استاندار اسبق آذربايجان غربي:

قوه قضائیه تحت تأثیر گروه‌های فشار قرار نگیرد

قوه قضائیه تحت تأثیر گروه‌های فشار قرار نگیرد

گروه خبر: یک عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه “مردم به عدالت و انصاف علاقه دارند”، گفت: اگر قوه‌ قضائیه بدون وابستگی به جریان‌های سیاسی عمل کند، می‌تواند رضایت و اعتماد مردم را جلب کند.
علی‌محمد غریبانی در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه “وجود پرونده‌های کم در قوه قضائیه نشانه آرامش در جامعه است”، اظهار کرد: افزایش ساختمان‌های مدرن و جدید وابسته به قوه قضائیه نشانه وجود ناامنی، بی‌تعادلی، نارضایتی و شکایات جامعه است و قوه قضائیه به جای از بین بردن ریشه‌های این ناامنی به دنبال به رخ کشیدن قدرت خود است.
این فعال سیاسی همچنین افزود: قوه قضائیه نباید جناحی عمل کند. ما در کتب تاریخی خوانده‌ایم که عملکرد دستگاه قضایی حکومت امام علی(ع) کاملاً مستقل بود به گونه‌ای که حتی امام(ع) نیز در نزد قاضی مانند یک شهروند عادی قرار می‌گرفت و حکم قاضی را مشروع می‌دانست. جناحی عمل کردن قوه قضائیه موجب می‌شود که مردم اعتماد خود را به این قوه از دست بدهند.
وی در ادامه اظهار کرد: اکنون برخی افراد در جامعه به شاخصی تبدیل شده‌اند و با منتقدان آنها برخورد می‌شود در حالیکه عده‌ای آنقدر آزادند که به راحتی به دیگران توهین می‌کنند و تهمت می‌زنند و قوه قضائیه نیز با آنها برخورد نمی‌کند. حتی این تهمت‌ها از تریبون نماز جمعه نیز بیان می‌شود.
غریبانی همچنین با اشاره به این اعتقاد که “قوه قضائیه زیر فشار گروه‌های خاصی قرار دارد”، افزود: در زمانی که آقای یزدی رئیس قوه قضائیه بود، حقی از فردی ضایع شد و من که با ایشان تفاوت فکری داشتم، نزد وی رفتم و به ایشان اعتراض کردم که آقای یزدی از حکم قاضی در مورد این فرد متأسف شد و دستور رسیدگی به آن پرونده را صادر کرد اما اکنون دیگر از این نوع رفتارها در قوه قضائیه دیده نمی‌شود.
این عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام در پایان تاکید کرد: قوه قضائیه باید در چارچوب قانون عمل کند تا رضایت و اعتماد مردم را جلب کند و در نتیجه مردم پشتیبان این قوه شوند. ?

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


3 + = نُه