امام جمعه شاهين‌دژ تاکيد کرد

لزوم الهام از شهدای دفاع مقدس برای حضور در صحنه‌های جنگ نرم

لزوم الهام از شهدای دفاع مقدس برای حضور در صحنه‌های جنگ نرم

گروه خبر:امام جمعه شاهین‌دژ گفت: الهام گرفتن از شهدای هشت سال دفاع مقدس برای ورود به عرصه‌های جنگ نرم و جنگ اقتصادی ضروری است.
حجت‌الاسلام نقی باقری در گفت‌وگو با آرازآذربایجان، اظهار داشت: وجود روحیه ایثار و فداکاری در بین جوانان ایران اسلامی منجر به این شد که کشور ما به عزت و عظمت دست پیدا کند، بنابراین باید با الهام گرفتن از شهدا رو به جلو و در دفاع اقتصادی گام برداریم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، جنگ نرم و اقتصادی که علیه کشورمان دشمنان به راه انداخته‌اند باید همچنان از شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس وام گرفته شود، ادامه داد: آنها بهترین الگو برای اقشار مختلف مردم در شرایط حساس کنونی هستند.
باقری با اظهار اینکه ایثار و مقاومت از جمله اصول اولیه‌ای به شمار می‌رود که ابنای بشر از اولیای الهی آن را فرا گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در صورت نبود این روحیه‌ها به طور قطع انبیا و اوصیا نمی‌توانستند موفق به انجام رسالت خود شوند.
امام جمعه شاهین‌دژ تصریح کرد: پیامبران با ایستادگی و مقاومت در برابر سنت‌های غلط همچنین تبیین مناسبات نادرست اجتماعی برای اصلاح در جامعه پرداختند، چه‌بسا در این زمینه و برای انجام رسالت خود ایثار و از خودگذشتگی نیز نشان دادند.
وی با اظهار اینکه اولیا به دل خود هیچگونه ترس و واهمه‌ای از سختی‌ها و مشکلات راه ندادند، یادآوری کرد: بنابراین در انجام رساندن رسالت‌های سنگین الهی خود به معنای واقعی کلمه ساعی، کوشا و ثابت‌قدم بودند.
امام جمعه شاهین‌دژ بر لزوم الهام گرفتن از شهدای هشت سال دفاع مقدس برای ورود به عرصه‌های جنگ نرم و جنگ اقتصادی تاکید کرد و ادامه داد: جوانان این مرز و بوم در مقابل تهاجم‌های وسیع و همه‌جانبه دشمن ایستادگی کردند.
باقری با اظهار اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه شاهد این بودیم که نه‌تنها کشور ما بلکه منطقه دست‌خوش تغییر و تحولات جدید و اساسی شد، اضافه کرد: به طوری که منافع آمریکا در معرض خطر جدی قرار گرفت، به همین دلیل به واسطه رژیم بعثی عراق جنگ هشت ساله را علیه کشور ما به راه‌ انداخت.
وی با اظهار اینکه روحیه مقاومت و پایداری ملت ما ریشه در اعتقادات اسلامی دارد به طوری که در بین آنها اراده پولادین برای ایستادگی در مقابل دشمن به وجود آمد، خاطرنشان کرد: حتی بعد از خاتمه یافتن جنگ نیز مردم آسیب‌دیده، محروم و زجرکشیده برای بازسازی کشور خود گام برداشتند.
باقری با بیان اینکه شهد شیرین ایستادگی مقابل دشمن و بیرون راندن آن همچنان در بین ملت ما وجود دارد، اضافه کرد: دفاع و ایستادگی در برابر تجاوز همه‌جانبه و غیرانسانی دشمن به واقعیت تبدیل شد و حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم.
امام جمعه شاهین‌دژ با اظهار اینکه ملت ما به معنای واقعی کلمه تا پای جان در مقابل دشمنان تا دندان مسلح خود ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: این نبرد هشت سال به طول انجامید، ولی در نهایت با پیروزی رزمندگان اسلام و بیرون رفتن دشمن متجاوز همراه شد.
*استراتژی‌ دفاع مقدس باید برای مردم تبیین شود
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: استراتژی‌های به‌کار رفته در دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود.
