- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

فرمانداران بعد از انتخابات یازدهم وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند

Posted By admin On اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ @ ۴:۵۴ ق.ظ In سیاسی | No Comments

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: فرمانداران بعد از انتخابات ریاست جمهوری وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.
قربانعلی سعادت در جلسه هماهنگی خدمات سفر استان، افزود: نبود بسترسازی و فرهنگ‌سازی مناسب و همچنین کم کاری مسئولان باعث بروز برخی مشکلات در سطح استان شده است.
وی تصریح کرد: مسئولین دستگاه‌ها و ادارات باید با جدیت بیشتری به وظایف خود عمل کنند، خبرنگاران نیز باید در جریان کم کاری‌های مسئولان و فرمانداران باشند تا کسی که فقط می‌خورد و می‌خوابد و به وظایف خود عمل نمی‌کند را مورد مواخذه و بازخواست قرار دهند.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اداره کل‌های راه شهرسازی، حمل نقل و پایانه‌ها و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید کارگروهی را به منظور رسیدگی به امور پاکسازی جاده‌ها و بهداشت رستوران‌ها و راهدارخانه‌ها ایجاد کنند و مشکلات گردشگری را تا حدی سامان ببخشند.
وی همچنین در رابطه با مشکلات گردشگری در استان افزود: مشکلات موجود در شهرها طی یک روز و یا یک ماه به وجود نیامده است و ناشی از عدم بازدید دوره‌ای از مناطق و همچنین کوتاهی مسئولانی است که هنوز به وظایف خود واقف نیستند.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: فراهم ساختن امکانات رفاهی و خدماتی مطلوب به همراه محیطی امن و با نشاط و همچنین نظارت کافی بر شیوه خدمات‌رسانی به مسافران در ایام تعطیلات نوروز از وظایف و مأموریت‌های اصلی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی است.
وی در ادامه با تاکید بر برنامه‌ریزی برای پذیرایی شایسته از مسافران و گردشگران در ایام نوروز گفت: زیباسازی فضاهای شهری، امداد و نجات در جاده‌ها، نظافت اماکن و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین جاده‌ای، مهیا بودن نمازخانه‌های بین شهری و بین جاده‌ای و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از مهم‌ترین نکاتی است که مدیران و مسئولان استان باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشند.
سعادت خاطرنشان کرد: زمانی که از منابع مالی و امکانات لازم برخورداریم، باید برای تجهیز، نوسازی و خرید تجهیزات مورد نیاز گام برداریم و در صورت فقدان اعتبارات نیز باید برای مرمت، رسیدگی و نگهداری همت کرد مشکلات مالی نباید بهانه‌ای برای سهل‌انگاری شود.
وی در رابطه با نقش رضایتمندی و آسایش مسافران گفت: شناساندن اماکن و محوطه‌های تاریخی و مناظر زیبای استان و ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب در اماکن تفریحی، اقامتی و رفاهی از دیگر مسائلی است که در افزایش رضایتمندی گردشگران و ارتقای شاخص‌های گردشگری استان نقش موثری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
*معرفی بیشتر جاذبه گردشگری آذربایجان_غربی
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف استان به مسافران نوروزی را در دستور کار قرار دهند.
هادی بهادری اظهار داشت: معرفی جاذبه‌های گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی و … در جذب مسافران داخلی و خارجی تاثیر زیادی دارد.
وی وارد شدن صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی به این حوزه را خواستار شد و گفت: اطلاع‌رسانی منسجم و قوی در ارتباط با مناطق دیدنی استان باید انجام گیرد.وی تدوین چاپ و توزیع نقشه گردشگری استان را وظیفه سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: آثار تاریخی و زیست‌بوم‌های طبیعی آذربایجان_غربی را به درستی باید برای مسافران معرفی کنیم.
*جذب سرمایه‌گذاران در گرو شناسایی نقاط قوت شهرها
مدیر کل دفتر امور شهری استانداری آذربایجان غربی هم گفت: برای جذب سرمایه‌گذاران، نقاط قوت شهرستان‌ها را باید شناسایی کرد.
علی داداش‌زاده اظهار داشت: امروزه شهرداری‌ها کارهای سختی را به منظور تامین نیازهای مردم انجام می‌دهند و امید است با تدبیر و ارتقای سطح آگاهی شهرداران با اجرای این جلسات، رضایت شهروندان را جلب کنیم.
وی برنامه‌ریزی را اساسی‌ترین کار هر مدیریتی عنوان کرد و گفت: رسیدن به اهداف چشم‌انداز و استراتژی در هر کاری نیازمند برنامه‌ریزی است، فقدان داشتن برنامه‌ریزی هر مدیری را دچار روزه‌مرگی خواهد ساخت که مقابله با آن نیازمند تعریف برنامه و گام‌های مشخص است.
به گزارش ایسنا وی با اشاره به اینکه هر شهرستانی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است و باید آن را قدر دانست، اظهار داشت: شهرداران باید برای جذب سرمایه‌گذاران، نقاط قوت شهرستان‌ها را شناسایی و تهدیدها را نیز مشخص کنند.
وی با بیان اینکه بحث سرمایه‌گذاری نقطه وصل همه سیاست‌ها و برنامه‌های ماست خاطرنشان کرد: در سرمایه‌گذاری گام‌های مختلفی وجود دارد و تنها دادن یک مکانی برای یک پیمانکار به هیچ عنوان سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d9%8a%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85-%d9%88%d8%b8%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.