شهردار اروميه:

لازم است به دستفروشان شهرمان نگاه انسانی داشته باشیم

لازم است به دستفروشان شهرمان نگاه انسانی داشته باشیم

گروه خبر:شهردار ارومیه گفت: اگر دست فروشی به دلیل مشکلات خانوادگی دست فروشی می کند باید در کنار نگاه حقوقی نگاه انسانی هم به قضیه داشت، در این زمینه مشکلات زیرساختی و اقتصادی و اشتعالی در کشور و به تبع آن در ارومیه وجود دارد.
به گزارش آرازآذربایجان، شهردار ارومیه محمد حضرت پور در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه از استاندار سابق ارومیه، استاندار فعلی، فرماندار ارومیه،اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان مجلس در همکاری با شهرداری در طول ۵ سال گذشته تشکر کرد.
وی با اشاره به واکنش های اصحاب رسانه در فضای مجازی در دفاع از شهرداری ارومیه، گفت: همه انتقادات را با دیده منت میپذیرم و برای همه آن ها احترام قائلم ولی هیچ کس حق ندارد از جانب بنده وارد درگیری های سیاسی و رسانه ای شود.
شهردار ارومیه تاکید کرد: مردم از ما انتظار تعامل و همکاری برای توسعه و پیشرفت شهر را دارند.
این مسئول گفت: مهمترین اقدام در شفاف سازی شهرداری الکترونیکی فعالیتها و اقدامات شهرداری است که این طرح در شهرداری ارومیه شروع شده است که در طول ۹۰ سال گذشته دست نخورده بود
شهردار ارومیهدر پاسخ سوالی مبنی بر اینکه در دوره بعدی شورای شهر ارومیه حضور خواهید داشت، گفت: تا زمانی که مردم بخواهند در شهرداری خواهم بود و در صورت خواست و موافقت مردم برای تحقق افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه در کنار مردم خواهم بود
وی گفت: در خصوص زمین های ارتش؛ ما معتقدیم باید درخت ها و ساختمان های قدیمی حفظ شوداما زمین ها متعلق به ارتش است و تصمیم گیر نهایی ارتش خواهد بود.
استعفای شهردار ارومیه از سمت شهرداری یک شیطنت رسانه ای است
شهردار ارومیه در خصوص استعفای خود گفت: استعفای من از سمت شهرداری یک شیطنت رسانه ای است و آن را تکذیب می کنم در انتخابات شورا کاندیدا نخواهم شد، ماندن و رفتن ما در شهرداری به خواست مردم بستگی دارد.
حضرت پور دررابطه با حقوق های معوقه کارکنان شهرداری ارومیه، گفت: در حال حاضر حقوق کارکنان شهرداری تا پایان آذرماه پرداخت شده است و عدم پرداخت حقوق های معوقه به دلیل خطای شرکت های پیمانی است.
این مسئول افزود: بدترین سیاستهای گذشته در شهرداری راه اندازی شرکت های پیمانکاری نیروها بود که الان هم مهمترین مشکل ما در شهرداری است.
شهردار ارومیه گفت: هزینه نگهداری شهر در ارومیه ماهی ۱۲ میلیارد تومان است و با توجه به رکود درآمدی شهرداری ها در تامین هزینه نگهداری شهر و حقوق پرسنل با مشکلاتی مواجه هستیم و دلیل این امر هم رکود حاکم بر کشور هست که بیش از هر چیزی گریبان شهرداری ها را گرفته است.این مسئول گفت: از کارکنان شهرداری ارومیه در مشکلات پیش آمده مبنی بر تاخیر در حقوق ها عذر خواهی می کنم و تلاش می کنیم جبران کنیم.
شهردار ارومیه تاکید کرد: هر حرفی که از طریق خود من و روابط عمومی شهرداری گفته شود تنها موضع من در قبال اتفاقات شهری و غیره است.
شهردار ارومیه در پاسخ به سوالی در مورد خرید هواپیما توسط شهرداری ارومیه گفت: ظرفیت شهرما برای توسعه و پیشرفت در کشاورزی و گردشگری است، خرید هواپیما توسط شهرداری در نگاه اول خدمت رسانی است و در نگاه دوم تامین درآمدپایدار برای شهرداری است.شهردار ارومیه در واکنش به پارتی بازی استخدام هم روستائی های شهردار به عنوان نیرو در شهرداری، گفت: اگر به جز یک نفر از وابستگان درجه ۲ بنده شخص دیگر را در مجموعه پیدا کنند من پاسخگو خواهم بود شهردار ارومیه از رسانه هاخواست که ساخت و ساز غیر مجاز در شهر را به عنوان مسئله قبح دار مطرح کنند و عادی بودن این امر در نگاه مردم را اصلاح کنند.شهردار ارومیه در خصوص سوال مطروحه در خصوص دور بودن شهربازی مدرن ارومیه با ذکر مثالی از یک شهربازی در حاشیه شهر پاریس گفت: در شهرهای بزرگ معمولا شهربازی ها در حاشیه شهرها قرار دارند و امکانات مرتبط با آن تامین می شود.
شهردار ارومیه در خصوص دلیل تاخیر در روند اجرایی پروژه آذربایجان ، گفت: پروژه آذربایجان به دلیل افت شدید دما و منع کارشناسان از بتن ریزی با تاخیر مواجه شداگر دما به +۵ درجه برسد و بتن ریزی انجام شود پروژه در ابتدای سال آینده تحویل مردم میشود.
شهردار در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه رزت، گفت: تمامی تعهدات پیمانکار قبلی به به پیمانکار جدید انتقال داده شده است و ضرر سهامداران از لحاظ زمان است.
شهردار ارومیه گفت: بر علیه کسانی که برخی از باغهای شهر را سوزانده اند اقدام قضایی کرده_ایم و به شدت مخافیم و از مردم می خواهیم که این امره را به شهرداری گزارش دهند.
این مسئول گفت: برای جلوگیری از اقداماتی مثل سوراندن باغ ها باید جلوی توسعه افقی شهر گرفته شود و این امر نگاه کارشناسان شهرسازی در طرح تفصیلی شهر را دارد و برای برای صدور پروانه ها ۳۰ درصد تخفیف داریم .
شهردار ارومیه تصریح کرد: اگر دست فروشی به دلیل مشکلات خانوادگی دست فروشی می_کند باید در کنار نگاه حقوقی نگاه انسانی هم به قضیه داشت، در این زمینه مشکلات زیرساختی و اقتصادی و اشتعالی در کشور و به تبع آن در ارومیه وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = چهار