سعید قربان‌نژاد نیز در جلسه هم‌اندیشی با جوانان با محوریت دفاع مقدس و انتقال ارزش‌ها به نسل جدید که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید استراتژی‌های به کار رفته در هشت سال دفاع مقدس برای نسل جدید ایران اسلامی به طور جدی و شفاف تبیین شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه استراتژی‌ها و راهبردها همچنین رویکردها در جنگ فعلی که از ابعاد اقتصادی و فرهنگی برخوردار است مورد استفاده جوانان قرار گیرد، اضافه کرد: دفاع همه‌جانبه، دفع تجاوز، تنبیه متجاوز و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین استراتژی‌ها بود.
این مسؤول نخستین سال دفاع را به معنای واقعی کلمه دشوار و طاقت‌فرسا دانست و گفت: ولی با وجود همه سختی‌ها، مشکلات و نوپا بودن انقلاب اسلامی ایران نخستین سال جنگ را پشت‌سر گذاشتیم، به طوری که وحدت، عشق به ولایت و تکیه بر ائمه اطهار (ع) را در پیش گرفته بودیم.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در شرایط کنونی این است که جوانان و نوجوانان ایران اسلامی از این موضوع خبر ندارند که والدین‌شان در سال‌های حمله رژیم متجاوز چه سلحشوری‌هایی داشتند.
وی ضمن تاکید بر اینکه نباید بین نسل فعلی و نسل دفاع مقدس شکاف هر چند سطحی به وجود آید، اضافه کرد: باید یکایک اتفاقات‌، حوادث و رخدادهای سال‌های قبل از پیروزی انقلاب، بعد از آن و دفاع مقدس را برای نسل جدید ایران اسلامی به صورت جذاب و شنیدنی نقل کنیم.
این مسؤول با اشاره به اینکه جمعی از بهترین‌های انقلاب اسلامی در خلال سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ ترور شده‌اند، ادامه داد: الان در جهان به ایران برچسب تروریست می‌زنند، حال آنکه ملت ما به معنای واقعی کلمه خودشان قربانی این مقوله هستند و جمع زیادی از بهترین یاران امام خمینی در این راه به شهادت رسیده‌اند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با اظهار اینکه ۱۷ هزار نفر تاکنون در کشورمان قربانی ترور شده‌اند که از این شهدا ۵۰۰ نفرشان متعلق به آذربایجان غربی هستند، اظهار داشت: حتی در مناطق مختلف کشورمان مواردی پیش آمده است که کسبه و مردم عادی را منافقان کوردل به رگبار می‌بستند.
وی ترور شهید مطهری، شهید بهشتی و یاران این علمای فاضل را به معنای واقعی کلمه تاسف‌بار و خسارتی بزرگ برای انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: این بزرگواران به درجه‌ای از علم و معنویت رسیدند که امام خمینی مسئولیت تدوین قانون اساسی کشور را به آنها محول کرده بودند.
*باید علت‌های تحمیل جنگ را برای نسل جوان تبیین کرد
قربان‌نژاد با اظهار اینکه علت‌ها و دلایل تحمیل جنگ به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای نسل جوان کشورمان به صورت ملموس باید تبیین شود، اضافه کرد: ایران قبل از پیروزی انقلاب کارکردهای مختلف برای آمریکا داشت که بعد از تاسیس نظام اسلامی ملت ما به دنبال استقلال بودند و نمی‌خواستند مجری سیاست‌ها و حافظ منافع آمریکا باشند.
این مسؤول در ادامه جلوگیری از نفوذ شوروی، حفاظت از منافع آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس و انجام عملیات به نفع استکبار در منطقه، خدمت فرودگاه‌های نظامی ایران به آمریکا را کارکردهای ایران برای غرب برشمرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب مردم می‌خواستند برای خود و به اراده ملی اقدام کنند و تابع هیچ کشوری نباشند.
