- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

فعالیت واحدهای صنفی آذربایجان غربی نیازمند کدشناسایی ازسامانه امیداست

Posted By admin On آبان ۲۴, ۱۴۰۰ @ ۲:۳۰ ب.ظ In اخبار ویژه | No Comments

ارومیه- آراز آذربایجان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: واحدهای صنفی و خدماتی برای فعالیت باید کد شناسایی مخصوص را از سامانه امید یا همان سامانه مدیریت هوشمند بیماری همه گیر، دریافت کند و در این صورت مجاز به فعالیت خواهد بود.
علی مصطفوی روز دوشنبه در نشست بررسی سامانه مدیریت هوشمند بیماری همه گیر در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: اصنافی که خواهان فعالیت هستند باید در ابتدا واکسینه شوند و سپس در سامانه مدیریت هوشمند بیماری همه گیر نام نویسی کرده و کد دریافتی را در درب مغازه خود نصب کنند.
وی ادامه داد: اجازه صدور بلیط برای افراد خواهان استفاده‌ از حمل و نقل برون شهری، نیازمند واکسینه شدن فرد است و در غیر این صورت افرادی که واکسن دریافت نکردند باید آزمایش کرونا دهند و ظرفیت حمل و نقل‌ها به شرط رعایت فاصله گذاری با ظرفیت‌ مناسب انجام می‌شود.
وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اولویت‌های مردم باشد و مسوولان ذیربط نیز بر این امر توجه ویژه داشته باشند که در این زمینه در آذربایجان غربی ۲۴ دستگاه اجرایی نظارت دارند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اصناف در سامانه سیب ثبت‌نام کنند تا تدابیر لازم برای فعالان در سطح جامعه صورت گیرد.
مصطفوی اضافه کرد: در دستگاه‌های اجرایی نیز کارمندان موظف هستند هر ۲ دُز واکسن را دریافت کنند و کارمندانی که واکسینه نشده‌اند هر ۱۵ روز یکبار باید تست کرونا دهند.
وی بیان کرد: با کارمندان متخلف در این زمینه نیز برابر تخلفات اداری با آنها برخورد می‌شود.
وی تاکید کرد: حراست ادارات نیز بر وضعیت سلامت دستگاه مورد نظر خود نظارت داشته و به مسوولان گزارش دهند تا تصمیمات لازم در مورد مسائل مختلف گرفته شود.
آذربایجان‌غربی جزو سه استان پایلوت در کنار استان‌های کردستان و قزوین است تا طرح سامانه مدیریت هوشمند بیماری همه گیر را اجرایی کند.
سامانه مدیریت هوشمند بیماری همه گیر به آدرس sdms.moi.ir فعال است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d9%86%d9%81%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%86%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.