سرپرست معاونت عمراني استاندار:

فرهنگ‌سازی مهمترین اقدام برای کاهش تلفات در سفرهای نوروزی است

فرهنگ‌سازی مهمترین اقدام برای کاهش تلفات  در سفرهای نوروزی است

گروه خبر: سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: برای کاهش تلفات و تصادف ها در نوروز آتی که با افزایش سفرها نیز نسبت به ۲ سال گذشته همراه خواهد بود، فرهنگ سازی باید در دستور کار جدی نهادهای مسوول قرار گیرد و رسانه ها در این باره مهمترین وظیفه را دارند.
به گزارش آراز آذربایجان،یاسر رهبردین در جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی افزود: در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ باید حرکتی جهادی برای کاهش سوانح جاده ای در دستور کار جدی دستگاه های اجرایی باشد و از هم اکنون باید برای آن برنامه ریزی گسترده صورت گیرد.
وی اضافه کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، حتی وجود یک فوتی نیز در تصادفات جاده ای زیاد است و باید تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط در بحث ایمنی جاده ها با اقدامات جهادی تلاش کنند تا در ایام نوروز سال نو شاهد بروز حوادث ناگوار در محورهای مواصلاتی استان نباشیم.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: ارائه آمار صحیح و واحد از تصادفات جاده ای برای تصمیم گیری جهت پیشگیری از وقوع حوادث ضروری است و نهادهای مسوول در این خصوص هماهنگی داشته باشند.
رهبردین تاکید کرد: در کنار فرهنگ سازی، ارائه آموزش های مناسب برای خانواده ها در خصوص مقررات صحیح رانندگی و شیوه درست تردد در جاده ها و پخش آن از صدا و سیما و رسانه های مختلف می تواند بسیار کارساز باشد.وی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته و همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها و ارگان های مرتبط انتظار می رود ایام نوروز پیش رو مسافران لحظات آرام و سفر خوبی را در محورهای مواصلاتی استان سپری کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


8 + هفت =