فشار و حاشیه‌سازی در مسیر انتخاب فرماندار جدید تکاب

فشار و حاشیه‌سازی در مسیر انتخاب  فرماندار جدید تکاب

محمدعلی خالق نژاد
گروه سیاسی: پس از انتخابات حماسی ۲۴ خرداد ۹۲ فضای جدیدی بر کشور حاکم شده و نو رامید در دل‌های مردم متوجه آینده شده است که باید گفت در خواست و اراده ملت متجلی شد و دولتی مستقر گردید که با وعده‌های قابل عمل شعارش عقلانیت و تدبیر بود و مردم بر همین اساس رأیی دادند که معنی و مفهوم جداگانه‌ای داشت و از جنس »تغییر« بود. حال زمان تحقق وعده‌های ریاست جمهوری و عمل به مطالبات مردم فرارسیده است .
مرحله اول این تغییر را همان طوری که دکتر روحانی وعده کرده بود با انتخاب استاندارانی با کفایت و کار آزموده و آزمون پس داده طی شد و استاندار آذربایجان غربی با بیشترین سابقه مدیریتی ملقب به شیخ الوزرای استانداران منصوب شد. ولی مرحله بعدی که می‌توان گفت از اصلی‌ترین و اولویت دارترین مراحل می باشد تغییراتی است که قرار است مدیرانی به عنوان نماینده ارشد دولت در شهرستان‌ها به عنوان فرماندار توسط استاندار منصوب شوند.
اکنون که تغییرات در سطح مدیران شهرستان‌ها با تدبیر و تدبر شروع شده جای خوشوقتی است که می‌رود نسیم اعتدال در شهرستان‌های استان آذربایجان غربی شروع به وزیدن نماید و مثل معروف »سالی که نکوست از بهارش پیداست« با چند انتصاب اخیر مصداق یافته و چشم انداز افق روشنی برای سایر شهرستان‌های استان ترسیم می‌گردد.
شهرستان تکاب در جنوب استان آذربایجان غربی علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی شهری بالقوه مستعد پیشرفت و از لحاظ فرهنگی شهری بافرهنگ غنی به شمار می‌رود و از منظر سیاسی اجتماعی نیز به گواه تاریخ از پیش‌قراولان بوده ولی علل و عواملی موجب شده که همواره باید واژه محرومیت را یدک بکشد و این عامل اصلی و حیاتی بر مسوولان استانی کاملا مبرهن و آشکار است به طوری که هنوز هم هواداران سینه چاک رئیس دولت‌های نهم و دهم با قدرت تمام در صحنه بوده وبا یکه تازی عرصه را بر دیگران تنگ نموده‌اند. »گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته«.
لیکن اصل مطلب در شرایط فعلی که باعث دغدغه فراوان گردیده و سبب ساز نگارش این سطور شده آن است گروهی که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به نامزدهای مخالف آقای روحانی اقبال نشان داده و تبلیغ می‌نمودند و برای شکست وعدم پیروزی دکتر روحانی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کردند و حتی به هنگام شنیدن خبر رد صلاحیت آیت الله هاشمی جشن گرفتند، طرفه آنکه پس از پیروزی دکتر روحانی تاکنون نیز به مخالفت‌های خود ادامه داده و همواره مترصد چوب لای چرخ دولت گذاشتن هستند تا مانع از تحقق وعده‌های ریاست جمهوری شوند و همه نوع هجمه ها را در حق دولتمردان روا می‌دارند.
حال که استاندار آذربایجان غربی برحسب وظیفه ذاتی و قانونی خویش درصدد تغییر فرمانداران برای استقرار کامل دولت در شهرستان‌ها هستند اقلیت تمامیت خواه و اقتدارگرا که ۸ سال تمام خود را قدرت بلامنازع می‌دانستند و اکنون نیز بر همین مرام و مسلک اصرار می‌ورزند هرروز دست به تحرکات جدیدی می‌زنند و طرحی نو در می‌اندازند و بدون اینکه سهمی در روی کار آمدن دولت جدید داشته باشند با همراهی برخی اشخاص متنفذ شهر به دنبال سهم خواهی و نشاندن دوباره مهره‌های خود در مصدر اجرایی شهرستان تکاب هستند و در راستای رسیدن به مرادشان به هر لطایف الحیلی دست می‌یازند تا از این نمد کلاهی برای خویش ببافند. به این تحرکات باید رایزنی‌ها و تلاش‌های مضاعف نمایندگان مجلس را نیز افزود که تمام هم و غمشان نه مردم بلکه تصاحب صندلی‌های سبز رنگ بهارستان در مجلس دهم است و تا نام هرکسی مطرح می‌شود دو گروه باهم همدست شده و با انگ‌ها و برچسب‌های ناچسب سعی در از صحنه به بیرون کردن فرد مطرح می‌کنند تا لاجرم استاندار مجرب آذربایجان غربی را تسلیم فشارهای وارده نمایند.
