گزارشي از واكنش مردم به شهادت محسن حججي؛

لبخند نگاه یک شهید نفرت یک ملت از تروریسم

لبخند نگاه یک شهید نفرت یک ملت از تروریسم

محمد عیوضی
گروه گزارش: از زمان پیدایش داعش در سوریه وعراق که از طریق حامیان آنها آمریکا وانگلیس وعربستان ووحشتی که این گروه تروریستی در منطقه وجهان ایجاد کردند دنیا فهمید که ظلم وستم مثل مگسی که هر چه نابودش کنی زیادتر می شود وکلمه انسانیت به معنای واقعی رنگ خودش را به وحشی گری وحیوانیت تغییر میدهد.
وقتی داعش قانونها وآ یه های جعلی تبلیغ کرد و کشتن یک مسلمان آن هم از جنس شیعه وهمینطور حلال دانستن ناموس آنان ومثل برده فروختنشان کسب حلال وهم اینکه نابود کردن آرامگاه اصحاب با وفای اهل بیت رارفتن به بهشت زمینه سازی برای جمع اوری نیروهای زیاد و آموزش آنان توسط امریکا وانگلیس وعربستان این هشدار را به مردم دنیا داد که ادم کشی هیچ وقت تمام شدنی نیست.
اما در ایران که مردم کشته ومرده اهل بیت هستند وقتی خبر حمله داعش به آرامگاه حجربن عدی یکی از یاران با وفای پیغمبر وامیرالمومنین علی ع را در تلویزیون ورسانه ها شنیدند این وهم به دل عاشقان ائمه اطهار آمد که این گروه وحشی حتما به عتبات عالیات درعراق وحرم زینب کبری سلام والله علیها حمله خواهند کرد و به همین منظور سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نیروی قدس را تشکیل دادند تا داوطلبان وعاشقان اهل بیت مدافع اهل حرم شوند وچه داوطلبانی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران جنگ این چنین سابقه و انگیزه ای را ما ندیدیم ولی حا لا چه انگیزه ای وچه عطشی برای شهادت و چه قدر مدافع اهل حرم شهید شدند مثل سرور وسلار شهیدان امام حسین علیه السلام ومثل او سرشان بریده شد ومثل او تشنه وعطشان بال پرواز به سوی بهشت ابدی را گشودند.
اما به تصویر کشیده شدن فیلم شهادت محسن حججی دل همه ایران را داغدار کرد حتی دل ولایت را ایشان در همه مراسم های مدافع حرم اینچنین گریه نکرده بود که در شام غریبان محسن حججی اشک ریخت شاید در واقع شدت حادثه که مردم را شوکه کرده بود ایشان را هم تحت تا ثیر قرار داده بود. مدتی بعد وقتی سردار سلیمانی به سه زبان عربی وفارسی وانگلیسی سوگند یاد کرد که انتقام سختی از این گروه وحشی وتروریستی خواهد گرفت التیام وامیدی در دل مردم ایجاد شد که باز هم مثل سابق نیروهای مسلحی داریم که از خون این شهیدان پاسداری می کنند. اما واکنش مردم ومسولین در مقابل این حادثه چه طوری بود و رسانه ها ومطبوعات در این زمینه چه از زیر قلم ولنز دوربینشان گذراندند.
همان طور که در بالا اشاره شد در صدر مسئولان ومردم رهبر گران قدر از این شهادت به شدت متاثر شدند وبرای خانواده کبوتر سپید بال پر گشوده اجر وصبر جمیل از خداوند درخواست کردند همچنین رؤسای سه قوه هم شهادت محسن حججی را به خانواده وملت ایران تسلیت وتبریک گفتند
خبرنگار آرازآذربایجان به میان مردم رفته وازآنها در باره این حادثه گزارشی تهیه کرده است که در این بخش به ان می پردازیم .
به میان مردم رفتم چون دیشب شهادت محسن حججی را با آن شدت دیدم خیلی متاثر بودم به همین منظور تصمیم گرفتم واکنش مردم را نسبت به آن ببینم وبنویسم .
