مديرکل دفتر امور اجتماعي استانداري خواستار شد

فعالیت جدی سازمان‌ها برای مقابله با شبیخون‌های فرهنگی

فعالیت جدی سازمان‌ها برای مقابله با شبیخون‌های فرهنگی

گروه خبر:مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: فعالیت جدی سازمان‌ها برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان امری لازم و ضروری است.
به گزارش آرازآذربایجان، هوشنگ عطاپور در نخستین جلسه تبیین وظایف دستگاه‌های عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: سازمان‌ها باید برای مقابله با شبیخون‌های فرهنگی جدی‌تر تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف باید به صورت درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در این زمینه فعالیت چشمگیر و موثری داشته باشند، افزود: استان ما به معنای واقعی کلمه از نظر جغرافیایی و فرهنگی در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد، بنابراین باید با حساسیت و احساس مسئولیت بیشتری در این حوزه‌ها گام برداشت.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه استان ما به دلیل سکونت چندین قومیت، پیروان ادیان توحیدی و مذاهب مختلف از بافت فرهنگی پیچیده‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: همچنین به لحاظ مرزی بودن ارتباط بیشتری با کشورهای دیگر وجود دارد.
این مسئول با بیان اینکه برنامه‌ رسانه‌های برون‌مرزی در این خطه بیشتر قابل دریافت است، افزود: بنابراین روشن و واضح است که در معرض انواع آسیب‌ها و تهدیدهای فرهنگی قرار گرفته‌ایم، که باید برای بی‌اثر کردن آن تلاش مضاعف شکل گیرد.
عطاپور احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، تهیه کتاب و تولید محصولات فرهنگی و هنری با کیفیت بالا و مطابق با نیاز و سلیقه جوان کشورمان و استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با الهام از فرهنگ بومی و اصیل ایرانی اسلامی باید این سری اقدامات را انجام داد.
وی جلب حمایت و همراهی سازمان‌ها و موسسات مردم‌نهاد فعال در این عرصه را خواستار شد، یادآوری کرد: باید براساس اولویت‌های فرهنگی کشورمان همچنین استان در این سمت و سو گام برداشته شود، همچنین از ظرفیت نهفته بین سمن‌ها و نیروهای خودجوش هم غفلت نشود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی به برگزاری همایش‌های مختلف، نمایشگاه‌ عکس، پوستر و … در این زمینه با همت دستگاه‌های اجرایی مختلف و کارشناسان امر اشاره و خاطرنشان کرد: باید نگرانی‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
عطاپور با بیان اینکه فعالیت دستگاه‌های اجرایی مختلف در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه‌‌های استان به این قبیل مباحث با در دست داشتن برنامه‌های متنوع و مفید ورود پیدا کرده‌اند، ولی در برخی سازمان‌های این مباحث مغفول مانده است.
*نگرانی بابت فروش علنی بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان_غربی گفت: توزیع و فروش علنی بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز نگران‌کننده است و بدترین شرایط در این زمینه را استان ما دارد.
حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی دراین جلسه ، اظهار داشت: متولی امور فرهنگی استان فقط اداره ارشاد نیست.
وی ضمن انتقاد از این موضوع که در ارتباط با مسائل فرهنگی و مواجهه با ناهنجاری‌ها فقط انگشت اتهام به سمت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، افزود: ما براساس شاخص‌های خودمان اقدام می‌کنیم.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: از طرفی در زمان توزیع اعتبارات، بودجه فرهنگی فقط در اختیار این مجموعه قرار نمی‌گیرد، بلکه همه ادارات به نوعی خود را فرهنگی نشان داده و بودجه جذب می‌‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه وضعیت استان ما در زمینه استفاده، توزیع و فروش علنی بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: بدترین شرایط در این زمینه را استان ما دارد.
