استاندار آذربايجان غربي تاکيد کرد

لزوم ساماندهی سیستم بازار استان جهت تسهیل خرید کالاهای اساسی

لزوم ساماندهی سیستم بازار استان جهت تسهیل  خرید کالاهای اساسی

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: سیستم بازار استان جهت تسهیل خرید کالاهای اساسی مردم در ایام عید نوروز باید ساماندهی شود.
به گزارش آراز آذربایجان قربانعلی سعادت در هشتمین جلسه تنظیم بازار استان با بیان اینکه در ایام پایانی سال باید سیستم بازار استان در جهت تسهیل خرید کالاهای اساسی مردم ساماندهی شود، اظهار کرد: با توجه به بالا بودن قیمت برخی کالاهای اساسی، باید نوعی نظارت در جهت خدمت صادقانه به مردم انجام گیرد که ایجاد اعتماد در راس آن قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عرضه محصولات و فلسفه وجودی این نمایشگاه‌ها افزود: نمایشگاه‌های عرضه محصولات نوروزی نباید نارضایتی را در جامعه گسترش دهد چرا که فلسفه وجودی این نمایشگاه‌ها کمک به تنظیم بازار است تا از این طریق بتوان اعتماد آحاد مردم و اصناف را جلب کرد.
وی با اعلام اینکه اگر در این نمایشگاه‌ها قرار بر عرضه محصولات بی کیفیت با قیمت بالا باشد دلیلی برای برگزاری آن‌ها نیست، ادامه داد: باید در این نمایشگاه‌ها علاوه بر توجه به کمیت محصولات ارائه شده، کیفیت نیز مدنظر قرار گیرد چرا که تجربه‌های سال گذشته در عرضه پسته در این نمایشگاه‌ها بسیاری از مردم را نسبت به وجود آن‌ها بدبین کرده است. سعادت در ادامه سخنان خود بر لزوم ساماندهی قیمت گوشت قرمز در استان تاکید کرد و بیان داشت: گوشت قرمز یکی از کالاهایی است که خرید آن به دلیل بالا بودن قیمت آن از توان مردم خارج بوده که علاوه بر لزوم ساماندهی قیمت، ساماندهی کنترل کیفی آن را نیز می‌طلبد. مردم به سیاست‌های اجرایی دولت اعتماد داشته باشنداستاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه وظیفه اصلی دولت سیاست گذاری است و مردم خود بهترین عامل برای تنظیم بازار هستند، تصریح کرد: مردم خودشان باید امور خود مانند بازار را اداره کنند و این مسئله تعیین سرنوشت سیاسی و اداره کشور بدست مردم از یادگارهای ارزشمند امام راحل و انقلاب اسلامی است که باید مغتنم شمرده شود و در مقابل نیز دولت باید زمینه‌های لازم برای اصلاح قیمت‌ها، اعتمادسازی و نظارت مردم بر بازار را از طریق سیاست گذاری‌های لازم فراهم نماید.
وی بیان داشت: با توجه به تصمیم دولت جهت اجرای دور دوم هدفمندی یارانه‌ها، دولت سعی در اجرای صحیح یارانه‌ها در تولید دارد و مردم باید به سیاست‌های اجرایی دولت اعتماد داشته باشند.وی اصناف را تسکین دهنده فضای حاکم در جامعه و مردم عنوان کرد و گفت: اعتمادسازی در بین مردم تنش‌های حاکم از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را کاهش خواهد داد که اصناف نیز برای ثبات بازار و ایجاد آرامش کمک کنند. سعادت در بخش دیگر سخنان خود خطاب به تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این ایام خاطر نشان کرد: از دستگاه‌های مربوطه انتظار می‌رود با تامین به موقع کالاها و اقلام و میوه مورد نیاز مردم در ایام نوروز و عرضه آن، نسبت به برقراری آرامش و ثبات در بازار استان اقدام کرده و از هرگونه سودجویی و تخلف در شب عید نیز جلوگیری شود.
استاندار آذربایجان غربی تصمیم دولت در اجرای توزیع سبد کالایی رایگان در بین مردم را یکی از برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح از سوی دولت، امری مناسب بود اما روند توزیع آن در استان با مشکلات اساسی روبه رو بوده که باید شناسایی و اصلاح گردند.
دستگاه‌های اجرایی جلوی افزایش قیمت محصولات را در بازار شب عید بگیرند
کهوریان معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به تفاوت قیمت محصولات و کالاها در شب عید گفت: دستگاه‌های متولی امر باید با برنامه ریزی و اقدامات لازم جلوی افزایش قیمت محصولات و کالاها را در بازار شب عید بگیرند تا مردم و شهروندان از این امر متضرر نشوند.
وی کاهش نارضایتی مردم در ایام عید را از وظایف اصلی دستگاه‌های مرتبط در استان عنوان کرد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که نارضایتی‌های موجود در بخش قیمت و کیفیت کاهش یابد.
دامداری‌های صنعتی استان تقویت شوند
کهوریان با اعلام اینکه باید دامداری‌های صنعتی استان تقویت شوند، اذعان داشت: با توجه به اینکه اغلب گاوداری‌های استان را گاوداری‌های سنتی تشکیل می‌دهند بنابراین جهت از حمایت از تولید شیر در استان باید دامداری‌های صنعتی را نیز مورد توجه قرار دهیم.
قیمت ۳ هزار تومانی سیب هرگز به نفع تنظیم بازار استان نیست
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت قیمت سیب در استان بیان کرد: به دلیل عدم صادرات سیب و موجود بودن آن در سردخانه‌های استان، درست نیست که قیمت سیب از قرار کیلویی ۳ هزار تومان در بازار استان به فروش برسد.وی خاطر نشان کرد: قیمت ۳ هزار تومانی سیب هرگز به نفع تنظیم بازار استان نیست.
اجرای طرح ویژه نظارت بر عرضه و کالا از ۱۵ اسفندماه در استان
عباداله اکبری مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه طرح ویژه نظارت بر عرضه کالا و خدمات از ۱۵ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: همچنین امسال ۱۲ نمایشگاه بهاره در استان کالاهای مورد نیاز مردم را در ایام پایانی سال عرضه می‌کنند.وی با بیان اینکه در این نمایشگاه‌ها کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام نوروز در ۴۷۵ غرفه عرضه می‌شود، اظهار کرد:کالاهایی عرضه شده با کیفیت بالا و با ۱۵ درصد تخفیف ارائه خواهد شد.
اکبری از حضور ۲۰۰ بازرس و ۱۰۰ ناظر این اداره کل در ایام عید خبر داد و تصریح کرد:برای تنظیم بازار میوه و مرکبات آخر سال ۶۰۰ تن سیب درختی، دو هزار و ۳۰۰ تن پرتقال، ۳۳۰ تن گوشت قرمز، ۴۲۰ تن عدس و ۲۰۰ تن نخود ذخیره و در حال حاضر آماده توزیع در استان است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۷:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


+ پنج = 10