نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌غربي:

قومیت¬گرایی سمی مهلک برای امنیت ملی است

گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قومیت گرایی سمی مهلک برای امنیت ملی است.
گفت : مسئولان در خصوص وضعیت عفت و امنیت اجتماعی در تفرجگاه‌های عمومی به ویژه حاشیه دریاچه ارومیه نظارت مناسب و اقدام قانونی داشته باشند.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: اصل اعتماد انسان مومن باید به خدا باشد و این اعتماد با قرائت دعاهایی نظیر عرفه ممکن می‌شود. برای افزایش معرفت و دانش پناه بردن به دعاها راهکار است.
وی، افزود: قرائت دعای کمیل در شهرها باید بیشتر مورد توجه باشد و فرزندان و خانواده‌ها را به این مسیر ببریم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به فرا رسیدن عید قربان، تقسیم گوشت قربانی میان مستمندان و نیازمندان را بهترین اقدامی دانست که در شرایط اقتصادی فعلی می‌تواند به کمک این خانواده‌ها بیاید.
وی، ایام تاسیس جهاد دانشگاهی را گرامی داشته و عنوان کرد: اهمیت این نهاد بخاطر اقدامات ارزشمند آن است که باید قدر این اقدامات را بدانیم.
حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به روز خبرنگار نیز بیان داشت: موضوع خبر و خبرنگاری موضوع بسیار مهمی در جهان است که باید با علم و آگاهی همراه باشد.
وی، افزود: علم به قضایا با خبر محقق می‌شود. رکن رکین مسائل مختلف خبررسانی است.
امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: اگر خبرنگاران به انعکاس واقعیت‌ها بر اساس صداقت اهتمام ورزند و از منافع شخصی و مطامع دنیوی دوری کنند قطعا جامعه به سمت بهبود و اصلاح می‌رود.
وی، گفت: اگر خبرنگاران تعهد و اخلاق نداشته باشند در آخرت بیش از همه مورد عذاب خواهند بود.
حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: این امر غلطی است که مردم باید همه چیز را بدانند، بلکه مواردی که موجب اختلافات قومی و مذهبی، تشنج امنیتی یا اجتماعی به دنبال داشته باشد نباید منتشر شود.
وی، اضافه کرد: بهره‌گیری از مطامع سیاسی در انعکاس خبر موجب دوری از انصاف و در نتیجه تشویش در جامعه می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: جلوگیری از فساد و ظلم و اتحاد مردم از جمله مباحثی است که خبرنگاران می‌توانند به آن وارد شوند.وی، در این خصوص خطاب به مسئولان گفت: مسئولان باید مشکلات خبرنگاران را بدانند و رسیدگی کنند.
حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به سال انتخابات مجلس، گفت: مجلس اهمیت ویژه‌ای در جامعه دارد و بر همین اساس باید در انتخاب افراد برای این منصب دقت کافی کنیم.وی، گفت: نماینده مجلس باید از قومیت گرایی، اختلاف افکنی و توهین به اقوام دوری کند. این‌ها سمی در جامعه هستند که موجب ضربه به امنیت ملی می‌شود.
امام جمعه ارومیه، در بخش پایانی سخنانش، با اشاره به برخی حرمت شکنی‌ها در اماکن عمومی و به ویژه در ساحل دریا و رودخانه‌ها، تصریح کرد: در این زمینه باید مسئولان دقت و نظارت کافی و ویژه داشته باشند.
حجت‌الاسلام قریشی، امر به معروف و نهی از منکر را لازمه نزول رحمت الهی دانست و گفت: مسئولان برای داشتن بارندگی مناسب و دوری ازعذاب الهی باید در برابر حرمت شکنی و برخی اقدامات ضددینی و خلاف شرع ایستادگی کنند و مردم هم همراه مسئولان باشند.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۳:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


سه + = 4