آراز آذربايجان گزارش مي دهد

قاچاق کالا و ارز رکوردار تخلفات در آذربایجان غربی

قاچاق کالا و ارز رکوردار تخلفات در آذربایجان غربی

رقیه قربانی
گروه اقتصادی: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت:۲۶ درصد از پرونده‌های تعزیراتی آذربایجان غربی در طول امسال مربوط به قاچاق کالا و ارز است.
به گزارش آرازآذربایجان، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در گفتگوی اختصاصی به آراز آذربایجان عملکرد دوساله این اداره را تشریح کرد.
محمد اقوامی گفت: تعزیرات حکومتی استان از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده و در سه بخش بهداشت و درمان، کالا و خدمات و بخش قاچاق کالا و ارز فعالیت می کنند.
وی گفت: در سال ۹۵ بیش از ۱۳ هزار و ۴۷۹ فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان شده است که از این تعداد پرونده ۱۳ هزار و ۴۸۵ فقره پرونده مختومه شده است و مبلغ یک میلیارد و ۷۴ میلیون ریال جریمه برای محکومین این پرونده ها صادر شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به میزان وصولی در تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و گفت: در طول سال ۹۵ مبلغ ۱۴۳ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال از طریق متهمیان وصول شده است.
این مسئول به تفکیک پرونده های وارده با نوع تخلف انجام شده اشاره کرد و گفت: در بخش کالا و خدمات ۹ هزار و ۹۱۰ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است که از این تعداد پرونده ۹ هزار و ۵ پرونده مختومه شده است و میزان محکومیت این پرونده های قاچاق مبلغ ۲۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
اقوامی گفت: در بخش کالا و خدمات شاهد کاهش ۱۷ درصدی ورود پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ خبر داد و گفت: میزان وصولی محکومیت متهمان مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعلام شده است.وی به وضعیت بخش بهداشت دارو درمان و دامپزشکی اشاره کرد و گفت: در طول سال ۹۵تعداد ۶۲۶ فقره پرونده قاچاق در این بخش به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است که از این میزان پرونده صادره تمام پرونده ها مورد رسیدگی قرار گرفته شده است و به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به پرونده های وارده در بخش قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۹۴۳ فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان شده که تمامی پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته شده و مبلغ ۸۵۷ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال جریمه برای متهمان صادر شده و متهمان نیز ۱۴۳ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال از این مبلغ را وصول کردند.
این مسئول به پرونده های وارده در بخش قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۹۴۳ فقره پرونده صادر شده است که تمام پرونده های وارده مورد رسیدگی قرار گرفته شده است و متهمان به پرداخت ۸۵۷ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال محکوم شدند و مبلغ ۱۴۳ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال از این مبالغ از طریق متهمان وصول شده است.
اقوامی خاطرنشان کرد: میزان پرونده های وارده در بخش قاچاق کالا و ارز در سال گذشته با افزایش ۵۵ درصدی پرونده ها نسبت به مدت زمان مشابه سال ۹۴ مواجه بودیم.
وی به بیشترین تخلفات انجام شده در سال ۹۵ در تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و گفت: گران فروشی، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حمل و نقل کالای قاچاق از مهمترین تخلفات انجام شده که در استان انجام شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از تشکیل ۳ هزار و ۲۷ فقره پرونده در خصوص عدم درج قیمت، ۲ هزار و ۱۶ فقره پرونده در رابطه با گران فروشی، ۶۸۵ فقره در بخش عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ۴۰۴ فقره پرونده در بخش حمل و نقل کالای قاچاق در سال گذشته خبر داد.این مسئول به متوسط زمان های رسیدگی به پرونده های قاچاق در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده های کالا و خدمات ۹ روز، رسیدگی به پرونده های بهداشت و درمان ۱۰ روز و رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و خدمات ۱۴ روز اعلام شده است.
اقوامی تصریح کرد: به طور کلی متوسط زمان رسیدگی به هر پرونده در تعزیرات حکومتی استان ۱۱ روز بوده که بسیار کمتر از شاخص های مصوب و تعیین شده کشور می باشد و در راستای رسیدگی به پرونده های قاچاق تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی مقام نخست را در کشور کسب کرده است.وی به مهمترین پرونده های کشف شده در سال ۹۵ اشاره کردو گفت: کشف ۷ کیلوگرم طلا در پایانه مرزی خوی و صدور محکومیت ۸ میلیارد ریال، کشف ۱۱ هزار ثوب انواع البسه در خوی و محکومیت ۵ میلیارد ریال، عرضه خارج از شبکه ۲۲ تن گوشت و محکومیت ۳ میلیارد ریال و کشف ۱۰ تن چای خارجی قاچاق در ماکو و محکومیت ۴ میلیارد ریال از مهمترین پرونده های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان در سال گذشته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به عملکرد تعزیرات حکومتی استان در چهار ماه گذشته امسال اشاره کرد و گفت: در چهار ماه گذشته امسال تعداد ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی شده که از این تعداد ۳ هزار ۸۱۹ فقره پرونده مختومه شده است و متهمان به پرداخت یک میلیارد و ۲۴ میلیون ریال محکوم شدند.
این مسئول از تشکیل ۲ هزار و ۶۸۷ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات در طول امسال خبر داد و گفت: از این تعداد پرونده وارده ۲ هزار و ۶۶۰ فقره پرونده محکوم شده و یک هزار و ۷۴ فقره پرونده نیز در بخش دامپزشکی مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.
اقوامی تصریح کرد: در خصوص افزایش قاچاق کالا و ارز شاهد افزایش ۲۶ درصدی و در بخش کالا و خدمات شاهد کاهش ۲۵ درصدی تشکیل پرونده هستیم.
وی در پاسخ سوال خبرنگار آراز آذربایجان مبنی براینکه آیا آماری از تخلفات بازرسان تعزیرات حکومتی استان در دست دارید یا خیر؟ گفت: تمام بازرسانی که در بازارهای سطح استان گشت زنی می کنند زیر مجموع اتاق اصناف است و تعزیرات حکومتی مگر در مواقع گشت زنی های مشترک که در ایام خاص صورت می گیرد بازرسی را به بازار اعزام نمی کند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان با بیان اینکه تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع رسیدگی بوده و هیچ دخل تصرفی را در کالاهای قاچاق ندارد، افزود: کالاهای قاچاقی که کشف می شوند به محض کشف به اموال تملیکی استان تحویل داده می شود.
این مسئول در خصوص وصول جریمه متهمان تعزیراتی، گفت: این افراد استعلام اموال شده و درصورتی که اموال آنان کمتر از میزان جرائم محکومی آنان باشد بازداشت خواهند شد، هم اکنون ۸۰ زندانی تعزیراتی در استان وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = بیست یک