار در استان دانست و افزود: برای تحقق این مهم لازم است تمام مدیران و مسئولین استانی همت و تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین مهارت‌آموزی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در همه رشته‌ها را گامی موثر در راستای کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان استان دانست و افزود: این مسئله باید در رأس کاری مدیران فنی و حرفه‌ای استان قرار گیرد.
وی به راهکارهای احیای دریاچه ارومیه و لزوم چرخش از اشتغال مبتنی بر کشاورزی، به اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و افزود: محدودیت‌های موجود در منابع آبی و لزوم احیای دریاچه ارومیه سبب شده است تا به طور جدی‌تر در این زمینه ورود پیدا کرده و آذربایجان غربی را از قطب کشاورزی به قطب تولیدی و صنعتی تبدیل کنیم.
*آمادگی واحد صنعتی ایران‌پاش برای احداث شهرک پلیمری در ارومیه
مدیرعامل واحد تولیدی و صنعتی ایران‌پاش هم از آمادگی لازم برای احداث شهرک صنعتی پلیمری در ارومیه خبر داد.سیدقاسم میرزاده اظهار داشت: ایران‌پاش آمادگی لازم برای همکاری در زمینه‌های مختلف صنعتی برای توسعه و رونق اقتصادی و صنعتی آذربایجان غربی دارد. وی در این بازدید از حضور استاندار آذربایجان غربی در واحد ایران‌پاش ابراز خرسندی کرد و افزود: تداوم این روند می‌تواند در آگاهی از مشکلات موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی استان و تلاش برای رفع آن‌ها بسیار موثر باشد.میرزاده در ادامه به آمادگی خود برای همکاری در زمینه‌های مختلف صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: یکی از این موارد تأسیس دانشگاه علمی کاربردی با ۱۱ رشته دانشگاهی و با محوریت مواد پلیمری است که می‌تواند در تربیت نیروهای انسانی متخصص و مورد نیاز این واحد تولیدی نیز بسیار موثر باشد.
وی همچنین به آمادگی لازم برای احداث شهرک صنعتی پلیمری در ارومیه اشاره کرد و افزود: در صورت همکاری مراجع مربوطه می‌توان این اقدام را با همکاری و مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی انجام داد و به این ترتیب زمینه‌های حضور و فعالیت آنان را در مرکز استان بیش از پیش فراهم کرد.
مدیرعامل ایران پاش همچنین به آمادگی خود برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای استخراج و صادرات گاز در شهرک عسلویه اشاره کرد.میرزاده با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های آبیاری مدرن در باغ‌های آذربایجان غربی برای بهینه‌سازی مصرف منابع آبی در این بخش، گفت: ایران‌پاش آمادگی لازم برای اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در اراضی کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه را دارد که اجرایی شدن آن، سبب صرفه‌جویی ۹۰ درصدی در مصرف آب در اراضی کشاورزی می‌شود.
وی همچنین در ادامه از فعالیت مستقیم ۱۰۰ نفر در این واحد تولیدی و صنعتی خبر داد و افزود: این واحد برای ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم کرده است.
میرزاده با اشاره به تولید ۶۵۰ نوع از انواع قالب‌های پلی اتیلنی در این واحد، گفت: در حال حاضر ایران‌پاش بزرگ‌ترین واحد تولید مخازن پلی اتیلن در جهان بوده که در ارومیه فعال است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


شش − 4 =