استاندار آذربايجان غربي گفت

لزوم برخورد جدی با گروه های توزیع کننده مواد مخدر در آذربایجان غربی

لزوم برخورد جدی با گروه های توزیع کننده مواد مخدر  در آذربایجان غربی

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی گفت: روش های برخورد با گروه های توزیع کننده مواد مخدر در استان باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
به گزارش آراز آذربایجان وحید جلال زاده در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر بر اهمیت ارتقا تکنیک های برخورد با گروه ها و باندهای توزیع کننده مواد مخدر در آذربایجان غربی اظهار کرد: برخورد با گروه های توزیع کننده مواد مخدر در جامعه باید جدی تر پیگیری شود.
وی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی در مبارزه جدی با مواد مخدر نقش اساسی را دارند،‌افزود: گروه های مرجع اجتماعی یکی دیگر از فرصت های مقابله با اعتیاد به مواد مخدر در جامعه است.
وی با اعلام اینکه ائمه جمعه و جماعت باید موضوع مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یکی از مباحث مطرح شده در سخنرانی ها و نماز های جمعه مورد توجه قرار دهند، اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند تلاش همگانی است و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این زمینه نقش کلیدی و اساسی را دارد.
اختصاص ۵ میلیارد ریال جهت توسعه مراکز ترک اعتیاد آذربایجان غربی
جلال زاده در ادامه سخنان خود از اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و توسعه مراکز نگهداری و ترک اعتیاد آذربایجان غربی در سالجاری خبر داد و تصریح کرد: باید راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان در دستورکار قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص ۳ میلیارد ریال جهت توسعه مرکز نگهداری و ترک اعتیاد معتادان زارعان در خوی و ۲ میلیارد ریال برای راه اندازی مرکز ترک اعتیاد زنان در ارومیه افزود: خانواده باید در همه آسیب های اجتماعی به عنوان مهمترین رکن در شکل گیری شخصیت اجتماعی افراد مد نظر قرار گیرد و دستگاه های اجرایی مرتبط موظف هستند تا آموزش های لازم را برای پیشگیری هرچه بهتر در خانواده ها را ارائه دهند.
وی با تاکید بر اجرای آموزش های اطلاع رسانی از خانواده ها اظهار کرد: مهمترین موضوع در مبارزه با مواد مخدر، تقویت اعتقادات دینی افراد جامعه بوده بطوریکه طبق بررسی های انجام شده افراد معتاد به مواد مخدر اکثرا از خانواده های غیر مذهبی به جامعه راه می یابند
جلال زاده توجه و آموزش به پرسنل دستگاه های اجرایی استان و خانواده های آنان را یکی دیگر از موضوعات مهم در زمینه پیشگیری اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی استان باید آموزش های لازم را برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به خانواده های پرسنل خود ارائه دهند.۳۳۰هکتار از مزارع کشت شاهدانه در آذربایجان غربی امحا شد ‌سردار یحیی شرفی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون میزان ۳۳۰هکتار از مزارع کشت شاهدانه در استان امحا شده است،‌اظهار کرد: در مناطق مرزی استان به دلیل صعب و العبور بودن و وجود گسست جغرافیایی متاسفانه شاهد رویش خودرو این گیاه هستیم.
وی با بیان اینکه در برخی مواقع نیز شاهد کشت این ماده مخدره در بین مزارع گندم دیمی در مناطق مرزی هستیم، افزود: به محض شناسایی مناطق کشت یا رویش گیاه شاهدانه، اقدامات امحا آن در دستور کار قرار می گیرد به طوری که در سال گذشته ۱۶۱ هکتار مزرعه کشت شاهدانه امحا شده است.
وی در ادامه از کشف یک هزار و ۳۵۲ تن انواع مواد مخدر ابتدای سالجاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: در این مدت همچنین ۲۴۰ معتاد جمع آوری و ۳۹۰ قاچاقچی نیز دستگیری شده است.سردار شرفی به توقیف ۱۵۴ خودرو به ارزش ۳۷ میلیارد ریال و ۱۲۱ ملک نیز در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۴ میلیارد ریال پول و ۹۰ هزار دلار ارز خارجی ۱۵ کیلو گرم طلا و جواهر، توقیف ۲۲۳ خودرو، و ۳۴۷ فقره اموال غیر منقول از دیگر اقداماتی است که در سال گذشته از قاچاقچیان مواد مخدر در استان کشف و مصادره شده است.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در این مدت ۲۳ هزار و ۴۶۷ کیلو گرم انواع مواد مخدر نیز در استان کشف شد.
نقشه خطرپذیری مدارس استان به لحاظ اعتیاد تهیه و تدوین می شود
ولی سمرقندی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به اجرای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در اذربایجان غربی گفت: نقشه خطرپذیری مدارس استان به لحاظ اعتیاد تهیه و تدوین می شود و این در حالی است که به دلیل کنترلهای انجام شده مشکل قابل توجهی در سطح مدارس از بابت اعتیاد یا مصرف قرص های اعتیادآور یا مواد مخدر وجود ندارد.
سمرقندی از تعیین ۱۴۳ مدرسه و ارائه آموزشهای مروج سلامت به ۱۳ هزار و ۶۳۴ دانش آموز مقطع متوسطه، ۱۳۴ مدرسه و ارائه آموزشهای مهارتهای مقابله با اعتباد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به ۲۱ هزار و ۲۲۲ دانش آموز مقطع راهنمایی و تعیین ۱۸۶ مدرسه مراقب در همه مقاطع تحصیلی و آموزش ۴ هزار و ۵۵ دانش آموز خبر داد و افزود: آموزشهای مراقبت از خود در ۲ هزار و ۹۶۹ مدرسه به ۴۸ هزار و ۲۹۸ دانش آموز در سال تحصیلی گذشته ارائه شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


5 × = چهل پنج