- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

لایروبی ۱۶۸ کیلومتر از انهار شهرستان ارومیه در سال جاری

Posted By admin On آبان ۲۰, ۱۴۰۲ @ ۸:۲۳ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان،مدیر امور منابع آب ارومیه گفت: امسال ۱۶۸ کیلومتر از انهار شهرستان لایروبی شد.
ضرغام گوزلی اظهار کرد: در ارومیه سه شبکه آبرسانی شامل شهرچای، باراندوز و نازلو وجود دارد که امسال ۴۲ کیلومتر از کانال‌های شبکه از سوی شرکت بهره‌بردار لایروبی شده و ۴۵ مورد تعمیرات تاسیسات شبکه نیز انجام گرفته‌ است.
وی خاطرنشان کرد: امسال در راستای مدیریت شبکه و استفاده بهینه از آب، در اقدامی بی‌سابقه ۱۶۸ کیلومتر از انهار شهرستان ارومیه لایروبی شده‌است.
گوزلی گفت: همچنین سه کیلومتر از رودخانه درین‌قلعه و یک‌کیلومتر از رودخانه شهرچای لایروبی شده‌ است.
مدیر امور منابع آب شهرستان ارومیه به اقدامات صورت گرفته برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار از ساخت و سازها و یا تصرفات غیرمجاز اشاره کرد و گفت: ۸ مورد حکم آزادسازی حریم و بستر در رودخانه‌ها و ۲۱ مورد در خصوص آزادسازی تصرفات غیرمجاز به حریم و بستر انهار اجرا شده‌ و آزادسازی ۱۶ کیلومتر در رودخانه شهرچای در دست اجراست.
گوزلی با بیان اینکه دو مجوز برداشت مصالح از بستر رودخانه صادر شده‌ است، گفت: در خصوص برداشت غیرمجاز مصالح از حریم ‌بستر رودخانه، ۵ مورد پرونده دادگاهی وجود دارد.
وی گفت: با توجه به فعالیت‌های تبلیغی و البته دیوارسازی اراضی خریداری شده پشت سد شهرچای، خوشبختانه امسال در سد شهرچای ارومیه غرق‌شدگی وجود نداشت.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c-%db%b1%db%b6%db%b8-%da%a9%db%8c%d9%84%d9%88%d9%85%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.