نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

قاچاق آرد دلیل کمبود نان در آذربایجان غربی است

قاچاق آرد دلیل کمبود نان در آذربایجان غربی است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به تشکیل صف های طولانی در مقابل نانوایی های ارومیه اشاره کرد و گفت:قاچاق آرد دلیل اصلی تشکیل صف مقابل نانوایی های ارومیه و کمبود نان است.
به گزارش آراز آذربایجان،حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه آرد و گندم به میزان کافی در استان وجود دارد گفت:متاسفانه نظارت کافی بر عملکرد نانوایی ها در استان وجود ندارد.
وی افزود:با توجه به تفاوت قیمت آرد یارانه ای سهمیه نانوایان و آرد آزاد در بازار متاسفانه برخی نانواها آرد را با قیمت دولتی تهیه کرده و با قیمت آزاد به فروش می رسانند که در نتیجه منجر به پخت کم نانوایی ها و ایجاد صف های طولانی در مقابل نانوایی ها می شود.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی گفت: برای تامین آب شرب ارومیه طی سالیان آینده احداث سد نازلو ضروری است. حجت الاسلام ذاکر بااشاره به بحران خشکسالی و معضل آب شرب افزود: احداث سد، ۵ تا۷ درصد در خشکی دریاچه ارومیه تاثیر دارد، سدسازی مزایای زیادی دارد و با توجه به معضل آب، اگر سد نازلو احداث نشود طی سالهای آینده مردم ارومیه با مشکل آب شرب مواجه خواهد شد.ضروری است این سد احداث شود.
وی با اشاره به جلوگیری از احداث ۲ سد در استان و بحران آب شرب و وضعیت دریاچه ارومیه،گفت: وضعیت آب شرب در جنوب استان بحرانی و احشام از بی آبی تلف شده و مهاجرت از روستاها بیشتر شده است.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه دریاچه ارومیه باید احیا شود،از عدم تخصیص ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار امسال دریاچه ارومیه خبرداد و اظهار کرد: یکی از ۲۷ راهکار احیای دریاچه،انتقال آب از رودخانه زاب بود که تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و با وجود تضییع بیت المال در ستاد احیا کسی پاسخگو نیست و ۴۵۰ متر از تونل باقی مانده که اجرای این پروژه با احتیاط ادامه دارد.حجت الاسلام ذاکر ادامه داد: باید ۳۰۰ میلیارد مترمکعب حق آبه دریاچه ارومیه از ارس تامین شود.وی بااشاره به موضوع تقسیم شهرستان میاندوآب افزود: با اضافه شدن تعداد شهرستانهای استان موافق هستم چرا که افزایش تعداد شهرستانها،سبب جذب اعتبار و نیروی استخدامی و کاهش حاشیه نشینی می شود.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بدنبال دوبانده کردن سه راهی راژان به زیوه، تعریض جاده سوله دوکل (بخش سیلوانا) هستیم،افزود: براساس افق ۱۴۰۰ و چشم انداز ۲۰ ساله زیرساختهای گردشگری استان باید فراهم شود که اولین اقدام برای رونق گردشگری، توسعه راههای استان است.حجت الاسلام ذاکر بااشاره به مسئله انتخاب استاندار و برگزاری جلسه و تنظیم لیستی از افراد پیشنهادی برای پست استانداری افزود: در نهایت ۳ نفر برای این پست به وزارت کشور معرفی شده است. بدنبال استانداری بومی، کار بلد،جهادی و وحدت گرا هستیم.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


یک × 2 =