صبح ساعت ۸ وقتی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که برای دادن روزنامه به آنجا رفته بودم دیدم که بین کارکنان انجا سخن از شهید وشهادت است وحتی چند کارمند را دیدم که زیارت عاشورا می خوانند ازآنها پرسیدم. نظرتان درباره این حادثه چیست اول تسلیت گفتند وبعد یکی از آنان گفت خوش به حالش باعقیده واراده وایمان قوی قدم به این راه گذاشت ودر این راه هم شهید شد .
یکی دیگر ازآنها نظر دیگری داشت وی گفت محسن با رفتنش همه دلها را باهم متحد کرد وایمان آنهایی را که خاموش بود نورانی کرد .
یکی دیگر از کارمندان آن اداره که همیشه درحال گفتن ذکر است با پرسیدن این سوال اشک دور چشمانش را گرفت وبه آرامی گفت محسن انتخاب خودش را کرد وچه بهترین انتخابی وچه بهترین رفتنی شبیه خود کربلا بود وآن کارمند گریه کرد.
ظهر همان روز بود که به یک دست فروش برخورد کردم او اهل ماکو است اسمش کربلایی رسول است از اودرباره این اتفاق پرسیدم وچگونگی شهادت محسن حججی را برایش شرح دادم در دادن این پاسخ کمی مردد ماند واشک در چشمانش جمع شد ولی بعد کمی خودش را جمع کرد وبه خود مسلط شد لکنت کنان جواب داد هر کس در راه امام حسین علیه السلام ویاران با وفایش شهید شود خوش به حالش من قربان امام حسین بروم کاش من هم جوان بودم ودر راه ارباب می جنگیدم .
از خواهرانی که به نظر می رسید از حوزه علمیه می ایند هم در این باره گزارش گرفتم چهار نفر بودند اولی با صدای رسا و محکم گفت شهید محسن حججی با شهادتش قلبهای به خواب رفته ما را بیدار کرد وبه ما نشان داد که پشت ولایت فقیه باشیم تا همیشه در امنیت وآرامش زندگی کنیم وبه ما نشان داد که چشمها خصوصا چشم دل را بیدار نگه داریم که جهان هر روز پر از ظلم می شود دومین نفر از خواهران پاسخ دادند شهید محسن حججی عشق به ولایت واهل بیت را در ریختن خونخود به ما نشان داد کاش من هم لیاقت داشتم مدافع حرم می شدم سومین نفر از آنها جلو اشکهای خودش را جمع کرد وبا همان حال گریان گفت او از حرم بانو زینب کبری سلام الله علیها دفاع کرد ومرگ خودش را این چنین انتخاب کرد .
اما چهارمین نفر از آنها فقط یک کلمه گفت من با سکوت برای این شهید عزاداری می کنم وآنهم در حال عبادت با خدای بزرگ است شاید سکوت وزمان قدرتمندتر از همه کس باشد که خدا یرای این روزها مقرر کرده است. گزارش دیگری از بازار به نظرم خیلی در یافتن پاسخ به من کمک کرد از چند نفر از حاجیان فرش فروش در باره این حادثه سوال کردم وچون همه انها عاشقان اهل بیت بودند فقط اشک ریختند وبرای ان شهید از خدا مغفرت ارزو کردند ودیگر هیچ نگفتند .
یکی از برادران اهل تسنن که من را در حال تهیه گزارش دیده بود کنار من آمد وگفت به خدا سوگند که این را از ته دل میگویم وقتی تصویر شهید شدن محسن را دیدم اشک امانم نداد وحتی همسرم هم طاقت دیدن چنین صحنه را هم نداشت با هم گریه کردیم وبرای ان شهید عزاداری کردیم .
از دست فروشی که در یک فرغون میوه می فروخت هم پرسیدم گفت به خدا قسم با دیدن این صحنه تا صبح خوابم نبرد والان سه روز است که غذا برایم حرام شده است.
به هرحال محسن حججی پهلوانانه و قهرمانانه رفت وآن طورهم شهید شد ولی لبخند نگاه او هنگام شهادت مرحمی بود بر دلهای عاشق که انگیزه ای شود برای رفتن به کنار حرم به عنوان مدافع حرم ونفرتی شد از جهانیان سنگدل و وحشی صفت که هیچ خوی انسانیت را در دل و روح خود ندارند .

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


دو + 5 =