نماينده مردم مياندواب در مجلس:

قول های بدون پشتوانه و بی اساس انتخاباتی دردی از مردم دوا نمی کند

قول های بدون پشتوانه و بی اساس انتخاباتی دردی  از مردم دوا نمی کند

گروه خبر: همایون هاشمی با اشاره به اینکه کاندیداها باید بر اساس ظرفیت ها و شناختی که از مشکلات دارند برنامه بدهند و با مردم برای حل مشکلات شان صادق باشند، تصریح کرد: باید نامزدها و یا گروه ها این توانایی را داشته باشند که در برنامه های خود وضع موجود را به خوبی تببین و وضعیت مطلوب را نیز تدوین کرده و نحوه گذار را نیز شفاف تشریح کنند.
وی با بیان اینکه قول های بی اساسی و بدون پشتوانه که سرانجامی ندارد و دردی از مردم دوا نمی کند و باید برنامه های عملیاتی و اجرایی برای بهبود وضعیت کشور از سوی کاندیداها اعلام شود، بیان داشت:مردم ایران بعد از پشت سر گذاشتن دهها انتخابات در کشور مطمئنا هوشیار هستند و به دنبال افرادی که برنامه محور و افق روبروی آنها حل مشکلات جامعه می باشد،‌ رای خواهند داد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص ” محور رقابت های انتخاباتی کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری”،‌ اظهار کرد: همه کاندیداها و افرادی که وارد انتخابات ریاست جمهوری شده و مورد احراز صلاحیت قرار گرفته اند، باید بدانند که برای حضور در این رقابت حساس و مهم، برنامه محور بودن و داشتن برنامه_های که بتواند مشکلات را برطرف کند از اهمیت بالای برخوردار است.
وی با بیان اینکه کشور نیاز به حل مشکلات و برنامه های توسعه ای دارد و کاندیداهای حاضر در انتخابات باید در رقابت های خود برنامه اجرایی برای پیشرفت کشور داشته باشند،‌گفت: برنامه های این افراد باید در برگیرنده استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های کشور برای آبادانی و توسعه ایران اسلامی باشد.
وی با تاکید بر اینکه کاندیداها و طرفداران آنها باید از تخریب یکدیگر در رقابت های انتخاباتی شدیدا پرهیز کنند، گفت: مطمئنا در فضای آرام کاندیداها و نیروهای آنها می توانند به تبیین برنامه_ها و اهداف خود بپردازند و بی شک آنهای که اقدام به تخریب می کنند راه به جای نخواهند برد.نماینده مردم میاندواب با تاکید بر اینکه باید تولید محوری و باز کردن گره مشکلات زندگی مردم در اولویت برنامه های کاندیداها قرار بگیرد‌ افزود: اشتغال، حل مشکل بیکاری، رفع رکود برطرف کردن آسیب های اجتماعی و داشتن برنامه برای استفاده از توسعه منابع انسانی باید از مهمترین برنامه های کاندیداهای احراز صلاحیت شده باشد،‌ چرا که مردم انتظار حل مشکلات اساسی خود را از سوی رئیس جمهور آینده دارد.
وی با بیان اینکه خود کاندیداها نیز باید صاحب نظر برای حل مشکلات مردم باشند و از شعارهای بدون پشتوانه عملیاتی بشدت دوری کنند تصریح کرد: واقعیت این است که کاندیداها بایستی با در نظر گرفتن نیازها و خواسته های جامعه بر اساس آنها برنامه ‌های‌ خود را اولویت‌ بندی کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: اگر شعارهای کاندیداها صرفاً تبلیغاتی و روزمره و بدون پشتوانه علمی و تخصصی باشد، طبیعتاً این شعارها و حرف های بی نتیجه نمی‌تواند به مرحله اجرا در بیاید و نظر مردم را برای رای جلب نماید.
