استاندار تاکيد کرد

لزوم افزایش نمونه گیری و شناسایی بیماران کرونایی در آذربایجان غربی

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه به جهت خروج استان از وضعیت قرمز و نیز کاستن از تبعات منفی اقتصادی، تعطیلی صنوف گروه های سه و چهار تمدید نشد، گفت: فعالیت مجدد این گروه ها منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی است.
به گزارش آراز آذربایجان،محمدمهدی شهریاری در پنجاه و هفتمین جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطابی تاریخی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است، افزود: بر همه ما واجب است تا با تبعیت از این بینش و باور فاخر نسبت به اجرای برنامه های محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کاستن از شیب ابتلا به کرونا بکاهیم.
وی ادامه داد: شناسایی بیماران از طریق افزایش نمونه گیری ها باید در دستور کار قرار بگیرد.
شهریاری تصریح کرد: برای برقراری تثبیت شرایط کرونایی به همراهی همه آحاد جامعه نیاز داریم. در صورتی که افراد و صنوفی مصوبات ستاد و دستورالعمل ها را با رفتار غیرمسئولانه خود زیر سوال ببرند با آنها برخورد می شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیشترین آمار فوتی های کرونا در استان بالای ۶۰ سال هستند، افزود: طرح پویش محله محور صیانت از سالمندان با مرکزیت پایگاه های سلامت و مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر دستگاه ها اجرا می شود.
شهریاری بر ضرورت اجرای آموزش های مجازی و تقویت میز خدمت الکترونیک جهت کاهش مراجعات مردمی تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: استان در کووید ۱۹ از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار تغییر یافته است. دکتر جواد آقازاده در این جلسه درباره وضعیت استان گفت: خوشبختانه طی روزهای گذشته استان در بحث کووید ۱۹ از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار تغییر یافته است.دکتر جواد آقازاده افزود: کاهش تعداد بیماران بستری و فوتی در استان، یک موفقیت محسوب می شود که می بایست از همه مردم استان به دلیل رعایت موارد بهداشتی تشکر کرد. البته نباید غفلت کرد زیرا با کوچکترین غفلت، ویروس می تواند خطرناک تر از قبل استان را درگیر کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: روند کاهشی مبتلایان در استان منجر به کاهش بیماران بستری و آی سی یو و افراد متصل به ونتیلاتور شد که همین موضوع منجر به کاهش مرگ و میر در استان شده است.به گفته دکتر آقازاده، مردم و مسئولین نباید نسبت به آمار نزولی استان خوش خیال باشند.وی درباره تجهیزات درمانی استان بیان کرد: پنج دستگاه سی تی اسکن در ماه های گذشته وارد استان شده است که منجر به افزایش تشخیص زودرس شده و از نظر تشخیص در استان مشکلی نداریم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


سه + = 10