رئيس سازمان اقتصاد و دارايي آذربايجان غربي:

لازمه داشتن اقتصاد پویا توجه به ظرفیت‌های درونی استان است

لازمه داشتن اقتصاد پویا توجه به ظرفیت‌های درونی  استان است

گروه اقتصادی: استاندار آذربایجان غربی گفت: مسئولان در آذربایجان غربی از اقتصاد مقاومتی و مباحث مربوط به آن غفلت نکنند.
به گزارش آرازآذربایجان، قربانعلی سعادت در جلسه ستاد راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم و مسئولان در آذربایجان غربی از مبحث اقتصاد مقاومتی و موضوع‌های مختلف و متنوع مربوط به آن غفلت نکنند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان و دست‌اندرکاران در دستگاه‌های اجرایی استان باید برای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه گام‌های بلندی را بردارند، ادامه داد: بنابراین بسترها و زمینه‌های لازم برای پرداختن به این موضوع در آذربایجان غربی به بهترین شکل فراهم شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه گام برداشتن در این زمینه یک برنامه طولانی‌مدت و مدون را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان امور باید برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی خود را در این زمینه تدوین کرده، جهت بررسی و در نهایت اجرایی کردن ارائه دهند، تا اینکه اقدام عاجل و تاثیرگذاری در این زمینه انجام گیرد.
مقام عالی استان با اشاره به اینکه مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی در صورت اجرایی شدن، استان ما در زمینه‌های گوناگون در مواجهه با آسیب‌های مختلف مقاوم خواهد ساخت، بیان داشت: لازمه گام برداشتن در این سمت و سو شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف آذربایجان غربی همچنین بررسی موانع و مشکلات موجود است تا اینکه براساس آنها رو به جلو گام برداشته شود.
سعادت با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه و وضعیت نامناسب آن همچنین کمبود منابع آب در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، از دست دادن منابع آب موجود به واسطه صادرات میوه‌های مختلف از جمله هندوانه و … را مغایر با روح و مفاد اقتصاد مقاومتی دانست، تاکید کرد: باید برای تغییر رویه اقدام کرد.
این مسئول با اظهار اینکه انقلاب اسلامی ایران با هدف جامه عمل پوشاندن به اندیشه‌ها و آرمان‌های بلند امام خمینی مبنی بر دست‌یابی به خودکفایی و استقلال در زمینه‌های گوناگون به پیروزی رسیده است، بیان داشت: در زمان حاضر نیز باید با همان روحیه نخستین سال‌های تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای دست‌یابی به خودکفایی تلاش کنیم.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه عمل به اقتصاد مقاومتی را یکی از راه‌های رسیدن استان و کشورمان به خودکفایی در زمینه‌های گوناگون دانست، ادامه داد: در این زمینه مقام معظم رهبری منویات و رهنمودهای ارزشمند و مفیدی داشته‌اند، که باید بسترهای لازم را برای جامه عمل پوشاندن به آنها فراهم کرد.
*لازمه داشتن اقتصاد پویا توجه به ظرفیت‌های درونی استان است
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی گفت: لازمه داشتن اقتصاد پویا توجه به ظرفیت‌های درونی استان است
داوود غفارپور نیزدر این جلسه ، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ملزومات برای ارتقا دادن بهره‌وری توجه داشتن به مقوله اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن در زمینه‌های گوناگون است.
وی با اشاره به اینکه با محوریت قرار دادن این موضوع اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری دیداری داشته‌اند، ادامه داد: ایشان رهنمودهای لازم را در طول سخنرانی‌ها، نشست‌ها و جلسه‌های مختلفی تاکنون داشته‌اند، که باید مسئولان و دست‌اندرکاران امر در راستای جامه عمل پوشاندن به آن گام بردارند.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید برای ارتقای بهره‌وری در زمینه‌های گوناگون مقوله اقتصاد مقاومتی را با همه ابعاد و زوایای مختلف آن در کانون توجه قرار دهیم، خاطرنشان کرد: همچنین برای عملیاتی کردن این موضوع باید برای به‌روزرسانی فناوری‌ها، در اولویت‌ قرار دادن پروژه‌های نیمه‌تمام در زمینه تخصیص بودجه و تلاش برای گسترش مشارکت بخش خصوصی و عمومی را در کانون توجه قرار داد.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ طرح ملی با هدف دست یافتن به سیاست‌های کلان در حوزه اقتصاد مقاومتی با همکاری ۲۶ دستگاه اجرایی تدوین شده است، بیان داشت: برای جامه عمل پوشاندن به این موارد باید به صورت جدی و با همت جهادی تلاش شود.
غفارپور ضمن ابراز تاسف از این موضوع که دستگاه‌های اجرایی در مناطق مختلف آذربایجان غربی تاکنون هیچ کدام‌شان برنامه‌های عملیاتی و طرح‌های پیشنهادی را به این سازمان ارجاع نداده‌اند، ورود هر چه جدی‌تر و توام با حساسیت مسئولان ارگان‌های مختلف را خواستار شد، گفت: برای اجرای سیاست‌های مربوط به این حوزه باید همکاری لازم شکل گیرد.
*تلاش کارشناسان برای تدوین آمایش سرزمینی در آذربایجان غربی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی از تلاش کارشناسان این مجموعه برای تدوین آمایش سرزمینی استان خبر داد.
ناصر حضرتی‌پر درادامه جلسه ، اظهار داشت: برای تدوین آمایش سرزمینی به همت کارشناسان این مجموعه اهتمام می‌شود تا اینکه در اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی چراغ راه قرار گیرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه با همکاری دانشگاهیان استان همچنین با نظارت جهاد دانشگاهی در این زمینه اقداماتی انجام گرفته است، برای سرانجام رسیدن این سری اقدامات در آینده‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد و گفت: برای نهایی شدن طرح و مفاد آن در شورای برنامه‌ریزی استان اهتمام می‌شود.
این مسئول با اشاره به این موضوع که برای رفع ایرادات و مشکلات احتمالی در این زمینه اهتمام می‌‌شود، خاطرنشان کرد: در تلاش هشتیم که آمایش سرزمینی آذربایجان غربی با کمترین اشکال و ایراد آماده شده سپس به مسئولان و مقامات عالی‌رتبه استان جهت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ارائه شود.
حضرتی‌پر یکی از پایه‌های محکم و موثر در جامه عمل پوشاندن به سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش‌بنیان دانست، خاطرنشان کرد: اساس کار در این زمینه، اقتصاد دانش‌بنیان بوده و باید به این مقوله با همت و همراهی جامعه دانشگاهی به طور جدی پرداخته شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ضمن اینکه خلق حماسه سیاسی و اجتماعی باشکوه این روز را قابل تقدیر دانست، گفت: در این روز تاریخ‌ساز ملت بزرگ ایران اسلامی برگ دیگری از تاریخ انقلاب را ورق زده‌اند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 9 = سیزده