نماينده مردم اروميه در مجلس:

قرارداد محرمانه در صنعت خودرو محلی از اعراب ندارد

قرارداد محرمانه در صنعت خودرو محلی از اعراب ندارد

گروه خبر:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان قراردادهای محرمانه در صنعت خودرو محلی از اعراب ندارد، گفت:شرکت پژو باید نسبت به پرداخت خسارتی که در در دوره تحریم ها نسبت به ایران وارد کرده اقدام کند.
نادر قاضی پور درگفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه شرکت پژو باید از ملت ایران به صورت رسمی و کتبی عذرخواهی کند،گفت: درست زمانی که تحریم های ظالمانه علیه کشورمان به اوج خود رسیده بود، این شرکت در حالی که با ایران قرار داشت، به طور یک طرفه، فروش تمام قطعات و همکاری های فنی خود با خودروسازان ایرانی را قطع و ایران را متضرر کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت پژو باید نسبت به پرداخت خسارتی که در در دوره تحریم ها نسبت به ایران وارد شده اقدام کند،افزود:به دلیل بدعهدی پژو خسارت‌های زیادی به ایران وارد شده و ما باید در قرارداد جدید این موضوع‌ را مورد توجه قرار دهیم تا بستر دیگری برای بداخلاقی‌های پژو فراهم نشود.
قاضی پوربا بیان اینکه قرارداد با این شرکت باید شفاف و روشن شود، افزود:باید مشخص شود که این شرکت کالای خود که خودرو است را به ایران می فروشد یا اینکه تکنولوژی و سرمایه به کشور می آورد.وی با تاکید بر اینکه انعقاد قرارداد با پژو نباید برای خرید خودرو بلکه باید برای دریافت صنعت و تکنولوژی باشد، ادامه داد:با عدم دریافت تکنولوژی و دریافت خودرو پس از مدتی ایران به گورستان خودروی پژو تبدیل می شود. قاضی پور با بیان اینکه وزیر صنعت نمی تواند بگوید این قرارداد محرمانه است و آن را شفاف نکند، اظهار داشت:تمام قرادادهای تجاری چه قبل و چه پس از انعقاد باید مشخص شود، طبق اصل ۷۷ قانون اساسی تمام موافقت نامه تجاری باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و قراردادهای محرمانه در صنعت خودرو محلی از اعراب ندارد.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه قطعه سازان داخلی باید دراین قرارداد نقش داشته باشند،افزود:با توجه به تجربیات خوب قطعه سازان داخلی با حمایت دولت این قطعه سازان باید به عنوان شریک تجاری با پژو فعالیت کننند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 8