وی با بیان اینکه کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری باید برنامه های منسجم، ‌مدون،‌ اساسی و دقیق برای حل مشکلات مردم داشته باشد،‌ بیان داشت: مطمئنا مردم با آگاهی از برنامه های واقعی و غیر شعاری کاندیداها و تیم کارشناسی آنها به فردی متمایل خواهند شد و هر کاندیدای که برنامه محوری را در دستور کار خود قرار ندهد،‌ کار سختی را در پیش خواهد داشت.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان ،‌ رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی ۶ کاندیدای حاضر در میدان و طرفداران آنها را مورد تاکید قرار داد و افزود: رعایت مصالح و منافع ملی کشور و چارچوب های نظام مسلما باید از سوی این افراد و حامیان آنها مد نظر قرار گیرد، تا مردم بتوانند در آرامش به کاندیدای که برنامه بهتری برای پیشرفت و توسعه کشور دارد،‌ رای بدهند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقادات بی اساس و پایه باید از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری دور باشد،‌ گفت: اخلاق مداری و توجه به اصول اسلامی باید یکی از مورد اصلی مد نظر کاندیداها باشد تا فضای کشور از التهاب و حاشیه دور باشد.
در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری دیده شده است که افراد نامزد تصدی ریاست قوه مجریه از برنامه‌محوری برداشت اشتباهی داشته و به شعارهای خود نام برنامه می‌دهند. به طور مثال بسیار دیده شده است که در شعارهای انتخاباتی قشر خاصی از افراد جامعه لحاظ شده یا اینکه شعارهای احساسی داده شده و دیگر شعارهایی متناقض برنامه‌محوری که همه شنیده‌ایم.
در حالی که در فرایند برنامه‌محوری باید به ویژگی‌های یک برنامه مناسب توجه کرد که از جمله می‌توان به جامع و کامل بودن، زمان‌دار قابل اجرا، قابل ارزیابی، متناسب با نیاز مردم و مملکت بودن، به منفعت مردم و نظام بودن با‌برنامه و در راستای سیاست‌های بالادستی بودن باشد.
ضرورت نهادینه شدن برنامه ها، اعلان ها و تبلیغات انتخاباتی که نهایتاً به یک جمله چند کلمه_ای که »شعار انتخاباتی« نامیده می شود راهی برای عرضه و اعلام کاندیدا به جامعه و افکار عمومی است، از این رو تحلیل ساختاری و محتوایی شعارهای انتخاباتی که به نوعی تبلور اراده کاندیدا از سویی و از سوی دیگر نیاز سنجی خواسته و مطالبات جامعه است به ایجاد بستری می انجامد که از آن به رفتارشناسی شخصیت سیاسی نامزدها تعبیر می شود.باید پذیرفت شعار تبلیغاتی و انتخاباتی مناسب و تاثیرگذار می_بایست مبتنی بر مطالبات و خواسته ‌های واقعی سیاسی،‌ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم باشد. نکته قابل تامل در شعارهای انتخاباتی که با رویکردی ایجابی برای جذب آرا صورت می_گیرد و برخاسته از نیازها و ضرورت های یک جامعه است همان مطالبات و خواسته هایی را شکل می_دهد که در لایه های زیرپوستی خود دغدغه ها و نگرانی_هایی را عیان می سازد که با آن می توان به آرمان های یک جامعه پی برد.
یکی از مولفه های مهم شعارهای انتخاباتی ایجاد روح امید و پویایی در بین مردم است که به یک شور و نشاط می انجامد. چرا که شعارها همان خواسته های محقق نشده جامعه از سوی دولت های وقت است که این بار وعده عینیت یافتن آن از سوی نامزدهای انتخاباتی در قالب دولتی دیگر داده می شود. همین مسئله هم خود یکی از مولفه های امید و امیدسازی اجتماعی و سیاسی است که یکی از شاخص های مشروعیت در قالب مشارکت حداکثری مردم تلقی می شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


× 5 = پانزده