استاندار آذربایجان غربی اینک در آستانه آزمونی بزرگ قرار گرفته است زیرا موقعیت تکاب با تمام شهرهای استان تفاوت دارد امید است که با تدبیر استاندار امید ایجادشده در مردم را ناامید نگردد. استاندار و معاون ایشان، در انتصاب فرماندار آینده تکاب نباید اسیر جو سازی‌ها و حاشیه سازی‌ها و البته کارشکنی‌های ناخیرخواهانه ای شوند که مانع انتخاب و انتصاب افراد شایسته برای فرمانداری تکاب می‌گردد چرا که ۲۷ هزار رای مردم تکاب به دکتر روحانی پشتیبان تصمیمات دولت تدبیر وامید در این شهر خواهد بود.
شیطنت‌ها و سنگ اندازی هایی که در چند هفته اخیر در زمینه انتخاب فرماندار تکاب انجام شده کاملا نقطه مقابل خواست مردم بوده و ناشی از عصبانیت شکست خوردگان انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ است و به همین دلیل مخالفت با انتخاب فرماندار جدید تکاب نه تنها دارای پایگاه مردمی نیست بلکه ندایی است تفرقه ساز و ناهمگون. بر همین اساس برای انتخاب مدیریت ارشد اجرایی تکاب نباید تسلیم فشارها و سهم خواهی های کسانی شد که برای شکست دکتر روحانی در انتخابات از هر تلاشی بهره بردند و همچنان با مخالفت‌های آشکار و پنهان با دولت اعتدال، بر مدار تندروی حرکت می‌کنند تا رویای خویش یعنی ساقط کردن دولت تدبیر وامید را واقعی سازند.
مردم تکاب با رای ۷۰ درصدی خود به دکتر روحانی نشان دادند که خواهان تغییرند و این تغییر با انتصاب فرمانداری از جنس رأی بیست میلیونی مردم به دولت تدبیر وامید عینیت می‌یابد. تاثیرپذیری از توصیه‌ها و فشارهای نامعقول انحصارطلبان و اقلیت تمامیت خواه و تندرو برای انتصاب فرماندار تکاب و انتصاب کسانی که نه تنها سهمی در موفقیت دولت ندارند بلکه اکنون لباس عوض کرده وبا پنهان نمودن روحیه اقتدارگرایی و تمامیت خواهی خویش در قامت یک اعتدال گرای دوآتشه درآمده‌اند و منتظرند از تنور دولت تدبیر وامید نانی برای خود بپزند قطعا موجب یأس عمومی در تکاب خواهد شد.
انتظار مردم ونیز حامیان دولت تدبیر و امید در تکاب این است که با شناخت کامل و دقیق از نیروهای دلسوز، وفادار و البته هم‌سو با دولت اعتدالگرای دکتر روحانی فردی به عنوان فرماندار تکاب انتخاب شود که به حق پرچمدار تغییر در این شهرستان بوده و انتصاب وی ضمانتی برای اجرای تصمیمات دولت تدبیر و امید باشد و رویه منتهی به شکست سال‌های گذشته در این شهر به سمت عبور از محرومیت با انتصاب مردانی از جنس تغییر اصلاح گردد.
خدایا چنان کن سرانجام کار/ توخشنود باشی و ما رستگار

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۵ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    با سلام خبر ویژه
    آقای ابوالقاسم مهمان نواز هفته آینده که میشه اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد بعنوان یکی از فرمانداران باقی مانده شهر منصوب خواهدشد به احتمال بسیار قوی شهر تکاب خواهد بود.برگ زرین دیگر در کارنامه دولت محترم تدبیر و امید. آقای استاندار خیلی ممنون

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


6 + = پانزده