معاون عمراني استانداري آذربايجان غربي تاکيد کرد

لزوم اجرای برنامه های فاخر در هفته گردشگری در استان

لزوم اجرای برنامه های فاخر در هفته گردشگری در استان

گروه خبر: معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: هفته گردشگری در آذربایجان غربی نیازمند اجرای برنامه‌های فاخر و ماندگاری در اذهان عمومی است.
به گزارش آراز آذربایجان سیدجواد محمودی در جلسه شورای گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به شعار هفته جهانگردی در سال جاری اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته جهانگردی در سال جاری با عنوان گردشگری، آب و حفاظت از آینده مشترک نامگذاری شده باید سعی در اجرای برنامه‌های فاخر و با کیفیت کرد و رابطه‌ای بین آب و گردشگری پیدا کرد تا در کشور نیز ماندگار شود.
وی با تاکید بر اینکه باید در هفته گردشگری کارهای نمادین صورت گیرد تا به عنوان یک سیاست در آینده مطرح باشد، اضافه کرد: با توجه به اینکه شعار هفته گردشگری در سال جاری با عنوان آب و صیانت از منابع آب نام گذاری شده است، باید بررسی شود چه کارهایی در راستای الگوسازی برای حفظ منابع آب می‌توان انجام داد تا گامی موثر در این راستا برداشته شود.
وی با موثر دانستن بازدید از سواحل نمکی دریاچه ارومیه در هفته گردشگری در راستای ایفای نقش گردشگران در زمینه احیای دریاچه ارومیه یادآور شد: خانواده‌ها در این بازدید می‌توانند با حضور در حوالی »چی چست« از نزدیک با مشکلات دریاچه ارومیه آشنا شده و از طریق راهنما نقش دریاچه در حفظ معیشت مردم، کشاورزی و توریست برای بازدید کنندگان ارائه شود. جعفر ذوالفقاری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری ایام هفته جهانگردی افزود: هر سال هفته جهانگردی با یک شعار آغاز می‌شود که امسال نیز با یک شعار مهم و اساسی که با منابع محدود نیز سنخیت دارد تحت عنوان »گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک« آغاز خواهد شد. ذوالفقاری در ادامه سخنان خود برگزاری نمایشگاه صنایع دستی سوغات و معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی و پاک‌سازی و نظافت نمادین سواحل آبی و سدهای استان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان آب منطقه‌ای، حفاظت محیط زیست، صدا و سیما، امور روستایی استانداری شهرداری، فرمانداری، سمن‌ها و انجمن‌ دفاتر خدمات مسافرتی در راستای اجرایی نمودن شعار سال را از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته گردشگری برشمرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی شعار روز دوم هفته گردشگری را »گردشگری پایدار، آموزش و رسانه« عنوان کرد و بیان داشت: اجرای زنگ ملی گردشگری در مدارس آذربایجان غربی همزمان با سایر نقاط کشور و ایراد سخنرانی مدیران کارشناسان و اساتید به منظور تبیین اهمیت گردشگری از برنامه‌های روز دوم هفته گردشگری است.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه ۱۰ مهر ماه مصادف با ششمین روز هفته گردشگری با عنوان »گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع آبی« نام‌گذاری شده و حضور راهنمایان محلی، دهیاران و شرکت‌های تعاونی گردشگری در پهنه آبی و ساحلی و روستاهای هدف گردشگری از جمله دریاچه مارمیشو، شلماش نخستین سایت پرنده‌نگری تالاب کانی برازان غار آبی سهولان، سد حسنلو و… از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این روز است.
وی در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: لازم است در آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیلی که در عرصه گردشگری وجود دارد اهتمام جدی در راستای اجرای برنامه‌های این هفته انجام شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲ ب.ظ

دیدگاه


9 − یک =