رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم افزایش مراکز همودیالیز در ارومیه

لزوم افزایش مراکز همودیالیز در ارومیه

ارازآذربایجان-رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی بر لزوم افزایش مراکز همودیالیز ارومیه تاکید کرد.
حسن اشتری با اشاره به اینکه ۲۱ مرکز همودیالیز در استان فعالیت می کنند افزود: تعداد ۵ مرکز از این مراکز در شهرستان ارومیه فعال هستند که اکثرا نیز به صورت ۴ شیفت فعالیت می کنند ولذا برای رعایت حال بیماران تعداد این مراکز باید افزایش یابد تا تعدادشیفت های کاری این مراکز به ۲ شیفت برسد.
اشتری با اشاره بر وجود ۱ هزار و ۵۱۸ بیمار دیالیزی در استان (مشتمل بر ۱ هزار و ۴۸۶ بیمارهمودیالیزی و ۳۲ بیمار صفاقی) از وجود ۵۰۱ بیمارهمودیالیزی در ارومیه خبر داد و افزود: مرکز دیالیز بیمارستان طالقانی ارومیه با دارا بودن ۵۰ تخت دیالیز و پذیرش ۳۶۰ بیمار در ۴ شیفت کاری بزرگترین مرکز دیالیز استان است.
وی تعداد بیماران پیوندی استان که پیوند عضو کرده و در سلامت نسبی به سر می برند ۱ هزار و ۳۰۶ نفر عنوان کرد و گفت: در سال جاری ۷۹ نفر از بیماران کلیوی در آذربایجان غربی اقدام به دریافت عضو کرده اند.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ارائه کلیه خدمات درمانی به بیماران دیالیزی رایگان است اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۹۰۶ بیمار مزمن کلیوی توسط انجمن به بیمه معرفی شدند تا ضمن دریافت دفترچه درمانی ویژه بیماران خاص از خدمات رایگان بهره مند شوند.
وی با انتقاد از صدور مجوز برای مراکز خیریه تحت عنوان مراکز خیریه حمایت از بیماران خاص تصریح کرد: ارگان های ذی ربط در صدور مجوز باید حوزه فعالیت این مراکز را به طور کامل مشخص کنند چرا که بیماران خاص طیف وسیعی از بیماری ها را در برمی گیرد و زمینه را برای سو استفاده برخی مراکز محیا می کند.
اشتری بر لزوم ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید کرد و افزود: باید به این موضوع به عنوان وظیفه انسانی نگریست و آن را به فرهنگ همه گیر در جامعه بدل کرد تا جایی که نظیر استان فارس دریافت عضو از فرد زنده ممنوع شود.
وی در خصوص اقدامات انجمن در راستای حمایت از بیماران کلیوی استان نیز گفت: ارائه کمک های نقدی و غیر نقدی معیشتی و درمانی با حفظ کرامت انسانی بیماران، معرفی بیماران نیازمند به ارگان های حمایتی، اسکان بیماران نیازمند در واحدهای مسکونی انجمن به صورت رایگان و به مدت ۲ الی ۵ سال، ارائه آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری در قالب پخش بروشور های آموزشی،خرید یک دستگاه همودیالیز به مرکز همودیالیز شهرستان اشنویه از جمله اقدامات انجمن در راستای حمایت از بیماران کلیوی استان بوده است.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون برای ۲ هزار و ۱۵۴ خیر در انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان تشکیل پرونده شده است بر لزوم افزایش حمایت های خیرین از این نهاد تاکید کرد و گفت: بیشتر بیماران کلیوی از فقر و تنگ دستی رنج می برند که امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر خیرین ضمن حفظ کرامت انسانی بیماران و خانوادهایشان حمایت های لازم را از این افراد اعمال کنیم.
وی ادامه داد: خیرین استان می توانند با واریز کمک های نقدی خود به شماره حساب های ۱۹۰۰۰۰۳۷۳۱ نزد بانک ملت و ۴۲۰۲۲۰۲۰۲۴۰۲ نزد بانک مسکن و به نام انجمن حمایت از بیماران کلیوی اذربایجان غربی یاری رسان انجمن در امر خیر و انسان دوستانه حمایت از بیماران تحت حمایت این انجمن باشند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


7 − یک =