قضات با حساسیت ویژه به پرونده های مهم اقتصادی رسیدگی کنند

قضات با حساسیت ویژه به پرونده های مهم اقتصادی رسیدگی کنند

گروه خبر: رئیس کل دادگستری آذربایجان_غربی گفت: پرونده های مهم اقتصادی حساسیت ویژه قضات رسیدگی کننده را می_طلبد.
به گزارش آراز آذربایجان، ناصر عتباتی در سفر به پیرانشهر با اشاره به اهمیت فراوان مرزهای استان اظهار داشت: امنیت کشور مرهون تلاش‌ها و جانفشانی‌های مرزنشینان بوده و پیرانشهر و سایر شهرهای مرزی تنها محدود به آن شهر نیست بلکه مرز کشور و متعلق به همه ملت ایران است.
وی به پرونده‌های مرتبط با گمرک و مرزی بودن شهرستان پیرانشهر اشاره کرد و گفت: باید تسریع و دقت و حساسیت لازم در رسیدگی به این پرونده‌ها به وجود آید.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: برخی پرونده‌های حساس در حوزه اقتصاد بسیار حائز اهمیت است بنابراین قضات رسیدگی کننده باید چنین پرونده‌های مهم را با احساس مسئولیت مضاعف رسیدگی قاطع و جدی داشته باشند.
وی به سیاست‌های کلان قوه قضاییه در بحث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: بی‌تردید استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کنترل تعداد زندانیان باید مورد تاکید قرار گیرد.عتباتی به کاهش ورودی پرونده‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مطلوب شورای حل اختلاف عامل مهمی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری بوده و صلح و سازش را نیز در این امر موثر می‌کند.
وی استفاده مطلوب از سامانه‌های الکترونیکی را در خدمت رسانی مورد اشاره قرار داد و گفت: در بحث استفاده زندانیان و خانواده‌های آنها باید از این امکانات مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


3 − سه =