کریمی با بیان اینکه ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در اداره ارشاد استان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: فقط در یک نوبت از یک پاساژ حدود ۷۰ هزار حلقه بازی رایانه‌ای غیرمجاز ضبط شده است، بازی‌هایی که استفاده از آن حتی در کشورهای آمریکایی و اروپایی هم ممنوع است.این مسئول به فروش علنی بازی‌هایی مانند »سیمز« در استان اشاره و ضمن ابراز تاسف، گفت: در آنها مسائل زناشویی به معرض نمایش گذاشته است، به صورت روشن و شفاف فرقه‌های انحرافی مانند شیطان‌پرستی ترویج شده همچنین اعتقادات و ارزش‌های اسلامی زیرسوال می‌رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان_غربی از همکاری مسئولان آموزش و پرورش استان برای روشنگری و تعلیم دانش آموزان در این زمینه قدردانی کرد و بیان داشت: به دنبال تعامل‌های صورت گرفته کارشناسان ما به مدارس اعزام شده و اطلاعات لازم در این باره و آثار سوء استفاده از چنین سرگرمی‌هایی را برای دانش_آموزان مطرح می‌کنند.
کریمی در ادامه از همکاری عوامل فرماندهی انتظامی استان نسبت به پشتیبانی اقدامات اداره ارشاد و حساسیت نشان دادن به چنین مباحثی قدردانی کرد و گفت: باید برای تشریح هرچه بیشتر این مسئله با حضور دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای تخصصی تشکیل شود.
وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم، مدیران، فعالان فرهنگی و اجتماعی باید سطح آگاهی خود را در این زمینه بیش از پیش ارتقا دهند، خاطرنشان کرد: در این صورت تا اندازه زیادی نسل جدید را از آسیب‌هایی موجود در این حوزه دور نگه خواهیم داشت.
*برگزاری همایش باشکوه نهضت ما زنده‌ایم در ارومیه
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: همایش باشکوه »نهضت ما زنده‌ایم« در ارومیه فردا با حضور حداکثری بانوان انقلابی و متدین برگزار می‌شود.
عبدالله چمن‌گلی درادامه جلسه ، اظهار داشت: همایش باشکوه »نهضت ما زنده‌ایم« با حضور حداکثری بانوان متدین و انقلابی فردا با مشارکت جامعه بسیج بانوان سپاه شهدای استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این همایش در سالن آمفی تئاتر نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، افزود: برنامه‌های جانبی و متنوع برای این مراسم تدارک یافته است، که امیدوار هستیم مورد توجه شرکت‌کننده‌ها و مهمانان قرار گیرد.
این مسئول با بیان اینکه برای نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در استان و جامعه هدف این مجموعه به طور مستمر تلاش می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت در سلسله جلسات اخلاقی نماینده ولی فقیه در استان حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی را در برنامه‌های این مجموعه گنجانده‌ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اعزام پرسنل و تلاشگران این سازمان به زیارت کربلای حسینی، اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف و متنوع، توزیع بسته‌های فرهنگی، دیدار پرسنل با خادمان حرم مطهر رضوی امام هشتم (ع) و دیدار با خانواده معظم شهدا را مورد اشاره قرار داد.
چمن‌گلی به برگزاری جشن باشکوه روز دختر و میلاد حضرت معصومه (ع)، دیدار با امام جمعه ارومیه و اعزام پرسنل نمونه به سفرهای مذهبی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: همچنین در دوره مدیریت جدید نسبت به ساخت مسجد برای ورزشکاران و پرسنل همت شده است.
این مسئول با بیان اینکه برای نیمه دوم سال جاری اقدامات راهبردی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مختلفی با همراهی کارشناسان در نظر گرفته شده است
وی یادآوری کرد: ارائه مشاوره‌های اخلاقی و تربیتی، تولید محصولات علمی، فرهنگی و هنری و تبلیغات محیطی در حوزه اندیشه‌های اسلامی از سری اقدامات صورت گرفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی به تشکیل کمیته‌های امر به معروف و نهی از منکر، ستاد صیانت از حقوق شهروندی، ستاد حجاب و عفاف و … در سازمان اشاره کرد و بیان داشت: همچنین هر هفته پنج‌شنبه‌ها آئین قرائت دعای زیارت عاشورا با حضور داوطلبانه کارمندان انجام می‌گیرد.
چمن‌گلی برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی، اعزام پرسنل به اردوهای راهیان نور و را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های مختلف از ظرفیت نهفته بین اساتید توانمند و مجرب به صورت حداکثری استفاده می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه + = 18