استاندار آذربايجان غربي تاکيد کرد

لزوم توجه به شایسته‌سالاری در دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی

لزوم توجه به شایسته‌سالاری در دستگاه‌های اجرایی  آذربایجان غربی

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید با تدبیر، تغییر تفکر و روند مدیریت به سمت درآمدزایی حرکت نمایند و از هزینه های غیرضرور بپرهیزند.
قربانعلی سعادت در دیدار با اعضای حزب اعتدال و توسعه افزود: آذربایجان غربی ظرفیت‌های بالقوه بسیار زیادی مانند منطقه آزاد تجاری ماکو برای سرمایه گذاری دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها مطمئنا در توسعه استان نقش بی بدیلی خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ اشاره و عنوان کرد: در این انتخابات مردم ایران اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رای، حماسه سیاسی آفریدند و سرنوشت سیاسی خود را رقم زدند.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم شایسته سالاری در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی، گفت: باید تمام نیروهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، صنعتگران، دانشجویان و دانشگاهیان با کمک به هم برای اداره استان همکاری کنند.
حدادی، رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی نیز در این جلسه به بیان گزارش در خصوص چگونگی تاسیس و شکل گیری ستاد انتخابات، حزب اعتدال و توسعه و نحوه فعالیتش پرداخت و گفت: در صدد هستیم حزب اعتدال و توسعه همچنان در استان فعال باشد و در عرصه های سیاسی گوناگون نقش آفرینی کنند.
*منطقه آزاد ماکو فرصت اقتصادی و سرمایه گذاری جدید برای آذربایجان غربی است
استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: منطقه آزاد ماکو فرصت اقتصادی و سرمایه گذاری جدید و پتانسیلی قابل توجه در راستای توسعه استان به شمار می‌رود. سعادت در دیدار با فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شوط، پلدشت و ماکو افزود: ایجاد این منطقه موجب می‌شود که رژیم معیشت و اشتغال مردم منطقه دچار دگرگونی شده و استعدادهای این منطقه از بالقوه به بالفعل تغییر یابد.وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف را جهادگران اقتصادی می‌دانند و باید با تبعیت از فرمایشات معظم له، ورود بخش خصوصی در حوزه های مختلف را تسریع ببخشیم. وی اظهار کرد: کشاورزی، تجارت، صنعت، گردشگری و بازرگانی از جمله مهم‌ترین محورهای اشتغال‌زایی در استان محسوب می‌شوند که باید در زمینه های مختلف صنعتی و خدماتی با توجه به محدودیت‌های اعتباری صورت گرفته و وجود تحریم‌های مختلف علیه ملت ایران اسلامی، بخش خصوصی را به میدان آورد و از نیروی آن‌ها برای پیشبرد اهداف تعیین شده استفاده کرد.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بروکراسی?ها و پیچ و خم‌های موجود در بخش‌های مختلف اداری و دولتی باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد تا شاهد روان بودن مراحل مختلف اداری و دولتی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشیم. سعادت با اشاره به اینکه ایران اسلامی را نمی‌توان با جناح بندی و حزب گرایی اداره کرد گفت: مردم ایران اسلامی به اعتدال و تدبیر رای دادند و دولتی با رویکردهای اعتدال گرایانه و به دور از حزب گرایی را برای اداره کشور خود برگزیده‌اند. در این جلسه فرمانداران سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت گزارش‌هایی را از وضعیت شهرستان‌های خود ارائه کردند.
*ایجاد زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه زیرساخت‌های آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی همچنین در جریان دیدار با مدیران شرکت‌های آب منطقه ای، توزیع و تولید برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی، مخابرات و گاز ضمن تاکید بر لزوم توسعه خدمات زیربنایی در آذربایجان غربی، خواستار ایجاد زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی در استان توسط دستگاه‌های خدمات رسان شد.
سعادت گفت: خدمات زیربنایی شرکت‌های خدمات رسان، زمینه توسعه همه جانبه استان را فراهم می‌کنند.
وی با اعلام اینکه شرکت‌های خدمات رسان با تامین آب، برق، گاز و مخابرات در یک منطقه، فضا را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم می‌کنند، اظهار داشت: شرکت‌های خدمات رسان و متصدیان امور زیربنایی، نقش بسزایی را در تحقق اهداف و برنامه های استان ایفا می‌کنند.استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم به‌کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی در استان، اعلام کرد: شرکت‌های خدمات رسان با تعامل و بهره گیری از پتانسیل‌های بخش خصوصی، نقش بسزایی را در تحقق اهداف و برنامه های استان ایفا می‌کنند که باید این امر بیش از پیش توسعه یابد.
سعادت افزود: در شرایط فعلی، نیاز استان ما، ایجاد اشتغال برای جوانان در بخش‌های غیرکشاورزی و رفع محرومیت زدایی است که با توجه به این امر، از تمام دستگاه‌های اجرایی و متصدیان امور زیربنایی می‌خواهم ما را در تحقق این هدف یاری کنند.
*اقوام و مذاهب رسمی کشور باید از حقوق شهروندی یکسانی برخوردار باشند
استاندار آذربایجان غربی همچنین در دیدار با اعضای ستاد های مرکزی دکتر حسن روحانی در استان گفت: استفاده از نیروهای خلاق و کارشناس در حوزه های مختلف می‌تواند زمینه را برای توسعه فراهم نماید.
سعادت با اشاره به این که در برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور راه توسعه و آبادانی ساماندهی شده است افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید همواره در برنامه ریزی‌های خود این برنامه را محور فعالیت‌های خود قرار دهند تا شاهد توسعه بیش از پیش استان در حوزه های مختلف اقتصادی و عمرانی باشیم.
سعادت در ادامه با اشاره به اهمیت نگاه آمیخته با احترام به نیروی انسانی خلاق و مبتکر در دستگاه‌های مختلف اجرایی خاطر نشان نمود: نیروی انسانی فعال و خلاق یکی از عوامل مهم توسعه و پیشرفت در کشور های مختلف به شمار می‌آید. وی با بیان این که مردم ایران اسلامی پشتیبان رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند تصریح نمود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ما نیز وظیفه داریم به مردم روحیه امید و خودباوری بدهیم و در حوزه های مختلف از نیروهای فعال و جوان استفاده کنیم.سعادت در ادامه با اشاره به این که باید تمامی اقوام و مذاهب رسمی کشور از حقوق شهروندی یکسانی برخوردار باشند و این که تنوع اقوام فرصت‌ها و ظرفیت‌های بی نظیر نظام محسوب می‌شوند گفت: استفاده از ظرفیت تمامی اقوام در مدیریت اجرایی استان بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین تقویت بازارچه های مرزی در استان را موجب توسعه و رونق اقتصادی استان دانست.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


پنج × = 30