گزارش//

فریاد مرگ بر اسرائیل در آذربایجان غربی طنین انداز شد

فریاد مرگ بر اسرائیل در آذربایجان غربی طنین انداز شد

گروه گزارش: مردم مرزبان، انقلابی و روزه دار آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در روز جهانی قدس با سردادن شعار “مرگ بر اسرائیل” انزجار خود را از جنایت های استکبار و رژیم صهیونیستی اعلام کردند. در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روزه داران در مرکز ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان غربی به خیابانها آمدند و بار دیگر به یادگار ظالم ستیز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عمل و جنایت های رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس با سردادن مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود انزجار خود را از سکوت کشورهای غربی در برابر جنایت رژیم صهیونیستی و همچنین حامیان منطقه ای آن ابراز کردند.امروز تمامی ادیان وقومیت های مختلف همپای مردم و مسئولان روزه دار آذربایجان غربی با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس ثابت کردند حمایت از فلسطین فصل مشترک تمام آزادی‌خواهان است.با وجود اینکه آغاز راهپیمایی روز قدس طی روزهای گذشته ساعت ۱۱ اعلام شده بود اما از اولین ساعات جمعه خیابان_های محل تجمعی منتهی به مکان راهپیمایی مملو از جمعیت بود و پیر و جوان، زن و مرد در کنار حضور و استقبال گسترده اقلیت_های دینی آمده اند تا بار دیگر ثابت کنند ملت مظلوم فلسطین تنها نیستند.
*خروش مردم ۱۷ شهر آذربایجان غربی در روز قدس
همچنین همزمان با روزقدس مردم روزه دار در ارومیه و ۱۷ شهرستان استان با آغاز حرکت به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه طنین مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر داده و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و همدردی با ملت فلسطین خواستار توجه همه دولتهای مسلمان و ملتهای آزاده جهان به موضوع فلسطین اشغالی شدند.
آری امروز مردم همیشه در صحنه آذربایجان_غربی و ارومیه یکدل و همصدا با طنین فریادهای انزار آکنده از خشم و نفرت آمده اند تا بگویند حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دنیا مسئله اول این ملت بوده و خواهند بود آمده اند تا اعلام کنند روزقدس روز هراس اسرائیل است.
با وجود اینکه گرمای هوا امروز نسبت به روزهای گذشته شدت یافته است اما هر لحظه به خیل جمعیت روزه دار حاضر در راهپیمایی افزوده می شود و حضور زنان به همراه کودکان جلوه خاصی به راهپیمایی امروز بخشیده است.
مردم روزه‌دار، مومن و انقلابی آذربایجان غربی امروز در لبیک به فرامین معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و اعلام انزجار خود از حملات ددمنشانه و نسل کشی اسرائیل غاصب در فلسطین اشغالی همزمان با سراسر کشور تکبیرهای الله اکبر خود را سر داده و با سر دادن شعارهایی، حمایت و همدردی خود را با مادران و کودکان فلسطین اعلام می کنند.
*حضور باشکوه مردم در روز قدس لرزه بر پایه های سست رژیم صهیونیستی است
فاطمه حسن زاده یکی از شهروندان ارومیه که به همراه کودک سه ساله اش در راهپیمایی روز قدس ارومیه شرکت کرده است در خصوص اهمیت روز قدس می گوید: روز قدس روز اتحاد و همبستگی ملت های مسلمان و نمایش اقتدار و عظمت اسلامی است که همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پایه های رژیم صهیونیستی و روز قدس روز اتحاد و همبستگی ملت های مسلمان و نمایش اقتدار و عظمت اسلامی است که همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پایه های رژیم صهیونیستی و آمریکای جهانخوار را به لرزه در می_آوردآمریکای جهانخوار را به لرزه در می آورد.
وی می افزاید: حضور گسترده و با شکوه مردم ایران در صفوف راهپیمایان، نه تنها پایه های رژیم صهیونیستی و آمریکا جهانخوار را به لرزه در خواهد آورد، موجب غرور و امیدواری همه مسلمان در اقصی نقاط جهان خواهد شد.
یکی دیگر از شهروندان سنی ارومیه که به همراه خانواده اش در راهپیمایی روز قدس حضور دارد می گوید: روزقدس متعلق به تمام مسلمانان جهان است و شرکت در راهپیمایی امروز وظیفه شرعی تمام مردم و مسمانانان است.
وی ادامه می دهد، همراه خانواده ام در راهپیمایی امروز شرکت کرده ام تا ثابت کنم اتحاد مسلمانان به خصوص شیعه و سنی همچون مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهدبود.
معروف غلامی بر اینکه برپایی راهپیمایی با شکوه روز قدس موجب ترس و واهمه اسرائیل غاصب و در راس آن آمریکای جنایتکار می شود می گوید: اتحاد، انسجام و همبستگی ملی و نیز مسلمانان مهمترین پیام راهپیمایی امروز به استکبار جهانی است.
