معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

فرهنگ و تربیت در دستور کار دانشگاه ها قرار گیرد

فرهنگ و تربیت در دستور کار دانشگاه ها قرار گیرد

آرازآذربایجان،معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: فرهنگ و تربیت در دستور کار دانشگاه ها قرار گیرد.
عبدالحسین کلانتری ۲۲آذرماه درنشست شورای معاونین فرهنگی واجتماعی دانشگاه های منطقه ۳کشور که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: از دشمنان چیزی جز اغتشاش انتظار نمی‌رود باید دانشگاه ها فرهنگ و تربیت را در دستور کار قرار داده چرا که در این زمینه کم کاری شده است.
وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع در برخورد با مسائل از ذخیره فرهنگی قدیمی و به روز نشده استفاده می شود، تصریح کرد: باید در حوزه فرهنگ هزینه کرد، باید در این حوزه جبران مافات کنیم و برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم.
کلانتری با اشاره به تجربه نگاری از حوادث و وقایع اخیر در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: متاسفانه پروتکل های تدوین شده برای مواجهه با معضلات و بحران هایی که با آن مواجهه می شویم، نداریم فقط از اتفاقات اخیر برای مدیریت محیط تجربه می گیریم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: مهمترین آموزه این حوادث ، اعتراضات و اغتشاشات اخیر این بود که اهمیت فرهنگ و تربیت دوباره نشان داده شد چرا که اتفاقات اخیر ثمره نوع مواجهه ما مسئله فرهنگ بود.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان همه فرزندان این کشور و ثمره نظام تربیتی ، رسانه ای و فرهنگی ما بوده و هستند، یاد آور شد: نباید در حوزه فرهنگ دچار غفلت شویم باید سرمایه گذاری و هزینه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و به فرهنگ در بطن مسئولیت های اجتماعی اعتلاء بخشیده شود.
کلانتری با اشاره به اینکه مسیولیت اجتماعی زمانی معنا پیدا می کند که دانشجویان را در میدان اجتماعی درگیر کنیم، اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی باید با فعالیت های اجتماعی پیوند داده شود چرا که کار فرهنگی کار بروکراتیک و کارشناسی نیست برای کار فرهنگی جهاد و علم و جاذبه نیاز است.
وی افزود: تحولات طبیعی هستند چرا که جامعه و فرهنگ متحول است باید به تحولات مدیریت و جهت بخشید و دچار خطای محاسباتی نشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه یک رسالت مطالبه گری و پیشبرد اهداف انقلاب دارد و سطحی از سیاسی شدن دانشجویان طبیعت دانشگاه است.
وی ادامه داد: تنوع قومیتی ایران یک فرصت است ، سالهاست دشمنان در صدد تبدیل این فرصت به یک تهدید هستند باید در مقابل این نقشه ها تهاجمی وارد عرصه شد و برای مرز فرهنگی برنامه داشته باشیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۴:۱۲ ب.ظ

دیدگاه


2 + = هفت