قتل‌گاه‌های انسانی آذربایجان‌غربی چه زمانی استاندارد می‌شود

قتل‌گاه‌های انسانی آذربایجان‌غربی چه زمانی استاندارد می‌شود

گروه گزارش: جاده‌های آذربایجان‌غربی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و تبدیل به قتلگاه انسانی شده‌اند و سالیانه شاهد صدها مورد مرگ عزیزان خود در این جاده‌ها هستیم.
جاده‌های آذربایجان‌غربی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و تبدیل به قتلگاه انسانی شده‌اند. به طور حتم یکی از عوامل اصلی افزایش تصادفات، موضوع غیراستاندارد بودن جاده‌ها است، عاملی که متاسفانه از سوی مقامات عالی کشور و استان مورد غفلت قرار گرفته شده است، البته موضوعات دیگر مانند خودرو و خطای انسانی نیز در این حوادث تأثیرگذار بوده اما مهم‌ترین عامل، بی‌کیفیت بودن جاده‌ها است که طی چند سال اخیر مطالبه مردمان این استان به شمار می‌رود.
با توجه به اینکه، جاده‌ها یکی از اساسی‌ترین زیربناهای اقتصادی جوامع مختلف به‌شمار می‌روند و نقش اساسی را در توسعه پایدار آن جوامع ایفا می‌کنند باید مورد متوجه مسئولان قرار بگیرد که متاسفانه مورد غفلت و بی‌توجه آنان قرار گرفته است.
آذربایجان‌غربی به دلیل هم مرز بودن با کشورهای همسایه باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد که متاسفانه روزانه شاهد از بین رفتن جان و مال مردم و مجروح شدن هموطنان هستیم تا جایی که بیشتر جاده‌ها به قتلگاه مردم و جاده مرگ تبدیل شده است که چند روز اخیر نیز خبرنگاران کشوری و استانی قربانی همین جاده‌های نامناسب شدند.
جاده‌های آذربایجان‌غربی باریک و خطرناک هستند
علی بیگلری راننده اتوبوس بین شهری استان در خصوص وضعیت نامناسب‌ جاده‌ها گفت: جاده‌های استان علاوه بر اینکه از وضعیت نامناسبی برخوردار هستند، کم عرض بودن جاده باعث بروز تصادفات بسیار هولناک در این استان شده و سالانه آمار قابل توجهی از مردم جان خود را از دست می‌دهند هر چند این مشکل بارها و بارها به از سوی مردم و مسئولان شهرستان‌ها به مسئولان استان و وزارت گوشزد شده اما هنوز اقدامی برای عریض کردن جاده‌ها انجام نشده است.
وی تصریح کرد: برخی جاده‌های استان شانه خاکی مناسب ندارد و بسیار باریک و خطرناک است و در کنار بی‌احتیاطی رانندگان متخلف، نبود شانه خاکی مناسب، تابلوهای هشداری و حفاظ در این مسیر دلیل اصلی وقوع حوادث جاده ‌ای به شمار می‌رود.
دیگر هم‌استانی در آذربایجان‌غربی که در هفته‌ای یک بار را برای کار کردن مجبور است مسیر طولانی را از تکاب به ارومیه را طی کند گفت: تکاب با وجود معدن طلا متاسفانه از امکانات جاده‌ای مناسب برخوردار نیست.وی افزود: هر روز در این جاده شاهد حوادث ناگوار هستیم و مسئولان شهرستانی و استانی انگار به خواب زمستانی رفته‌اند و مشکلات این شهرستان همچنان به قوت خود باقی است.
برنامه‌های آموزشی از مهمترین راهکارهای بالا بردن سطح ایمنی در جاده‌ها است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت فعالیت های آموزشی حوزه حمل و نقل جاده‌ای، گفت: ارائه و اجرای برنامه‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم، از مهمترین راهکارهای بالا بردن سطح ایمنی در جاده‌ها است.
آیدین رحمانی رضائیه، با تاکید بر اهمیت فراهم کردم زمینه لازم برای ایمنی در راه‌های ارتباطی استان‌، بر تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرای استان در این زمینه تاکید کرد و افزود: بدون شک همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی در حوزه ایمنی راه‌ها می‌تواند در کاهش میزان تصادفات جاده‌ای موثر باشد و در این زمینه کم کاری هیچ نهاد و ارگانی قابل قبول نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به گزارشاتی مبنی بر حمل بار از معادن بیش از بارنامه توسط خودروهای سنگین، گفت: متاسفانه این مسئله موجب ایجاد خسارت و آسیب‌های سنگین به راه‌های مواصلاتی استان شده که نیاز است نیروی انتظامی و دستگاه_های نظارتی با رانندگان این خودروها برخورد کنند.وی در ادامه به اهمیت و تاثیر‌گذاری فعالیت‌های آموزشی حوزه حمل و نقل جاده‌ای نیز اشاره کرد و افزود: ارائه و اجرای برنامه های آموزشی برای اقشار مختلف مردم، از مهمترین راهکارهای بالا بردن سطح ایمنی در جاده‌ها است.رحمانی رضائیه بیان کرد: داشتن جاده های امن و ایمن حق مسافرین و کاربران جاده‌ای و از وظایف اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی است.
داشتن جاده‌های امن و ایمن حق مسافران است
در ادامه ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم استان ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی بوده که درصدد هستیم با همکاری تمامی ارگان‌ها این امر را محقق کنیم.به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازتسنیم، وی با اشاره به اینکه داشتن جاده‌های امن و ایمن حق مسافران و کاربران جاده‌ای و از وظایف اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده.ای آذربایجان‌غربی است، افزود : تمام تلاش کارشناسان و راهداران این اداره کل برای رسیدن به این هدف مهم است بنابراین با تخصیص اعتبارات لازم در جهت نیل به آن گام‌های بیشتری برداشته می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۷ ب.ظ

دیدگاه


دو − = 1