فرمانده انتظامي استان درگفت وگو با آرازآذربايجان مطرح كرد

قتل هایی که از بندرلنگه تا ارومیه ادامه داشت

قتل هایی که از بندرلنگه تا ارومیه ادامه داشت

گروه خبر:رئیس پلیس فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: قاتلین پنج مقتول ظرف کمتر از ۴۸ ساعت توسط مامورین نیروی انتظامی دستگیر شدند.به گزارش آرازآذربایجان، سردارناصراصلانی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و هشتم مردادماه امسال گزارشی مبنی بر یک قتل در جاده اشنویه ارسال شد که طی آن جسد یک فرد در حال سوختن بود.
وی افزود: با حضورعوامل انتظامی اقدام به خاموش کردن جسد کردند که بلافاصله به آگاهی اداره جنایی اطلاع رسانی می شود و بررسی صحنه جرم با حضور کارشناسان انجام می گیرد و به دلیل سوختن جسد و نبود مدارک شناسایی با عنوان مجهول الهویه به آگاهی منقل می‌شود.
اصلانی گفت: فردای آن روز خانواده ای به پاسگاه مراجعه کرده و اعلام فقدانی همسرش را اعلام می کند که پس از تطبیق مشخصات فرد مفقودی با جسد مذکور هویت شخص مشخص می شود.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در حین بررسی این قتل متعاقبا سی ام مردادماه گزارش دیگری مبنی بر قتل از پاسگاه رشکان ارسال شد که طی آن یک فرد نیز با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سه تا چهار روز قبل از این حادثه گزارشی از نیروی انتظامی بندرلنگه به ارومیه ارسال شده بود که طی آن دو فقره قتل گزارش شد و جسد مقتول‌ها پس از به قتل رسیدن سوزانده شده بود وبه دلیلی مشابهت این موضوع به قتل اول و وجود ردپای افرادی که اهل آذربایجان غربی بودند و برای کار به بندر لنگه رفته بودند ظن پلیس را برانگیخت.
اصلانی اذعان کرد: با تحقیقات به عمل آمده و بررسی‌های میدانی مطابقت قتل‌ها مشخص شد و ۴۸ ساعت پس از قتل‌های مشابه، اطلاعات به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفت و طی جلساتی متعدد محل اختفای مظنونین به قتل توسط پلیس شناسایی شد.
این مسئول با بیان اینکه مظنونین به قتل در یکی از باغات اطراف مهاباد شناسایی شدند، اظهار داشت: با به‌کارگیری بیش از ۵۰ نفر نیروهای انتظامی در تاریخ سی‌ام مرداد ماه تفحص و بررسی باغات و اماکن متروکه در مهاباد آغاز شد وساعت ۲ بامداد روز یکم شهریور ماه محل اختفای این افراد در یکی از باغات مشخص شد که طی حکم قضایی به باغ مراجعه و حین ورود دو نفر دستگیرشد اما به دلیل تاریکی هوا و گستردگی محل مورد نظر دو نفر دیگرگریختند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اعلام کرد: با دستگیری دو نفر موضوع صحیح بودن محل اختفای قاتلان به قطعیت رسید که در بازجویی مقدماتی مشخص شد یکی از افراد دستگیر شده صاحب باغ بوده و دیگری یکی از قاتلان است.
وی گفت: با بازرسی خودروهای موجود در محل باغ، کارت شناسایی کشف و کنترل شد که طی تماس با بندر لنگه مشخص شد این مدارک مربوط به افرادی است که به قتل رسیده‌اند، از این‌رو باغات تمام منطقه تحت محاصره قرار گرفته و پس از چهار ساعت جست‌وجو در باغات مامورین نیروی انتظامی دو نفر دیگر از قاتلان را دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: با دستگیری این افراد و بازجویی‌های فنی و جنایی، این افراد به پنج فقره قتل طی روزهای گذشته اعتراف کردند.
اصلانی اعلام کرد: این سه نفر که متهم به یک مورد سرقت به عنف و پنج فقره قتل بودند در بازجویی پلیسی علت اعمال مجرمانه خود را به دست آوردن پول اعلام کردند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اقتدار پلیس در مبارزه با جرائم و مجرمان، اعلام کرد: این سه قاتل در کمتر از ۴۸ ساعت پس از ارتکاب به قتل دستگیر شدند که این امر نشان از اقتدار نیروی انتظامی و تلاش ماموران فرماندهی انتظامی دارد.این مسئول ادامه داد: از این حوادث متأثر هستیم و امیدواریم مراجع قضایی با قاطعیت دراین زمینه برخورد کنند به طوری‌که باید با مجرمان جانی به صورت جدی برخورد شود تا موجب عبرت برای سایر مجرمان باشد.
اصلانی در ادامه با اشاره به هشدارهای پلیسی، اظهار داشت: جایی که آبادی نیست رانندگان از سوار کردن افراد ناشناس خودداری کنند و در صورت مسافرگیری از مکان‌های شلوغ و ایستگاه‌ها اقدام به مسافرگیری کرده و از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


5 × سه =