دبير هيئت جودوي استان آذربايجان غربي عنوان کرد

فریاد جودوی آذربایجان غربی از عدم حمایت مسئولان

فریاد جودوی آذربایجان غربی از عدم حمایت مسئولان

گروه ورزشی: ورزش جودو همچنان از عدم حضور و حمایت مسئولان رنج می‌برد، صندلی‌های خالی، انتظار مسئولان ورزشی را می‌کشند، تا زمانی که حمایت از جودو در استان از سوی مسئولان نباشد این ورزش رو به زوال خواهد رفت.
دبیر هیئت جودو استان آذربایجان غربی می‌گوید: از مسئولان و اداره کل ورزش و جوانان استان خواهشمندیم به داد جودوکاران آذربایجان غربی برسند، با وضع پیش رو در آینده‌ای نزدیک شاهد لطمات جبران‌ناپذیری به این ورزش و جودوکاران خواهیم بود، با وجود شرایط نابسامان جودوی استان و عدم حمایت مالی و معنوی مسئولان، ورزش جودو در آذربایجان غربی رو به نابودی می‌رود، اگر همین رویه ادامه پیدا کند دیگر ورزشی به نام جودو در استان نخواهیم داشت.
حمید حافظی در سال ۱۳۸۴ مقام اول کشوری را در وزن ۱۰۰- کیلوگرم با میانگین مدت یک دقیقه و یک ثانیه کسب کرده و به عنوان ستاره مسابقات قهرمانی کشور منتخب شده است.
* چند سال است جودو کار می‌کنید و دبیر هیئت جودو استان هستید؟
اکنون نزدیک به ۱۳ سال است که به طور حرفه‌ای جودو کار می‌کنم و یک سالی نیز در هیئت جودو مشغول به فعالیت هستم.
طی سال‌هایی که جودو کار کرده‌ام علاوه بر مقام اول کشوری سال ۱۳۸۴، نفر دوم مسابقات مدعیان کشوری وزن ۱۰۰ کیلوگرم در سال ۱۳۹۰، نفر سوم مسابقات بین المللی دانشجویان دانشگاه آزاد، نفر اول بسیجیان کشور و … شده‌ام.
* آینده پیش روی جودو استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
با وضعیت نابسامان موجود و عدم حمایت مالی و فرهنگی از ورزش جودو در سطح استان، شاهد کاهش روند رو به رشد جودو خواهیم بود، مگر اینکه همه مسئولان کشوری و لشکری در صدد کمک به این هنر المپیکی برآیند، ورزش جودو در المپیک سال ۲۰۱۲ پس از رشته فوتبال به عنوان دومین رشته پرطرفدار انتخاب شد، متاسفانه در استان ما به این ورزش بهایی داده نمی‌شود و ورزش‌های گروهی در اولویت قرار دارند.
* عملکرد اسپانسر تیم جودو تاکنون چگونه بوده، آیا توانسته از باری که بر دوش هیئت جودو استان است کم کند؟
برای اولین بار هیئت جودو استان توانست اسپانسر مالی به منظور برگزاری مسابقات لیگ جودو استان جذب کند، گروه صنعتی موتک هیئت جودو را در جریان برگزاری مسابقات یاری رسانده و در این امر بسیار موثر بوده است، در حالی‌که کلانشهر ارومیه سالن استاندارد برای انجام تمرینات ندارد و با وضع موجود، مسئولان فدراسیون انتظار پیشرفت، ترویج و قهرمان‌پروری در رشته جودو استان را دارند که با وضع موجود در چند دهه آینده نیز به این آرزو دست نخواهیم یافت.
* به منظور پیشرفت جودو استان مخصوصا جودو بانوان چه اقداماتی صورت گرفته است؟
ورزش جودو با سایر رشته‌های ورزشی متفاوت است زیرا این ورزش بر روی تاتامی مخصوص جودو قابل تمرین می‌باشد و با شرایط موجود و امکانات زیربنایی جودو در بخش بانوان نیز با رکود مواجه می‎شویم.
هیئت، برنامه‌های خاصی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی تدوین نموده است که نبود امکانات این برنامه‌ریزی‌ها را به هم زده و مانع پیشرفت این هنر المپیکی در بین آحاد مردم شده است. در استان آذربایجان غربی، همه مسئولان در صدد هستند تا تنها ورزش والیبال را در بین مردم رواج دهند ولی تنها با ۱۰ درصد بودجه اختصاصی به والیبال از سوی شهرداری و ارگانهای دولتی می‌توان در سطح کشور و جهان در رشته جودو افتخار آفرینی کرد.
* اگر حرفی در پایان دارید بفرمایید.
عاجزانه از مسئولان ورزشی استان و اداره کل ورزش و جوانان خواهشمندیم به داد جودوکاران استان به خصوص شهرستان ارومیه برسند چرا که در آینده نه چندان دور شاهد لطمات جبران ناپذیر به این ورزش می‌شویم، مرحله چهارم مسابقات جودو قهرمانی لیگ استان(جام موتک) در مورخه ۱۹/۲/۱۳۹۳ برگزار می‌شود، امیدواریم با صندلی‌های خالی از مسئولان ورزشی مواجه نشویم، در این سه دور برگزار شده هیچ یک از آنها ما را حمایت مالی و معنوی نکرده‌اند.
به تیم‎های اول تا سوم مسابقات لیگ جودو استان لوح یادبود، کاپ قهرمانی، مدال و جوایز نقدی اعطا می‎شود و تیم اول این دوره از مسابقات، در اولین تورنومنت خارجی شرکت می‌کنند، تیم‌های اول تا سوم نیز به صورت مستقیم در مسابقات جودو بین‌المللی جام سرداران آذربایجان غربی حضور خواند داشت.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 1