فروش امتیاز مسکن ملی موجب ایجاد تورم مازاد می‌شود

فروش امتیاز مسکن ملی موجب ایجاد تورم مازاد می‌شود

گروه خبر: رئیس اداره نظارت مسکن ملی آذربایجان غربی گفت: فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع است. به گزارش آراز آذربایجان، تورج طیبی فر در خصوص غیرقانونی بودن فروش امتیاز مسکن ملی گفت: فروش امتیاز مسکن ملی موجب ایجاد تورم مازاد می‌شود لذا با منع فروش امتیاز از افزایش قیمت مسکن پیشگیری می‌شود.
با بیان اینکه در خصوص تخصیص زمین برای طرح ملی مسکن، سازمان منطقه آزاد ماکو تصمیم‌گیری می‌کند، افزود: سازمان ملی مسکن با برآورد و کنترل قیمت اقدام به تعیین کارگزار در تعیین قیمت پایه می کند و فراخوان بر اساس آن منتشر خواهد شد تا با حداقل قیمت مسکن ملی آماده شود.
رئیس اداره نظارت مسکن ملی افزود: مابقی هزینه‌ها بر اساس پیشرفت کار که به‌صورت مقطعی و در قالب ۴ الی ۵ نوبت از متقاضی دریافت خواهد شد، کارهای زیادی برای کنترل تورم‌ها انجام داده‌ایم لذا تمام سعی ما این است که با توجه به وضعیت اقتصادی مردم فشاری برای متقاضی وارد نشود و در جلسات متعدد صورت گرفته تصمیم بر این خواهد بود که از متقاضیان هزینه‌ای بابت زمین دریافت نشود تا طرح نتیجه‌بخش باشد.
طیبی فردر خصوص زمین های مسکن ملی در منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: زمین‌های اختصاصی برای منطقه مورد بازرسی و بررسی قرارگرفته است و بهترین زمین‌ها در کل استان برای طرح ملی مسکن اختصاص می‌یابد.
وی افزود: این طرح برخلاف طرح‌های قبلی مسکن مختص دهک‌های پایین نیست بلکه با بررسی توان مالی افراد تقسیم‌بندی متقاضیان به دهک‌های یک الی ۵تأمین مسکن صورت خواهد گرفت.
طیبی فردر خصوص اعتراض مردم به زمین‌های پایین‌دست ماکو افزود: ساماندهی‌های لازم برای این زمین‌ها صورت خواهد گرفت تلاش ما بر این است در صورت ممکن حتی زمین در بازرگان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.
رئیس اداره نظارت مسکن ملی آذربایجان غربی گفت: تلاش می‌کنیم تحویل مسکن دوساله باشد و ان شالله مشکلی در پیشرفت روند کار نخواهیم داشت.
وی در خصوص مشکلات اقتصادی متعدد متقاضیان با توجه به تورم و اوضاع اقتصادی مردم منطقه گفت: بسیاری از تصمیمات در جهت حمایت از متقاضیان در طی روند کار و با پیشرفت کار صورت خواهد گرفت و دولت احتمالاً تصمیمات جدیدی را برای حمایت از متقاضیان انجام دهد.
رئیس اداره نظارت مسکن ملی افزود: در استان سعی کرده‌ایم بهترین زمین‌ها با بهترین شرایط ایجاد برای متقاضیان با بهترین وضعیت کاری انجام دهیم و هر کمکی برای کاهش هزینه‌ها انجام خواهیم داد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


+ پنج = 10