*اتحاد مردم پاسخ قاطعی بر یاوه گویی های استکبار است
یکی از بانوان حاضر در راهپیمایی باشکوه ارومیه هم با ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی به خصوص کودکان و زنان در فلسطین گوید: حضور در راهپیمایی امروز کمتر کاری است که در حمایت از زنان و کودکان و نیز مردم بی دفاع فلسطین می توانم انجام دهم.
مریم محمدی با اشاره به اینکه امام راحل با اعلام روز جهانی قدس مسئله فلسطین را احیا کردند، ادامه می دهد: امروز با توجه به کشتار خونین مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، سوریه و سایر کشورها به اهمیت این نامگذاری پی می_بریم چرا که دفاع از مردم فلسطین دفاع از اسلام و همبستگی ملت مسلمان جهان است.
چشم که می چرخانی خیابان های شهر مملو از جمعیت روزه داری است که آمده اند تا ضمن لبیک به فرامین مقام معظم رهبری خشم و نفرت خود را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام و مشت_های گره کرده به همراه فریاد های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بار دیگر اتحاد و همدلی خود را به جهانیان نشان دهند.
در این میان حضور نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان غربی به همراه معاونین، مدیران دستگاه های اجرایی و کارکنان ادارات به همراه امام جمعه ارومیه در کنار مردم جلوه خاصی به راهپیمایی بخشیده است.
*روز قدس مسیر هم‌افزایی تمامی ظرفیت‌های جهان اسلام برای رهایی قدس است
شهردار ارومیه در حاشیه راهپیمایی روز قدس می گوید: این نقشه راه، مسیر هم‌افزایی تمامی ظرفیت‌های جهان اسلام برای رهایی قدس را هموار کرد، این نقشه راه به مسلمانان آموخت که باید در مقابل ظالمان و ستمگران بایستند و از حقوق مظلوم دفاع کنند.محمد حضرت پور می_افزاید: بدون تردید روز جهانی قدس نماد آرمان خواهی، حق طلبی آزادی خواهان جهان برای حمایت از حق جویی و عدالت خواهی یک ملت است.وی اضافه کرد: امسال پشت صحنه گروهک های تکفیری در به ناامنی کشاندن منطقه بر همگان عیان شده و نقش رژیم نامشروع صهیونیستی در بوجود آوردن این گروهک و معرفی چهره خشن از اسلام آشکارتر شده است.
شهردار ارومیه گفت: استکبار جهانی با این طرح ها سعی می کند با کوبیدن بر طبل اختلافات و تجزیه جهان اسلام خطر صهیونیسم بین الملل و سلطه پذیری جهان اسلام را از اولویت خارج کند، ولی مردم ایران و ارومیه امسال با حضور پرشور تر از سال های گذشته در صفوف راهپیمایی روز قدس و اتحاد خود در حمایت از مردم فلسطین که اولین قربانیان نقشه_های صهیونیستی بودند، نشان دادند این نقشه_های شوم را نقش بر آب کرده و می کنند.
*روز قدس روز اتحاد و عزت مسلمانان جهان است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز اعلام کرد روز قدس روز تفسیر ایستادگی هاست و حضور پرشکوه امروز مردم ایران و ارومیه در راهپیمایی روز قدس نشان اقتدار و عزت مسلمانان است.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی می افزاید: فلسطین واژه‌ای است که انسان را به سمت مظلومیت‌ها رهنمون می‌گردد و آتش مبارزه را گرم نگه می‌دارد، فلسطین دهه‌هاست که در سایه خاموشی نهادهای به ظاهر حقوق بشری رنج مظلومیت را تحمل می‌کند.
امام جمعه ارومیه می افزاید: اسرائیل شوم‌ ترین کلمه ای است که ذهن را به خود مشغول می‌سازد. غصب و درنده خویی مترادف این واژه سخیف است و باید با همت امت اسلامی همچون غده سرطانی از جان دنیای اسلام جراحی شود.
وی اضافه کرد: داعش حرکتی است رو به زوال که برای سرگرم ساختن امت واحده به وجود آمده بود و برای فراموش کردن آرمان فلسطین. داعش پست‌ترین موجودی است که تنها برادر کشی را در دفتر خود به یادگار گذاشت و جرأت نکرد متعرضین به خاک مسلمانان را لحظه‌ای تهدید کند چرا که در آغوش خود آنها تربیت یافته بود.
حمل پرچم فلسطین در راهپیمایی امروز، در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته های مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، روز قدس روز هراس اسرائیل و… جلوه های خاص راهپیمایی امروز روز قدس در ارومیه است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم مردم شیعه و سنی در شهرهای مختلف آذربایجان_غربی با بالا بردن شعارها و پلاکاردهایی در محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی خواستار بیداری مجامع بین المللی در مقابله با رژیم جعلی اسرائیل شده و از ملتهای آزاده و مسلمان خواستند بیش از گذشته ندای مظلومیت مردم فلسطین را از غزه و کرانه باختری که اسیر و محصور سیاست‌های رژیم اسرائیل و حاکمان مرتجع منطقه شده‌اند را بشنوند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


× 4 = بیست