معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان غربي:

قیمت‌گذاری نان در آذربایجان غربی به اتحادیه صنفی واگذار شد

قیمت‌گذاری نان در آذربایجان غربی به اتحادیه صنفی واگذار شد

گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: از اول مهرماه نان فانتزی و نان روغنی از قیمت‌گذاری دولتی خارج می‌شوند و اتحادیه صنف مربوطه نسبت به قیمت‌گذاری اقدام می‌کند.
تقی کهوریان در جلسه ستاد ساماندهی آرد و نان آذربایجان غربی اظهار کرد: از مهرماه امسال سهمیه آرد این واحدها قطع و نانوایی محسوب نخواهند شد و به صورت آزاد و رقابتی پخت خواهند کرد که امیدواریم منجر به تنوع نان‌های تولیدی و افزایش کیفیت آن‌ها شود.
وی افزود: طبق مصوبه همین ستاد اگر واحدهای نان روغنی مایل باشند می‌توانند از نان روغنی به بربری ساده تغییر کاربری قطعی دهند و لیکن تا پایان شهریورماه باید درخواست خود را به اتحادیه نانوایان تسلیم کنند.
به گفته وی واحدهای صنعتی که بخشی از ظرفیت آن‌ها به تولید نان فانتزی و نان روغنی اختصاص دارد در بخش پخت نان فانتزی و نان روغنی مشمول همین تصمیم هستند و سهمیه آرد و نان فانتزی و نان روغنی آن‌ها قطع می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از محل حذف یارانه آرد نان روغنی و نان فانتزی ۲۵۰۰ تن آرد برای ترمیم سهمیه آرد واحدهای پخت لواش، سنگک و بربری سنتی شهرستان‌های استان اختصاص خواهد یافت.
کهوریان افزود: در راستای بهبود شاخص سلامت ناشی از استفاده از نان‌های سبوس‌دار نیز مقرر شد تا نهادهای نظارتی نسبت به کنترل درصد سبوس آرد اقدام کنند تا آرد استاندارد و غنی در اختیار نانوایی قرار گیرد و در این ارتباط نیز مصوبه خرداد ماه سال ۱۳۹۱ ستاد ساماندهی آرد و نان استان به مورد اجرا گذاشته می‌شود.
وی گفت: با توجه به اهمیت کیفیت نان مصرفی مردم و وجود سبوس در آرد تحویلی به نانوایان تحت استانداردهای مورد نظر که در مصوبه سال ۹۱ بر آن تاکید شده است کمیسیون مربوطه در هریک از جلسات ماهانه ستاد، گزارش نظارت و بازرسی‌های انجام شده را ارائه خواهد کرد.
در این جلسه درباره سهمیه گندم تحویلی به کارخانجات آردسازی بحث و رقم پایه‌ای برای فعالیت آن‌ها مشخص شد و مازاد بر آن رقم پایه بر اساس ملاک‌های کارکردی واحدهای آردسازی سهمیه‌بندی و تحویل خواهد شد.
در این جلسه در رابطه با خرید و ذخیره‌سازی گندم تولیدی استان بحث و تبادل‌نظر شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 2