معاون مالی و اقتصادی شهردار ارومیه مطرح کرد

فرهنگسازی، کلید پرداخت عوارض شهری

فرهنگسازی، کلید پرداخت عوارض شهری

آرازآذربایجان – حسین اشرفی، معاون مالی و اقتصادی شهردار ارومیه در بازدید از اداره درآمدهای عمومی شهرداری بر فرهنگسازی در پرداخت عوارض شهری تاکید کرد.
اگر نگاهی به شهر ارومیه داشته باشیم، در جای‌ جای آن پروژه ‌های عمرانی در حال اجرا است، پروژه هایی که چهره شهر را دگرگون و با هدف توسعه و آبادانی و زیباسازی شهری رو به جلو حرکت می کند، اقدامات عظیمی که نیازمند اعتبارات عمرانی است که سالهاست بخشی ازاین اعتبارات در سایه پرداخت های مردمی از طریق عوارض شهری تامین می شود.
یکی از فاکتورهای اساسی در توسعه و آبادانی هر شهری را حمایت همه مردم در پرداخت به موقع عوارض شهری است. در واقع شهروندان با پرداخت به موقع عوارض در توسعه و آبادانی شهر ارومیه سهیم می شوند. در همین باب، در راستای ارج نهادن به بخش درآمد های عمومی شهرداری و بررسی و رفع مشکلات پیش روی آن، معاون مالی و اقتصادی شهردار ارومیه از اداره درآمدهای عمومی شهرداری بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های درآمدی قرار گرفت.
حسین اشرفی، معاون مالی و اقتصادی شهردار ارومیه در این زمینه گفت: بحث و بررسی در خصوص ساختار جدید درآمد های عمومی، بررسی و ارائه راهکار های افزایش وصول درآمدهای عمومی، بحث و بررسی در خصوص نحوه استقرار حسابداری تهعدی در بخش زیر سیتم درآمدها، بررسی مشکلات و نیاز ها ی درآمدهای عمومی از جمله اهداف بازدید از اداره درآمدها عمومی بود .
معاون مالی و اقتصادی شهردار ارومیه ادامه داد: اجرا ی احکام و پیگییری چک های برگشتی، نحوه تعامل با سازمان ثبت اسناد درخصوص وصول مطالبات ناشی از چک های برگشتی، اصلاح فرآیند تشخیص درآمدها جهت وصول مطالبات و تفکیک وصول مطالبات در دو گروه مشتریان عمده و خرده موضوعاتی بود که در برنامه امروز مطرح شد.
اشرفی با تاکید بر اینکه پرداخت عوارض کلید توسعه هر شهری است، گفت: کمک شهروندان در توسعه و آبادانی شهر امری ارزشمندی است که با فرهنگسازی اصولی در گام اول می توان در تشویق شهروندان نسبت به پرداخت عوارض شهری قدم برداشت.
وی تاکید کرد: فرهنگسازی جهت وصول عوارض شهروندی باید به صورت دواطلبانه وبا رضایت مردم صورت گیرد.
معاون مالی و اقتصادی شهردار ارومیه در پایان جلسه با مدیریت اداره درآمدهای عمومی شهرداری از محل پرداخت عوارض خودرو و عوارض کسب و پیشیه بازدید کرد.
همچنین در این دیدار، مدیریت اداره درآمدهای عمومی شهرداری ارومیه به ارائه گزارش تفصیلی از آخرین وضعیت درآمدی شهرداری پرداخت.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


سه × 2 =