وی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در هشت سال دفاع مقدس را دفاع همه‌‌جانبه دانست و بیان داشت: به این معنا که همه اقشار جامعه و ظرفیت‌های موجود باید در دفاع مقدس برای صیانت از کیان ملی مورد استفاده قرار گیرد تا دشمنان بدون کوچکترین دستاوردی عقب رانده شود.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه در نخستین روزهای هجوم دشمن یک لیبرال به نام بنی‌صدر فرماندهی کل قوا را در دست گرفته بود، اضافه کرد: به همین دلیل تحت‌تاثیر افکار التقاطی و انحرافی خود به مردم اجازه ورود به جنگ را نمی‌داد و عدم‌توانایی و نابلدی مردم را بهانه می‌کرد حال آنکه از وجود باکری‌ها، امینی‌ها و فهمیده‌ها در کشور غافل بود.
وی بر لزوم تبیین عوامل پیروزی در دفاع مقدس تاکید کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل در این زمینه وجود رهبری الهی و ولی فقیه در راس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است به طوری که ملت ما را از گردنه‌ها و پیچ‌های تاریخی از جمله جنگ، فتنه ۸۷، فتنه ۸۸ و … عبور داده‌اند.
این مسؤول با بیان اینکه طبق بررسی‌ها و مطالعات به عمل آمده هر ۱۰ سال یک اتفاق اعم از خوب یا ناگوار در کشور ما به وقوع پیوسته است، گفت: به طوری که در سال ۵۷ پیروزی انقلاب، ۶۷ پایان جنگ، ۷۸ فتنه کوی دانشگاه و ۸۸ نیز فتنه انتخابات را از سر گذرانده‌ایم.
همچنین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: باید جوانان با الهام از روحیه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به عرصه جنگ نرم وارد شوند.
سعید قربان‌نژاد اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی باید در جنگ نرم با همان روحیه‌ای شرکت کنند که رزمندگان اسلام به میدان‌های حق علیه باطل شتافتند.
وی فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: اکنون نیز در یک جنگ به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر از هشت سال تجاوز عراق به خاک کشورمان قرار گرفته‌ایم، به طوری که رهبر معظم انقلاب به طور پیوسته در این زمینه هشدارهایی داشته‌اند.
این مسؤول نقش مادران و خواهران در پیروزی بر دشمن متجاوز را غیر قابل انکار دانست و ادامه داد: بانوان به معنای واقعی کلمه و به اشکال گوناگون در این زمینه برای ایفای نقش قدم برداشته‌اند چرا که به واسطه تربیت فرزندانی شجاع و ولایتمدار همچنین حضور در ستاد پشتیبانی جبهه به ایفای نقش اهتمام کرده‌اند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با اظهار اینکه در دفاع مقدس بدون شک به پیروزی مطلق دست یافته‌ایم، اضافه کرد: شکست زمانی برای متجاوز رخ می‌دهد که به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکند، بنابراین می‌بینیم صدام از حمله به ایران کوچکترین عایدی نداشته است.
*نقش مادران شهدا در نگه داشتن خط دفاعی تبیین شود
وی ضمن تاکید بر لزوم تبیین نقش مادران شهدا از جمله مادر شهید مهدی امینی در نگه داشتن خط دفاعی، اضافه کرد: این بانوی متدین ضمن پرورش دادن یک جوان برومند و تحویل آن به انقلاب، خودش نیز در پشتیبانی جبهه‌ها حضور موثر و چشمگیر داشته‌ است.
این مسؤول با اشاره به اینکه امروزه در عرصه جنگ نرم قرار گرفته‌ایم و به رغم برخورداری جوانان ما از فطرت و سیرت پاک گاهی غبار جلوی چشم‌هایشان را می‌گیرد، گفت: بنابراین برای حفظ آنها در مقابل آلودگی‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید به صورت جدی تلاش شود.
وی با اظهار اینکه اردوهای راهیان نور بیشترین اثر تربیتی را در روح و روان جوانان ایران اسلامی ایجاد می‌کند، گفت: حتی یک یادداشت از دانشجوی دختر مسیحی در این زمینه دریافت کرده‌ایم که به عنوان مستندات از آن نگهداری می‌شود.
قربان‌نژاد به نوشته این دانشجو مبنی بر »من یک دختر دانشجو و مسیحی هستم یعنی مسیحی بودم یا دیدن این همه جوان مصلوب، دیگر مسلمان شدم و مسلمان می‌مانم«، اضافه کرد: در شرایط جنگ نرم هنگام مواجهه با مشکل باید به مدل دفاع مقدس رجوع کنیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


هشت × = 24