فضای عمومی جامعه به بهانه انتخابات مخدوش نشود

فضای عمومی جامعه به بهانه انتخابات مخدوش نشود

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: نباید برخی جریان‌ها و گروه ها به بهانه انتخابات، فضای عمومی جامعه را مخدوش کنند.
قربانعلی سعادت درجلسه شهرداران و مجمع عمومی شورای سازمان همیاری شهرداری های استان، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۹۴ گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس در سال آتی، برخی گروه های سیاسی و اشخاص علاقمند به حضور در صحنه هستند که ما نیز به عنوان مجریان انتخابات از این حضور استقبال می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای تجهیز و مشارکت مردم در انتخابات فراهم می‌کنیم. اما آنچه که حائز اهمیت است این است که به هیچ وجه نباید اجازه دهیم برخی جریان ها و گروهها به بهانه انتخابات، فضای عمومی و افکار عمومی جامعه را مخدوش کنند.
سعادت ادامه داد: برای ما به عنوان مجریان انتخابات، آنچه که اولویت دارد و نصب العین است اجرای دقیق قوانین است لذا گروه سیاسی و مخالف و موافق برای ما مفهومی ندارد و از همه گروهها و افراد که در چارچوب قوانین وارد صحنه انتخابات می شوند استقبال می‌کنیم.
وی، تعامل با کاندیداها و نمایندگان و اجتناب از هرگونه غرض ورزی و یا مهرورزی شخصی نسبت به آنها را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما صرفا به وظیفه قانونی خود در قبال انتخابات عمل خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد عرصه را برای مشارکت پرشور و گسترده مردم که امروز پس از گذشت سی و شش سال از عمر پربرکت انقلاب، خودشان قدرت تشخیص خوبی پیدا کرده اند و آمادگی انتخاب افراد اصلاح و شایسته را دارند فراهم کنیم.
استاندار آذربایجان غربی، قانونگرایی و رعایت و اجرای قانون را از اصول اولیه حقوق شهروندی و زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه دانست و خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی برای همه یکسان است و ما موظفیم به این حقوق پایبند باشیم؛ چرا که تفسیر به رای و عدم پای‌بندی به حقوق شهروندی، منجر به خروج از قواره‌های قانونی و نقض حقوق انسانی خواهد شد.
سعادت در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهرداران استان گفت: از شهرداران استان انتظار می رود با شوراهای اسلامی که برگرفته و منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی هستند تعامل و ارتباط تنگاتنگی داشته باشند. این شوراهای اسلامی که مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری هستند، مکانیسمی برای مشارکت مردم در اداره امور است و بی تردید هر جا که مردم پای کار بیایند و وارد میدان شوند، نتیجه موفقیت‌آمیزی بدنبال خواهد داشت.
وی افزود: شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها امروز تجربیات بسیار خوبی در عرصه مدیریت شهری کسب کرده اند و مردم نیز با آگاهی و شناخت، منتخبین خود را به این عرصه می فرستند؛ این مکانیسم یک مکانیسم متعالی و برگفته از نظام اسلامی است.
سعادت در ادامه سخنان خود شهرداران و شوراهای اسلامی را به همه جانبه‌نگری، حفظ روحیه اعتماد و همدلی، جلوگیری از درخواست‌های غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز توصیه کرد و گفت: در عرصه مدیریت، باید تحمل شنیدن صدای مخالف و منتقد را داشته باشیم چرا که انتقادپذیری یکی از اصول اساسی توسعه انسانی و اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات و عملکرد این سازمان طی چهار ماه گذشته پرداخت و افزود: اصلاح ساختار سازمانی بر اساس نوع و حجم ماموریت‌ها، ساماندهی نیروی انسانی، بازنگری و تهیه چارت سازمانی با هدف چابک‌سازی و اصلاح و تغییر ترکیب پرسنلی، تزریق منابع به پروژه‌های شهرداری‌ها، رفع مسائل و مشکلات مربوط به بیمه و مالیات پروژه های همیاری و برنامه‌ریزی برای پرداخت بدهی‌های مالیاتی و مطالبات کارکنان از جمله مهمترین اولویت‌ها و اقدامات سازمان همیاری طی چند ماه گذشته بوده است.
ایمانی همچنین با ارائه رقم پیشنهادی بودجه سازمان در سال ۹۴ گفت: جهت گیری سازمان در تنظیم بودجه برای سال جدید، با هدف ایجاد منابع و درامدهای جدید بوده است و بر همین اساس شاهد افزایش رقم بودجه سازمان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ هستیم.
در ادامه این جلسه موضوع تسهیلات سفرهای نوروزی نیز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شهرداران استان نیز به ارائه برنامه‌های تدارک دیده شده در شهرها برای ایام نوروز پرداختند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ارتباط با موضوع گردشگری استان در ایام نوروز گفت: آذربایجان غربی با داشتن ۱۵۰۰ اثر تاریخی و ۳ اثر ثبت شده جهانی، یکی از استان‌های منحصر به فرد گردشگری در کشور است؛ لذا لازم است با برنامه ریزی و اقدامات مناسب، زمینه را برای حضور هر چه بیشتر گردشگران بویژه در ایام نوروز در استان فراهم کنیم.
هادی بهادری با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای ارتقای جایگاه گردشگری در استان نیز گفت: تشکل‌های مردمی بسیار فعال و خوبی در استان وجود دارند که علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری هستند لذا از شهرداران و مسئولان انتظار داریم با این تشکل ها و سازمان های مردم نهاد ارتباط و تعامل بیشتری برقرار کنند تا بتوانیم شاهد توسعه صنعت توریسم و سودآوری اقتصادی در استان باشیم.
وی با اشاره به تهیه نقشه راهنمای گردشگری استان نیز گفت: در نقشه جدید راهنمای گردشگری، چهار محور شمال، غرب، جنوب و مرکز استان به عنوان محورهای گردشگری استان تعیین شده اند که در آن ظرفیتهای گردشگری استان بویژه جاذبه های طبیعی شهرستان های جنوب استان از جمله پیرانشهر، سردشت و اشنویه معرفی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه گفت: برای برنامه ریزی هر چه بهتر در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی استان، ستاد تسهیلات خدمات سفر در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شده و نسبت به برگزاری چندین جلسه تاکنون اقدام کرده است.
جلیل جباری همچنین در ارتباط با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با شهرداری‌های استان در خصوص نصب تابلو راهنمای جاذبه های گردشگری و تاریخی در شهرها، احداث کمپینگ گردشگری برای اسکان مسافرین، تهیه نقشه‌های جامع گردشگری شهرهای استان، راه اندازی اتوبوس‌های گردشگری در شهرها و برگزاری نمایشگاهها و جشنواره های نوروزی اعلام آمادگی کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 4 =