کمبود پزشک عمومی در مناطق محروم کشور رفع می‌شود

کمبود پزشک عمومی در مناطق محروم کشور رفع می‌شود

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : با تصویب کلیات طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو، کمبود پزشک عمومی و متخصص در مناطق محروم رفع می‌شود.
رسول خضری در گفت و گوی اختصاصی افزود : بر اساس این طرح وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری موظف هستند تا ?? ۳۰درصد ورودی‌های رشته‌های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته‌های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان‌ها و در چهارچوب نظام سطح بندی پذیرش کنند.
وی کمبود پزشک عمومی را یکی از مشکلات عمده مناطق محروم کشور و آذربایجان غربی دانست و اضافه کرد: این طرح به گسترش عدالت درمانی در نقاط مختلف کشور کمک می‌کند.
خضری یادآور شد : دانشجویانی که با شرط خدمت در مناطق محروم در دانشگاه پذیرفته می‌شوند باید سه برابر زمان تحصیل در مناطق محروم خدمت کنند که در این مدت امکان جابجایی وجود نخواهد داشت.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد : قبل از تصویب طرح مذکور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها ??۱۰ درصد از ورودی‌های رشته پزشکی را با شرط خدمت در مناطق محروم پذیرش می‌کرد که این میزان کافی نبود.
*امکان نمایندگی نابینایان فراهم می‌شود
عضو هیئت رئیسه فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری بازدید اعضای فراکسیون معلولان مجلس در آستانه روز جهانی نابینایان از انجمن نابینایان ایران گفت: نابینایان باید فرصت برابر با دیگر آحاد مردم در بهره‌مندی از تسهیلات موجود در کشور داشته باشند.
خضری با تاکید بر این که نابینایان باید فرصت برابر با دیگر آحاد مردم در برخورداری از تسهیلات و امکانات موجود در کشور را داشته باشند گفت: با توجه به نقصی که نابینایان دارند نیازمند حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان برای به منصه ظهور رساندن استعدادها و ظرفیت‌های خود هستند.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نابینایان نیز می‌توانند مانند دیگران در عرصه‌های تولید و خدمات و سایر زمینه‌های اجتماعی و شغلی موثر و مولد باشند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم با تاکید بر این که نابینایان باید در عرصه‌ اشتغال و حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی بیش از پیش توانمند شوند یادآور شد: قوانین مربوطه در این حوزه‌ها که اجرای آن راکد مانده باید سریعا اجرایی شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان و عصای سفید، ادامه داد: مجلس بحث مهم نابینایان را پیگیری خواهد کرد که به اصلاح بند ۶ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره دارد که در صورت تصویب، نابینایان نیز می‌توانند به عنوان کاندیدا برای نمایندگی مجلس شرکت کنند.
وی با یادآوری بحث مناسب سازی افزود: مناسب سازی مناطق مختلف برای راحتی نابینایان تاکنون مطلوب نبوده است، به ویژه اخیراً روز به روز مشکلات نابینایان در زمینه ایاب و ذهابشان بیشتر می‌شود.
عضو هیئت رئیسه فراکسیون حمایت از حقوق معلولان گفت: در خصوص بیمه تامین اجتماعی و آتیه نابینایان نیز مباحث مهمی بررسی شد؛ امید است با توجه مسئولان این عزیزان نیز از خدمات بیمه برخوردار شوند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = بیست هفت