- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

فلامینگوها به زیستگاههای آبی آذربایجان غربی بازگشتند

Posted By admin On مهر ۲۸, ۱۳۹۸ @ ۲:۲۲ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان- با مساعد شدن نسبی اوضاع زیستی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه و زیستگاههای آبی آذربایجان غربی هزاران قطعه پرنده از جمله فلامینگوها به زیستگاههای آبی استان برگشتند.
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بارندگی های مناسب امسال نه تنها حال خوبی برای دریاچه ارومیه و تالاب های آذربایجان غربی را رقم زده، بلکه بعد ازمدتها زندگی را به حیات وحش این زیستگاههای آبی برگردانده است.
امید یوسفی افزود:پارسال ۱۵ هزارقطعه فلامینگو میهمان دریاچه ارومیه بود، که امسال این پرندگان با جمعیت بیشتری به این نگین آبی برگشته اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هم گفت:درجنوب استان هم تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد از اول مهر ماه امسال پذیرای ۱۰ هزار قطعه پرنده مهاجر است.
سخنور اضافه کرد:مهاجرت پرندگان از اواخرتابستان با پیش قراولی درناها آغازمی شود و بعد ازآن دسته های فلامینگو و اردک ها مهاجرت را کامل می کنند.
۳۰۰ گونه پرنده آبزی وکنارآبزی درپارک ملی دریاچه ارومیه و هفتاد زیستگاه آبی استان زندگی می کنند.
شرایط آب و هوایی مناسب، امنیت غذایی و زیستگاهی باعث شده این پرندگان، میهمان تالاب های آذربایجان غربی باشند و قراره دسته ای ازآنها زمستان را هم اینجا بگذرانند.
کد خبر


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%81%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86%da%af%d9%88%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%a8%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.