لازم نیست همه اسرار زندگی مجردی خود را به همسرتان بگویید

لازم نیست همه اسرار زندگی مجردی خود را به همسرتان بگویید

گروه خانواده و سلامت: در زندگی مجردی هر فردی اسراری وجود دارد که گفتن یا نگفتن آن ها به همسر در زندگی مشترک مهم است و برخی از مسائل باید در جلسه اول خواستگاری گفته شود.باید و نباید های گفتن اسرار زندگی مجردی به همسر یکی از مسائل مهم زندگی زناشویی است که باید در ابتدای امر ازدواج به آن توجه بیشتری کرد که به شرح ان می پردازیم. اسرار زندگی رامی توان به چهار دسته :( بکلی سری، سری، خیلی محرمانه و محرمانه ) طبقه بندی نمود . بهتر است در زندگی برای مسائل خود طبقه بندی داشته باشید و در جلسات اول خواستگاری برخی از این اسرار را که ندانستن آن لطمه ای به ازدواج وارد نمی کند را نگویید. در این بخش از نمناک به این موضوع می پردازیم که فرد تا چه حد می تواند اسرار زندگی خود را به فرد مقابل بیان نماید؟ آیا اگر خطا و اشتباهی یا مسئله ای در زندگی اش رخ داده است، اجازه دارد آن را با نامزدش مطرح کند یا نه؟ مبادا بیان این اسرار دست مایه ای برای سرکوب وی توسط همسرش در زندگی زناشویی آینده گردد؟
اشتباهات و لغزش های دوران مجردی
هرگز درباره اشتباهات و لغزش های دوران مجردی تان که کسی از آن با خبر نیست و شما به شدت از آن پشیمانید در جلسه خواستگاری چیزی نگویید . اما اگر احتمال می دهید که بعد از ازدواج همسرتان از آن با خبر شود و موجب ناراحتی او گردد این موضوع را به اودر جلسه دوم خواستگاری بگویید.اما اگر گناهی که مرتکب شده اید را همسرتان یقیناً بعد از ازدواج متوجه نخواهد شد، سخنی از آن به میان نیاورید زیرا گناهان وخطاها امری ما بین ما و خدای ماست و هیچ کس اجازه ندارد آبروی خود را جلوی دیگران ببرد و همچنین هرگز از فرد مقابل نخواهید که به اینگونه مسائل اشاره کند.
ازدواج غیر موفق
اگر یک ازدواج غیر موفق داشته اید که در محل و فامیل همه از آن با خبرند ولی خواستگار شما از آن بی اطلاع است بهتر است این نکته را قبل از آمدن به خواستگاری و هنگام قرار گذاشتن برای خواستگاری به آنها بگویید تا اگر با این موضوع مشکل داشتند به زحمت نیافتند و به خواستگاری نیایند.
نامزدی غیر موفق
اگر شما بنا به هر علتی نامزدی تان با فردی به هم خورده است و ازدواجتان در شناسنامه نیز ثبت نشده و عروسی اتفاق نیافتاده ، نیازی نیست موضوع را قبل از خواستگاری به اطلاع خواستگارتان برسانید و در جلسه اول خواستگاری بیان کنید زیرا برخی از اسرار را که جز خانواده شما کسی از آن اطلاع ندارد نباید در جلسات اول بیان کنید.شما می توانید در جلسات بعدی خواستگاری و به میزان اعتمادی که به فرد یافتید این موضوع را مطرح کنید .ضعف در مهارت های زندگی
گفتن تمامی جزئیات زندگی لازم نیست زیرا باعث ایجاد تردید و نگرانی برای فرد می گردد که شاید او قسمتی از ماجرا را گفته و تمامی ماجرا را شرح نداده است پس گفتن تمام جزئیات ( عصبانیت های موردی، بی نظمی های موردی، ضعف در مهارتهای زندگی و… ) لازم نیست .همچنین گفتن جزئیات و مسائلی که به زندگی مشترک مربوط نمی شود لازم نیست، پرسیدن سوالاتی مانند :چه گناهی مرتکب شده ای؟، آیا دوست پسر یا دختر داشته ای؟، چند تا خواستگار برایت آمده است؟، به خواستگاری چند نفر رفته اید؟ و… به علت اینکه بی حرمتی و یا توهین تلقی می شود ، لازم نیست و پیامدهای منفی به همراه دارد.
