نماينده مردم بوکان در مجلس:

فرش دست بافت جزو هویت فرهنگی و اقتصادی ایرانیان است

فرش دست بافت جزو هویت فرهنگی و اقتصادی ایرانیان است

گروه خبر:نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی گفت: فرش دست بافت و بافت تابلو فرش جزو هویت فرهنگی و اقتصادی جامعه ایرانی است.
محمدقسیم عثمانی در دیدار با رئیس و اعضای اتحادیه تولیدکنندگان فرش دست باف بوکان افزود: برای رفع مشکلات پیش روی بازار فرش باید از شعار دست برداریم.
وی ادامه داد: در فضای رقابت چه در تجارت داخلی و چه در تجارت خارجی برنده و موفق کسی است که قیمت تمام شده محصول را پائین آورد و کیفیت را بالا ببرد.
عثمانی افزود: با توجه به تغییر تعریف کیفیت در دنیای امروز، هر مشتری با هر نوع سلیقه ای اگر دست خالی از مجموعه خارج نشد بدانید که محصول شما با کیفیت است. وی بیان کرد: صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان محصولات تفکر سنتی برای فروش دارند مردم باید خودشان را با تولید ثابت آنان تطبیق دهند اما واقعیت بازار چیز دیگری است و این تولیدکنندگان هستند که باید خود را با انواع سلایق و خواسته های مردم هماهنگ کنند و ما باید به طور حتم در صنعت فرش خود را با سلایق متفاوت تطبیق دهیم.
وی اضافه کرد: در صنعت فرش دست باف با حفظ اصالت و هویت به ابداع و نوآوری احتیاج داریم. عثمانی در ادامه با اشاره به عامل بهبود مستمر در چرخه تولید گفت: کیفیت محصول باید به صورت مستمر بهبود پیدا کند برای این کار باید از تلفیق علم و صنعت بهره گرفت و از دانش آموخته های این علم در صنعت فرش دست باف استفاده کرد.وی از تولیدکنندگان فرش دست بافت به علت استفاده نکردن از عنصر تبلیغات در فروش فرش دست بافت انتقاد کرد و گفت: تولید کنندگان باید از قدرت تبلیغات در کارشان استفاده کنند و برای برون رفت از راکدی بازار قیمت تمام شده فرش سنتی را پائین آورده و آن را به کالایی معمول تر تبدیل کرده و از حالت لوکس خارج کنند.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برگزاری همایش بزرگ فرش سنتی در بوکان می تواند این شهرستان را به عنوان شهر فرش منطقه معرفی کرده و از فواید برگزاری همایش که می تواند بازتعریف پیشه فرش بافی و تغییر نگاه جویندگان کار به این پیشه باشد بهره_مند شویم.به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا، شهرستان بوکان یکی از قطب های مهم تولید فرش دستباف استان آذربایجان غربی به شمار می رود.شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


6 × = شش