بیماری قابل درمان
اگر شما دچار بیماری هستید که در طی گذراندن مراحل درمان آن هستید و آن بیماری در ازدواج شما تاثیرگذار نیست می توانید آن را در جلسه دوم خواستگاری بیان کنید .
بیماری¬ها و نواقص
اگر شما دارای نقص عضو یا بیماری هستید باید به طور کامل و به دور از ابهام در مورد شناخت نقص، ناتوانایی های آن و روش درمانش توضیح دهید و از پزشک بخواهید شرح بیماری شما را به طور دقیق و شفاف بنویسد و آن را به فرد دهید وبا معرفی پزشک خود از آنها بخواهید هرگونه سوالی که دارند از پزشک معالجتان بپرسند. اگر فرد مقابلتان دارای نقص عضو یا بیماری بود عجولانه و ناآگاهانه تصمیم نگیرید، بلکه به دور از هرگونه ترحمی تصمیم گیری کنید و او را همانگونه بپذیرید و به فکر تغییر اوضاع نباشید.بارها د نمناک اشاره کرده ایم که افرادی که با صداقت تمام مسائل را در مورد سلامتی و یا عدم سلامتی خود بیان می کنند، می توانند اعتماد طرف مقابل را نسبت به خود جلب کرده و حتی به او فرصت دهند او نیز اگر دچار مشکل و یا بیماری خاصی است بتواند به راحتی آن را بیان کند. درست است این احتمال وجود دارد طرف مقابل پا پس بکشد اما ازدواجی که با پنهان کردن چنین مسئله ی مهمی شکل بگیرد دوام چندانی نخواهد داشت.
عیب خود را به خواستگارتان بگویید
عیبی را که دارا هستید و امکان دارد گفتن آن یک خواستگاری را به هم بزند، به خواستگارتان بگویید زیرا نگفتن آن یک زندگی را به هم خواهد_زد .
جیب¬های خالی
برخی از افراد از شرایط مالی همسانی برخوردار نیستند و به علت اینکه طرف مقابل را از دست بدهند وضع مالی خود را بهتر از آنچه که هست نشان می دهند و تا زمانی که زندگی مشترک خود را آغاز نکرده اند، سعی می کنند هر ترفندی را در پیش گیرند تا رازشان فاش نشود.شاید چنین افرادی بتوانند به کسی که برای رسیدن به او تلاش می کنند، برسند اما مطمئنا پس از ازدواج که شرایط واقعی برای طرف مقابل آشکار شود، زندگی دچار مشکل خواهد شد.
خواستگاران قبلی
تعداد دقیق خواستگاران یا کیس های ازدواج تان را به خواستگارتان نگویید اما اگر رابطه ای جدی را تجربه کرده اید، به زبان آوردنش واجب و ضروری است. بدترین جمله ای که خانواده دختر در خواستگاری می تواند بر زبان بیاورد این است که دخترم خواستگار استاد ، پزشک و … داشته اما رد کرده این جمله نشان دهنده این است که خانواده دختر بیش از شخصیت و اخلاق موقعیت اجتماعی داماد توجه می کند لازم نیست این جمله در خواستگاری مطرح شود چراکه تاثیر مثبتی در فرایند خواستگاری ندارد.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از نمناک ، شاید صحبت در مورد مسائل جنسی برای پسران هیجان آور باشد اما برای یک دختر صحبت در مورد مسائل جنسی در اولین جلسه خواستگاری و اولین دیداربدترین اتفاق محسوب می شود لذا در این خصوص می توان در جلسه نهایی آن هم تا حدی صحبت کرد.
.Arazazarbaijan.khanevdeh@gmail.com

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


دو × = 2